Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

U2111-00 Pompa wspomagania czy CIM ?


Recommended Posts

Witam

Kilka dni temu, nagle (bez żadnego ostrzeżenia) zapaliła się sławna ikonka kierownicy z wykrzyknikiem. OPCOM pokazał błąd U2111-00.

Sprawdziłem bezpieczniki, obejrzałem wtyczki, zasilanie 13,5-14,1 V.

Kupiłem używaną pompę (pompa bez czujnika skrętu, montowana przed prawym kołem).

Po wymianie pompa podjęła pracę - komunikacja wróciła. Wspomaganie zaczęło działać, żadnych błędów...przez dwa dni.

Dziś usterka wróciła, znowu błąd U2111-00, ikonka kierownicy i brak komunikacji.

 

Zacząłem głębiej grzebać. Rozebrałem wtyczkę przy pompie ABS (przeczyściłem kontaktem), obok pompy ABS jest druga złączka - więcej pinów - też sprawdziłem, wyczyściłem i nadal nic.

Zastanawiam się czy możliwe jest, że pompa popracowała 2 dni i 150 km i umarła czy to może problem CIM'a ?

Mam CIM'a GK i czasem nie chce otworzyć zamków z pilota (raz na 2 tygodnie) a w trasie tempomat potrafi się nie włączyć (po zgaszeniu silnika i odpaleniu tempomat działa OK).

 

1795424448_22.jpg.e4967ad26f9a4e5eedd907954d53d807.jpg

1768660045_11.jpg.16809dc0419027fcfa0d765b8a76f298.jpg

 

Sprawdziłem przewody sygnałowe (zielony+biały) do pompy - jest przejście od wtyczki "tej centralnej",  zwarcia tez nie ma.

Czy można jakoś "na stole" sprawdzić pompę ?

Link to post
Share on other sites

Bezpiecznik sprawdzony (nie raz). Kabel masowy powiadasz...

Na wtyczce pompy jest napięcie takie jak na aku, pod obciążeniem może spadać, ale jak pompa nie chodzi to nie pobiera dużo prądu.

 

Link to post
Share on other sites

Napiecie bedzie takie same na wtyczce jak przy aku jak sprawdzasz miernikiem ale jeśli masz słaby styk to przez kable nie pójdzie prąd jaki potrzebuje pompa ok.80A, sprawdź ten kabel masowy przy aku, miałem taki sam problem,  miernik pokazywal 12V ale zarowka juz nie zaswieciła bo wymusiła wiekszy pobór a przez słaby styk nie było to możliwe.

Mam nadzieję że mnie zrozumiałeś  :)

Link to post
Share on other sites

Zrozumiałem, wiem czemu powstają spadki napięcia :)

Ale jedno nie daje mi spokoju - pompa nie ma komunikacji wcale, Gdyby zasilanie było niepewne to zanikało by dopiero po uruchomieniu pompy - pobór prądu=spadek napięcia i wtedy klops. A tutaj cisza, nic.

I jeszcze jedno - jak wymieniłem pompę, ta "nowa" zadziałała od razu. Komunikacja wróciła po włączeniu stacyjki.

Na wtyczce sygnałowej do pompy (CAN) jest po około 2,5 V na zielonym i białym i 12V na czarnym - czyli OK.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP