Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Opel Vectra C GTS 3.0 V6 Y30DT


Recommended Posts

Witam. Temat rzeka. Moja VC z dnia na dzień dostała na leb. Tryb awaryjny, brak mocy, kopci w ch.. Wcześniej miała zawiechy. Tzn wciskam gaz i odcina ją, trzymam lekko gaz i jedzie. Odwieszało się jak dawałem w piz... Mechanik mówił przepływka- wymieniona. Wszystkie czujniki + zawory- wymienione. Kolektory i egr poczyszczone, egr sprawny. Ostatnio wymieniałem filtry i przewody paliwowe plastik-odpowietrzenie dla cierpliwych, ale fajny i szybki sposób znalazłem po 2 akumulatorach. Przed 'awaria' moc miała ale kopcila na czarno jak stara. Zaślepiony egr, części z allegro pod Y30DT.  Stwierdziłem, ze tak bedzie lepiej, nie usuwajac w ECU.

Błędy :

P1235,

P0380.

Nie wymieniłem tylko zawór turbiny, g**no z 2 węzykami i cylindrem jedynie stary i posklejany w kij, przykrecany do kolektora. Egr na 2 wtyczki, po zaślepieniu fizycznym jeździł, mimo iz ponoć trzeba go wylaczyc go w ECU a tego nie zrobiłem. Zaslepiony egr i chłodnica spalin.

Staty na luzie, na automacie D nie ma szans bo ciągle ma 1000-1100 obrotów a po wciśnięciu hamulca ma normal 700-750.

DTC_CNT 1

LOAD_PCT 2%

ECT 87*

MAP 93 kPa

RMP 1010

FRP 30000-40000 kPa

IAT 56*

MAF 21.21 g\s

OBDSUP EOBD

Dodam, że mmechanik ch.. ktory wymieniał mi rurki przewodów paliwowych nie dokrecił ich i wywaliło z nich 20l ropy przez 2 dni. HELP

W skrócie. Jeździła ale waliła na czarno. Rozebralem, wypalilem kolektory i wyczysciłem EGR. Wymieniłem gruche od turbo bo byla dziurawa bo kumpel po blancie chciał rozbierać turbo mlotkiem( sama gruszke z czujnikiem jakims), ciegno turbiny przykrecone na wzór starego +- nie dam se ręki odciąć. Czujniki MAP SENSOR na kolektorze, przepływka, filtry, czujnik temp spalin, temp wody, czujnik na listwie CR, nowa przep, wymienione z auta które jezdzilo idealnie i miało 70k przebiegu. 2 dni kręcenia i opowiedzenia. Wkoncu odpalia. Tryb awaryjny. Stuka coś, puka i kopci i 1000 obrotów i nie ma mocy. Dzisiaj zauważyłem rope ktora leci z 2 wtryskow i rurki z otworem która zasila listwe wtryskowa DENSO Y30DT. Teraz kopci na siwo. Błędy takie jak opisalem, logi też. Jutro dokrece te wtryski i wymysle jakas uszczelkę pod ten przewód zasilający pompe CR, kiedys byla tam uszczelka podwójna laczona aluminiowa a teraz uszczelka z Lecha i kapie. Pomocy. Egr odslepic? Ma 2 wtyczki i może ECU bierze ja dalej pod uwagę. Dwa bledy P1235, coś z paliwem i coś właśnie z zaworem.

Nic wiecej nie bylo robione.

Link to post
Share on other sites

Do EGR jeszcze emulator zakupić po zaślepieniu

Spr świece żarowe czy jakaś nie padła

a P1235 to ten zawór na turbo do wymiany

Wycieki usunąć,listwę przewody uszczeleczki itp. za grosze kupisz używki

lub coś dobrać nowego a nie drutowanie z puszki po Lechu??? 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP