Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Wymiana uszczelki bagnetu ( przy misce olejowej)


Recommended Posts

Wczoraj postanowiłem wymienić ww. uszczelkę bo niestety stara gdzieś przepuszcza i mam zasyfiona olejem miskę. No więc auto dzwigniete, dolno osłona silnika odkręcona. Kolejny etap to śruba trzymająca bagnetu przy misce olejowej, moment i jej nie było. Następnie górna śruba bagnetu (przy magistrali wody) cyk i odkręcona. No to bagnet uwolniony ciągnie do góry i d*** blada. Niechce wyjść. Próbowałem go obracac, kombiniwalem na różne sposoby i niechce wyjść więc tej nieszczęsnej uszczelek nie da się wymienić. Z tego co zauważyłem to bagnet dobija do kolektora wydechowego oraz chyba blokuje go dolot do turbiny. Pytanie czy jest konieczność rozkrecania całego przodu czy jest na to jakiś sposób ??

Link to post
Share on other sites
Nie jestem pewien ale chyba katalizator trzeba zrzucać 
W sumie katalizator to mi nie przeszkadzał. Generalnie ruraka wychodzi do góry, wyjąłem starą uszczelkę ale sama rurka nie wychodzi cała z miski bo blokuje się u góry o kolektor. Zdałem już nawet osłonę turbo żeby lepiej wszystko widzieć ale niestety nic to nie dało.
Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, mnemonic napisał:
10 godzin temu, michalm83 napisał:
Nie jestem pewien ale chyba katalizator trzeba zrzucać 

W sumie katalizator to mi nie przeszkadzał. Generalnie ruraka wychodzi do góry, wyjąłem starą uszczelkę ale sama rurka nie wychodzi cała z miski bo blokuje się u góry o kolektor. Zdałem już nawet osłonę turbo żeby lepiej wszystko widzieć ale niestety nic to nie dało.

Wyciagnij bagnet i odegnij rure tak zeby ja wyciagnac do gory.Jak wymianialem ta uszczelke to nic innego jak ta rurke,rure pow. turbiny i wezyk odmy nie odkrecalem.

Link to post
Share on other sites
59 minut temu, matoslaw napisał:

odegnij rure tak zeby ja wyciagnac do gory

U mnie wymieniali uszczelkę miedzy turbo a katalizatorem i przy okazji uszczelkę bagntu. Więc skojarzyłem że trzeba kat zrzucić . 

Link to post
Share on other sites
Wyciagnij bagnet i odegnij rure tak zeby ja wyciagnac do gory.Jak wymianialem ta uszczelke to nic innego jak ta rurke,rure pow. turbiny i wezyk odmy nie odkrecalem.
Czyli rozumiem że samą rurkę należy odginac w stronę zderzaka przedniego. Nie przeszkadzała ci wtedy ta rurka zaznaczona na zdjęciu poniżej? 237b549c39c05a3af5c8ca01056c62c7.jpg
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, mnemonic napisał:

Czyli rozumiem że samą rurkę należy odginac w stronę zderzaka przedniego. Nie przeszkadzała ci wtedy ta rurka zaznaczona na zdjęciu poniżej? 237b549c39c05a3af5c8ca01056c62c7.jpg

Napisalem wyzej ze ja odkrecilem.Tak odginasz rurke delikatnie zeby wyszla do gory.Nawet nie musisz jej calej wyciagac tylko tyle zeby zrobic miejsce na wymiane uszczelnienia.

Link to post
Share on other sites
Wyciagnij bagnet i odegnij rure tak zeby ja wyciagnac do gory.Jak wymianialem ta uszczelke to nic innego jak ta rurke,rure pow. turbiny i wezyk odmy nie odkrecalem.

Czyli krótko mówiąc trzeba odkręcić dokot do turbiny, rurkę zaznaczona powyżej i wężyk odmy?

 

Niestety u mnie opaska z dolotu turbiny jest tak obrócona, że nie mogę jej odkręcić, bo śruba jest skierowana w stronę przodu auta a tym samym musiałbym ściągnąć wszystko jak do demontażu turbo.

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, mnemonic napisał:

Czyli krótko mówiąc trzeba odkręcić dokot do turbiny, rurkę zaznaczona powyżej i wężyk odmy?

 

Niestety u mnie opaska z dolotu turbiny jest tak obrócona, że nie mogę jej odkręcić, bo śruba jest skierowana w stronę przodu auta a tym samym musiałbym ściągnąć wszystko jak do demontażu turbo.

No to odkrec co sie da i odchyl ile sie da bo to jedynie tyle zeby wyszla rurka bagnetu do gory.Ja sama uszczelke wymienialem od dolu ale to tylko wyciagniecie starej i wlozenie nowej.

Link to post
Share on other sites

Tak też chciałem zrobić, nie ma potrzeby wyciągania jej całej tylko dla wymiany dolnego uszczelnienia. Jutro spróbuję i dam znać czy coś to dało.

Link to post
Share on other sites

Uszczelka wymieniona, udało się odkręcić wszystko co było wspomniane powyżej. Pozwoliło mi to odgiąć bagnet na tyle że można było go wysunąć trochę do góry i można było zdjąć dolną uszczelke. Ogólnie spoko poszło nie trzeba odkręcać gumowej rury przy samej turbinie

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP