Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Opel Vectra 2,2 Dti kłopot zapewne z pompą.


Recommended Posts

Witam forumowiczów.

Mam kłopot z samochodem Opel Vectra 2,2 dti 125 km

I już piszę o co chodzi ,kupiłem samochód z uszkodzoną pompą z innego samochodu (taki sam rocznik i wszystko inne)

przełożyłem pompę paliwa, przekładka elektroniki, składanie, plack i samochód gada ale ... i tu schody.

Z tego co pamiętam w poprzednim samochodzie tego jeszcze nie wiedziałem był kłopot, po odpaleniu

silnik szarpał dymił na biało , po dodaniu gazu obroty rosły ale tak dziwnie że szarpnięcie i szybki wzrost

obrotów, reakcja na gaz przez dłuższy czas do nagrzania była taka że przy delikatnym dotknięciu

gazu obroty skakały od razu na 2-3 tys obrotów normalnie jakby tam było z 500 KM , po nagrzaniu 

wszystko się normuje i auto delikatnie reaguje na gaz lekko wchodzą obroty , co więcej mam wrażenie

że gryzienie orzeszków przez silnik jest strasznie twarde silnik dziwnie pracuje dodatkowo spalanie według wyświetlacza wskazuje

0,2 0,3 no max 0,4 l/h przy wolnych obrotach.

Czy ktoś z forumowiczów miał taki przypadek?

Czy ta używana pompa jest po prostu walnięta i dać sobie spokój ?

Czy możliwe że zawór od konta wtrysku daje ciała ?

Może jest na forum ktoś kto robi pompy i zna te objawy

Dla dociekliwych rozrząd złożony na blokadach niema opcji pomyłki, przed odpaleniem sprawdzane kilka razy.

Jedyne co mnie nurtuje to że w poprzednim samochodzie ta sama pompa miała spalanie zaniżone właśnie rzędu 0,2-0,4 l/h przy wolnych obrotach 

i tak samo inne auto chodziło wiec na pewno nie szukamy gdzie indziej tylko i wyłącznie w obrębie pompy.

Jeśli ktoś ma pomysł i z czymś takim się spotkał proszę o info.

Pozdrawiam KoNiO.

 

Link to post
Share on other sites

To elektronikę skąd masz? czemu nie zaprogramowałeś jej normalnie?

Link to post
Share on other sites
Dnia 23.09.2020 o 17:00, modrzey napisał:

To elektronikę skąd masz? czemu nie zaprogramowałeś jej normalnie?

Otóż drogi kolego elektronika jest z kupionego auta i na pewno jest dobra ponieważ ktoś już tranzystorek zmieniał, poza tym nie wykazuje błędów po sprawdzeniu op-comem.

A teraz meritum sprawy może komuś się przyda kiedyś a może ktoś zrobi z tego poradę.

Przypominam że mówimy o pompie 2 wtyczkowej psg16 z samochodu 2,2 dti

W mojej pompie którą na pewno miałem sprawną, okazało się że była ingerencja w dawkę paliwa

samochód był w jednej z firm które zakładają boxa i była kręcona na 150 KM, i przez właśnie tą ingerencję następowały objawy

takie jak kopcenie na biało podczas odpalenia , po delikatnym dodaniu gazu obroty wyrywało jak samochód miałby co najmniej 500 KM

i do tego spalanie na komputerze zaniżone co nie oznacza że takie było , wręcz przeciwnie Vectra paliła jak smok !!! Wszystkie objawy znikały

po nagrzaniu się samochodu do temperatury około 80 -85 stopni.

I teraz coś o czym nie bardzo zakłady zajmujące się pompami nie mówią, w tej pompie i jej siostrach dawkę paliwa reguluje się czujnikiem halla

jeśli ktoś zdecyduję się na samodzielną wymianę czujnika niech spodziewa się fajnych cyrków, ale jeśli będzie cierpliwy to po ogarnie temat.

Jeśli ktoś miałby kłopoty z oplami wyposażonymi w tą pompę zapraszam do kontaktu mogę również przyjąć i naprawić samochód posiadam 

blokady , interfejs i na chwilę obecną sporą wiedzę jak ogarnąć te wredne pompy.

Pozdrawiam

 

 

Link to post
Share on other sites

czujnik najwyraźniej źle założyłeś, miałem tak w pompie psg5. Prościej było by założyć komplet i zaprogramować.

 

Link to post
Share on other sites
Dnia 27.09.2020 o 15:15, modrzey napisał:

czujnik najwyraźniej źle założyłeś, miałem tak w pompie psg5. Prościej było by założyć komplet i zaprogramować.

 

Kolego modrzey miałbym prośbę jeśli nie masz czegoś mądrego do powiedzenia to po prostu nie pisz postów, nie sztuka nabijać sobie posty pisząc pierdoły.

A w woli ścisłości jak pewnie widziałeś napisałem że przełożyłem sterownik sam sterownik kór... bez zaworu dawki paliwa, bez czujnika halli i bez zaworu kąta wtrysku.

Mój temat uważam za zamknięty.

Samochód został naprawiony, jeśli ktoś ma kłopoty z tymi jednostkami to zapraszam do kontaktu postaram się pomoc

i to nie tylko głupimi sugestiami.

Proszę o zamknięcie tematu przez moderatora.

Link to post
Share on other sites
  • Cretux unlocked this topic
13 minut temu, KoNiO napisał:

Kolego modrzey miałbym prośbę jeśli nie masz czegoś mądrego do powiedzenia to po prostu nie pisz postów, nie sztuka nabijać sobie posty pisząc pierdoły.

A ja miałbym prośbę, żebyś odpowiadając bardziej dobierał słowa.

Zgodnie z prośbą temat zamykam.

Link to post
Share on other sites

Wiadomość wygenerowana automatycznie

Ten temat został zamknięty przez moderatora.

Jeśli nie zgadzasz się z tą opinią poinformuj o tym Administratora Forum.

 

Pozdrawiam, Administracja Vectra Klub Polska

Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP