Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Kontrolka ładowania i problem ze wspomaganiem.


Recommended Posts

Witam wszystkich. Mam nadzieję, że tutaj mnie troszkę nakierujecie lub podpowiecie co mogę zrobić. Do sedna. 

Miałem ostatnio problem ze wspomaganiem. Brakło go w czwartek całkowicie. Ładowanie było wcześniej jakieś 13,3V więc stwierdziłem, że wina może będzie po stronie altka. Strasznie długo też się do tych 13,3V ładował. Oddałem alternator w piątek do regeneracji - w południe miałem już u siebie. Założyliśmy i... Ładowanie 14,1V, wspomaganie wróciło elegancko, ale jak wracałem do domu to po jakichś 2km zapaliła się kontrolka ładowania akumulatora. Zgasiłem samochód i po ponownym odpaleniu nie pojawiła się przez kolejne 2km, później dalej wyskoczyła... Dodam, że ładowanie razem z kontrolka waha się mniej więcej na 13,9-14,1V. Wczoraj się chciałem trochę temu przyjrzeć. I sprawa wygląda tak. Odpalam samochód, nie ma żadnej kontrolki akumulatora (raz mi odcięło znowu wspomaganie). Chodzi tak z 3-4 minuty i później tak jakby się coś załączało i napięcie spada do 12,1V i wtedy wywala kontrolkę i ładowanie wraca z powrotem do 13,9-14,1V i tak się trzyma. Po włączeniu kontrolki już takiej sytuacji nie ma i nic się nie załącza. Samochód normalnie pracuje, kontrolka nie gasnie. 

Mam nadzieję, że jakoś w miarę czytelnie to napisałem i w dobrym dziale. Nie znam się za bardzo na tym, ale liczę na Waszą pomoc. 

Pozdrówki! :)

Edited by Nexiz
Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, matoslaw napisał:

Na poczatek naladowal bym pozadnie akumulator.W nastepnej kolejnosci alternator do ponownego sprawdzenia.

Akumulator zamieniałem z brata akumulatorem i efekt był taki sam. 

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Nexiz napisał:

Akumulator zamieniałem z brata akumulatorem i efekt był taki sam. 

No to wiesz co dalej robic.Odkrec regulator i sprawdz czy byl wymieniany i jak chodza szczotki.

Link to post
Share on other sites
15 minut temu, Nexiz napisał:

Wyskoczył na OP-COMie błąd P0621-02. Znalazłem go jako: Obwód sterujacy lampka alternatora "L".

 

Sprawdz kabelek od wzbudzenia(ten cienki brazowy).Zapewne masz alternator Denso wiec sprawdz czy na wlasciwa srube nalozyles wzbudzenie.O ile sie nie myle sa dwie srubki i mozna sie pomylic.Popatrz sobie na to zdjecie https://www.google.com/search?q=alternator+denso+vectra+c&sxsrf=ALeKk02A_Z6HUjMa7auCY0naYTLQyOwrvg:1599415323022&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwio77SxjtXrAhWQbsAKHfVvDC8Q_AUoAXoECAsQAw&biw=1366&bih=625#imgrc=_LFuV49uLnIy-M

Link to post
Share on other sites

Musisz sprawdzić regulator napięcia jeśli go wymieniali przy regeneracji alternatora i wsadzili jakiś zamiennik to tu może tkwić problem. 

Link to post
Share on other sites

Jutro pojadę do nich i pokaże ten problem (lądowanie jest normalnie, to może zajadę). Później ściągnę altka i im na gwarancję zawiozę, niech robią. Zobaczymy co z tego będzie jak wymienia. 

Link to post
Share on other sites

Tylko zastanawia mnie to, że ten spadek napięcia i wyrzucenie kontrolki występuje tak regularnie, to znaczy przy każdym odpaleniu po około 2-3 minutach. Tak jakby coś tam zaprogramowane było... 

Link to post
Share on other sites

Jednak nie do końca jest rozwiązany problem. Przy odpaleniu brakło mi na chwilkę wspomagania i pewnie trzeba będzie się dostać do przewodów i sprawdzić wtyczkę. Coś moje jeszcze sprawdzić żeby mieć pewność? Pompy nie słychać żeby wyła, czy coś. Jak najlepiej się do tego zabrać? 

Link to post
Share on other sites

Ten działa dobrze póki co. Po jego założeniu nie wyskakuje kontrolka ładowania. Ładowanie jest cały czas w przedziale 13.9-14,2V. Spadek jest tylko podczas odpalania i krecenia na postoju, ale to chyba normalne. Dzisiaj mi wspomagania nie odcięło już. Sprawdzę wtyczkę przy pompie i kontaktem psiknę. Więcej nie wiem, co można jeszcze sprawdzić bo się na tym nie znam :)

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP