Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Ubytki płynu chłodniczego - Silnik Z20NET


Recommended Posts

Witam wszystkich !! 

Nie mam już pojęcia gdzie jeszcze mógłbym szukać ubytku płynu chłodzącego, odkąd kupiłem auto mam z tym problem. 
Na początku używałem auto tylko na trasy i co 1000-1500 km zapalała się kontrolka płynu chłodniczego, po 2-3 miesiącach problem pojawiał się coraz częściej, co około 500km w trasie lub jak się też okazało przy 100-150 km zrobionych w mieście. Płynu zostaje tylko na dnie zbiorniczka. Wymieniłem korek zbiornika wyrównawczego, zrobiłem kilkukrotnie, dla pewności, test CO2 w układzie chłodzenia, za każdym razem negatywny. Nie ma żadnego śladu oleju w zbiorniczku wyrównawczym, ani płynu w silniku. Auto nie kopci. Podłączyłem do zbiorniczka wyrównawczego pompkę z manometrem, po napompowaniu ciśnienie schodzi o jakieś mniej więcej 0,05-0,1 bara i staje w miejscu, nigdzie nie widać żadnego wycieku. Układ jest odpowietrzony. 
Na początku myślałem, że leci w okolicach obudowy termostatu, ale był tam po prostu olej z pompy vac, uszczelka już wymieniona, więcej nie leci. 

Mechanicy rozkładają ręce. Może macie jeszcze jakieś pomysły, gdzie zajrzeć, co sprawdzić ?  Siedzę przy tym już od kilku miesięcy i nie mam więcej pomysłów.

Samochód to Signum 2.0T Z20NET 2003, BEZ LPG. 

Pozdrawiam wszystkich i z góry dziękuję za jakiekolwiek wskazówki.
 

 

Edited by Shaniel
Link to post
Share on other sites

Sprawdź jeszcze węże ,te co idą do chłodniczki, tam są takie plastikowe kolanka ,a w nich oringi ,tam lubi cieknąć, u mnie tak było, też nic nie mogłem znaleźć, bo zaraz wszystko wysychało.
Jak się zrobi ciśnienie w układzie przed włączeniem wentylatora poruszaj nimi na włączonym silniku .

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Przy takim ubytku auto powinno zostawić już ślad pod sobą.W moim przypadku też tak było,tylko proces destrukcji pompy poszedł szybko,bo za dwa dni poszło grubo.Tak jak wyżej ktoś napisał,warto przyjrzeć się bliżej pompie.

Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Rafalg napisał:

Pompa wody sprawdzana?

 

5 godzin temu, darioG73 napisał:

Przy takim ubytku auto powinno zostawić już ślad pod sobą.W moim przypadku też tak było,tylko proces destrukcji pompy poszedł szybko,bo za dwa dni poszło grubo.Tak jak wyżej ktoś napisał,warto przyjrzeć się bliżej pompie.

Pompa wody była sprawdzana, wszystko jest w porządku, ja sam też nie widzę nic nieprawidłowego 😕

 

6 godzin temu, Giro_GSi napisał:

Sprawdź jeszcze węże ,te co idą do chłodniczki, tam są takie plastikowe kolanka ,a w nich oringi ,tam lubi cieknąć, u mnie tak było, też nic nie mogłem znaleźć, bo zaraz wszystko wysychało.
Jak się zrobi ciśnienie w układzie przed włączeniem wentylatora poruszaj nimi na włączonym silniku .

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
 

Już chyba wszystkie węże dokładnie wymacałem i na włączonym silniku i przy sztucznie zrobionym ciśnieniu pompką. 
Nigdzie nic nie widać. 

Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, Shaniel napisał:

 

Pompa wody była sprawdzana, wszystko jest w porządku, ja sam też nie widzę nic nieprawidłowego 😕

 

Już chyba wszystkie węże dokładnie wymacałem i na włączonym silniku i przy sztucznie zrobionym ciśnieniu pompką. 
Nigdzie nic nie widać. 

 

Dnia 13.09.2020 o 09:09, Giro_GSi napisał:

Sprawdź jeszcze węże ,te co idą do chłodniczki, tam są takie plastikowe kolanka ,a w nich oringi ,tam lubi cieknąć, u mnie tak było, też nic nie mogłem znaleźć, bo zaraz wszystko wysychało.
Jak się zrobi ciśnienie w układzie przed włączeniem wentylatora poruszaj nimi na włączonym silniku .

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
 

Koledze pewnie chodzi o węże, które wchodzą do ściany grodziowej, tam sa oringi, które potrafią sie wyrobić i ubywa płynu zwłaszcza po obciążeniem. U mnie plam pod samochodem nie było a płynu ubywało.

wymiar oringu 21x3.5 trzeba sprawdzić, wymienić w obydwóch kolankach, groszowe sprawy.

opel-vectra-c-gts-20t-z20net-esp-mazowieckie-olszewo-borki-525148522.jpg

 

ps

A dywaniki, wykładzina nie sa mokre wewnątrz auta?

Edited by siwy1538
Link to post
Share on other sites
Dnia 14.09.2020 o 13:57, siwy1538 napisał:

 

Koledze pewnie chodzi o węże, które wchodzą do ściany grodziowej, tam sa oringi, które potrafią sie wyrobić i ubywa płynu zwłaszcza po obciążeniem. U mnie plam pod samochodem nie było a płynu ubywało.

wymiar oringu 21x3.5 trzeba sprawdzić, wymienić w obydwóch kolankach, groszowe sprawy.

opel-vectra-c-gts-20t-z20net-esp-mazowieckie-olszewo-borki-525148522.jpg

 

ps

A dywaniki, wykładzina nie sa mokre wewnątrz auta?

Dywaniki suche, wymieniłem oringi, zobaczymy co teraz się będzie działo.  

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Shaniel napisał:

Dywaniki suche, wymieniłem oringi, zobaczymy co teraz się będzie działo.  

daj znać czy cos sie zmieniło

Link to post
Share on other sites
Dnia 15.09.2020 o 16:25, siwy1538 napisał:

daj znać czy cos sie zmieniło

Niestety nadal tak samo, w międzyczasie padł mi przepływomierz, dlatego trochę się nie odzywałem. 
Płynu jak ubywało tak ubywa, nie mam już pojęcia co może być przyczyną..

Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, Shaniel napisał:

Niestety nadal tak samo, w międzyczasie padł mi przepływomierz, dlatego trochę się nie odzywałem. 
Płynu jak ubywało tak ubywa, nie mam już pojęcia co może być przyczyną..

i nigdzie nie widać plam, zacieków gdzie ewentualnie płyn mógł wyciekać?

Link to post
Share on other sites
6 minut temu, siwy1538 napisał:

i nigdzie nie widać plam, zacieków gdzie ewentualnie płyn mógł wyciekać?

Zupełnie nic nie widać, a już niejednokrotnie dokładnie oglądałem.. 

Link to post
Share on other sites

Bo pewnie w czasie jazdy pod ciśnieniem gdzieś płyn ucieka, a na postoju tego nie widać. W VB też nie mogłem zlokalizować.

Link to post
Share on other sites
Dnia 12.09.2020 o 17:14, Shaniel napisał:

Wymieniłem korek zbiornika wyrównawczego

a ten korek to jaki założyłeś oryginał czy zamiennik?

Bedzie zabawa zęby znaleźć wyciek na to wychodzi

Link to post
Share on other sites
Dnia 22.09.2020 o 09:23, Cretux napisał:

Bo pewnie w czasie jazdy pod ciśnieniem gdzieś płyn ucieka, a na postoju tego nie widać. W VB też nie mogłem zlokalizować.

Można napompować na zimnym nieco powietrza, żeby ciśnienie podnieść i wtedy poszukać.

Link to post
Share on other sites
Dnia 23.09.2020 o 12:44, oriencik napisał:

Można napompować na zimnym nieco powietrza, żeby ciśnienie podnieść i wtedy poszukać.

Tak jak wspominałem, mam specjalny zestaw z korkami + pompka, po napompowaniu ciśnienie schodzi tylko o nieznaczną ilość 0,05-0,1 bar i staje w miejscu, żadnego wycieku nie widać. 

Dnia 23.09.2020 o 10:34, siwy1538 napisał:

a ten korek to jaki założyłeś oryginał czy zamiennik?

Bedzie zabawa zęby znaleźć wyciek na to wychodzi

Korek kupiony w aso.

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Shaniel napisał:

Tak jak wspominałem, mam specjalny zestaw z korkami + pompka, po napompowaniu ciśnienie schodzi tylko o nieznaczną ilość 0,05-0,1 bar i staje w miejscu, żadnego wycieku nie widać. 

Korek kupiony w aso.

to mamy zagwozdkę :mysli:

Link to post
Share on other sites
Dnia 25.09.2020 o 15:30, siwy1538 napisał:

to mamy zagwozdkę :mysli:

Przyjechałem akurat do Polski i przy okazji wymiany tarcz i klocków poprosiłem mojego zaufanego mechanika o sprawdzenie tych wycieków. Stwierdził, że być może auto po prostu wywala zbiorniczek płynu, bo to jest nadmiar... 

Conajmniej dziwnie to brzmi. 
Zero wycieków, siedzieliśmy nad tym ponad 2 godziny.. 

 

Link to post
Share on other sites

Jescze bym spróbował wejść do kanału i ruszać zawieszeniem ja w ten sposób zdiagnozowałem cieknącą pompe wody która ciekła tylko gdy auto się ruszało,ewentualnie niech jeden rusza autem na boki od góry a drugi z dołu obserwuje,jeśli nie znajdziesz wycieku a a masz dosyć tego problemu to mogę polecić ci uszczelniacz chłodnicy z Liqui Moly który powinien poradzić sobie z problemem,może być tak że wycieku nie znajdziesz a będziesz dolewał ciągle płynu a taki uszczelniacz może cię uratować na kilkanaście tysięcy km.

Edited by Sparky01
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Sparky01 napisał:

Jescze bym spróbował wejść do kanału i ruszać zawieszeniem ja w ten sposób zdiagnozowałem cieknącą pompe wody która ciekła tylko gdy auto się ruszało,ewentualnie niech jeden rusza autem na boki od góry a drugi z dołu obserwuje,jeśli nie znajdziesz wycieku a a masz dosyć tego problemu to mogę polecić ci uszczelniacz chłodnicy z Liqui Moly który powinien poradzić sobie z problemem,może być tak że wycieku nie znajdziesz a będziesz dolewał ciągle płynu a taki uszczelniacz może cię uratować na kilkanaście tysięcy km.

Próbowałem, pompa jest sucha, mechanik powiedział, żebym jeździł z kontrolką póki płyn jest na dnie zbiorniczka i sprawdzić czy spadnie dalej, bo może dla tego auta to „normalne”.. nie chce mi się jakoś w to wierzyć, mógłbyś podesłać mi link do tego uszczelniacza? Z chęcią z niego skorzystam. 
 

 

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Shaniel napisał:

Próbowałem, pompa jest sucha, mechanik powiedział, żebym jeździł z kontrolką póki płyn jest na dnie zbiorniczka i sprawdzić czy spadnie dalej, bo może dla tego auta to „normalne”.. nie chce mi się jakoś w to wierzyć, mógłbyś podesłać mi link do tego uszczelniacza? Z chęcią z niego skorzystam. 
 

 

Na zimnym silniku,stan do strzałki,,KALT''. Wiadomo,że w miarę wzrostu temperatury płynu poziom się podniesie,ale po ostygnięciu powinien znów wrócić z powrotem do strzałki.I to jest prawidłowy poziom.Osobiście przez sezon dolewam może 50ml,wiadomo płyn odparowuje.

Link to post
Share on other sites
18 minut temu, Shaniel napisał:

Próbowałem, pompa jest sucha, mechanik powiedział, żebym jeździł z kontrolką póki płyn jest na dnie zbiorniczka i sprawdzić czy spadnie dalej, bo może dla tego auta to „normalne”.. nie chce mi się jakoś w to wierzyć, mógłbyś podesłać mi link do tego uszczelniacza? Z chęcią z niego skorzystam. 
 

 

https://allegro.pl/oferta/liqui-moly-uszczelniacz-chlodnicy-150-ml-8347-7781034726?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

Proszę bardzo 

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Sparky01 napisał:

Nie testowałem.Więc się nie wypowiem.Osobiście unikam takich wynalazków.

Link to post
Share on other sites

Jak sama nazwa mówi ,,Uszczelniacz do chłodnic'' zawiera on mikrocząsteczki aluminium,które mają za zadanie uszczelnić chłodnicę,Jeśli będzie nieszczelność gdzie indziej np. na wężu lub nagrzewnicy to stosowanie tego specyfiku nie ma sensu.

Link to post
Share on other sites
35 minut temu, darioG73 napisał:

Na zimnym silniku,stan do strzałki,,KALT''. Wiadomo,że w miarę wzrostu temperatury płynu poziom się podniesie,ale po ostygnięciu powinien znów wrócić z powrotem do strzałki.I to jest prawidłowy poziom.Osobiście przez sezon dolewam może 50ml,wiadomo płyn odparowuje.

Wiem dokąd powinien sięgać, mechanikowi chodziło o to, że może po prostu moje auto  wywala płyn ze zbiorniczka tak, że zostaje go tam minimalna ilość i to jest normalne, mam sprawdzić, czy po zapaleniu kontrolki i przejechaniu jeszcze trochę poziom płynu dalej zejdzie z tej małej ilości w zbiorniczku. Brzmi to trochę absurdalnie, dlatego raczej nie będę tego próbować, nie widzę sensu, jazda z kontrolką i z ledwo widocznym płynem w zbiorniku wyrównawczym mi się nie widzi. 
Jeśli uszczelniacz nie zadziała to wiadomo, będę szukać dalej. 

 

28 minut temu, Sparky01 napisał:

Dziękuję, wypróbuję i dam znać czy przyniosło jakiś efekt.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP