Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Klapki kolektora [Z19DTH]


Recommended Posts

Witam wszystkich,

Mam po lisfcie GTS-a 150KM.
W trakcie jazdy nagle zanikła mi moc silnika - ledwie samochód ciągnął na 1/2 biegu - i kupa dymu waliła z tłumika.
Pojawił się błąd silnika (żółta ikonka) a potem moc wróciła z powrotem po woli.

Poszedlem do mechanika on mówi że to wypracowane klapy kolektora - bo są plastikowe (podobno bolączka tego modelu) i trzeba je zregenerować - podobno w Polsce jest jeden magik który ich regeneruje na metalowe.
Koszt 1600zł.

Co myślicie na ten temat?

Również możliwie to nie jest powiązane ze sprawą ale jak przekręcam kluczyk w stacyjce - to pompa paliwa dosyć długo pompuje paliwo z 20 sek.

 

Link to post
Share on other sites

Na temat klap,chyba już wszystko zostało napisane.Są tematy wystarczy poszukać.

Link to post
Share on other sites

Tak to jest to samo. Odpuść sobie magików i zaslep sam kolektor lub kup już zaślepiony i tylko wymień. Jeśli znasz się choć trochę na mechanice to sam to ogarniesz, na forum i na YouTube są filmy jak to zrobić. Koszt duuuuuuzo mniejszy niż to co ty podałeś.

Link to post
Share on other sites

dzięki wielkie - nie mam doświadczenia w mechanice samochodowej ale myślę dam radę.
Tylkko potrzebuje info jak to wymieniać dlaczego - jaki będzie efekt po wymianie itd.

Jak macie po ręką jakieś źródła - teoria na forum/youtube - był bym wdzięczny za pomoc.

Link to post
Share on other sites

To zmień mechanika i poszukaj tutaj na forum jest cały temat z tym związany, sorki ale widzę że idziesz na łatwiznę żeby Ci podać wszystko na tacy. Nie tędy droga, tym bardziej ,że tego typu tematy są przypięte jako główne więc łatwo je znaleźć.

Link to post
Share on other sites
44 minuty temu, mnemonic napisał:

To zmień mechanika i poszukaj tutaj na forum jest cały temat z tym związany, sorki ale widzę że idziesz na łatwiznę żeby Ci podać wszystko na tacy. Nie tędy droga, tym bardziej ,że tego typu tematy są przypięte jako główne więc łatwo je znaleźć.

Po co szukać,jak się komuś nie chce.Prościej założyć temat i wałkować od początku.

Link to post
Share on other sites

spokojnie Panowie, nie jestem obcykany jak wy -dlatego pytam bo jestem zielony. Dzięki wielkie będę szukał - już coś sobie zobaczyłem.
Na Allegro widzę sprzedawany jest 4 zaczepy klap wirowych i cięgno:
https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-klap-wirowych-1-9-ctdi-jtdm-z19dt-8766545018?reco_id=127ab1c1-eb90-11ea-be8f-b026284da4c0&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951
https://allegro.pl/oferta/opel-vectra-c-1-9-ctdi-kolektor-ssacy-klapy-wirowe-7091055125?fromVariant=8788402476

Samych klap jeszcze nie znalazłem.

Link to post
Share on other sites

Dobra kolego inaczej zrobimy bo widzę, że trochę błądzisz w temacie. Zrób zdjęcie kolektora a właściwie cięgna a druga spraw zrób fotkę klap wirowych zobaczymy czy masz przedmuchy.

 

 A tutaj dość obszerny temat dotyczący twojego problemu:

 

Edited by mnemonic
Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Grin78 napisał:

Witam wszystkich,

Mam po lisfcie GTS-a 150KM.
W trakcie jazdy nagle zanikła mi moc silnika - ledwie samochód ciągnął na 1/2 biegu - i kupa dymu waliła z tłumika.
Pojawił się błąd silnika (żółta ikonka) a potem moc wróciła z powrotem po woli.

Poszedlem do mechanika on mówi że to wypracowane klapy kolektora - bo są plastikowe (podobno bolączka tego modelu) i trzeba je zregenerować - podobno w Polsce jest jeden magik który ich regeneruje na metalowe.
Koszt 1600zł.

Co myślicie na ten temat?

Również możliwie to nie jest powiązane ze sprawą ale jak przekręcam kluczyk w stacyjce - to pompa paliwa dosyć długo pompuje paliwo z 20 sek.

 

Mechanik podlaczyl auto pod komputer? Bo klapki moga byc swoja droga a cos innego swoja droga.

Link to post
Share on other sites
3 hours ago, mnemonic said:

Dobra kolego inaczej zrobimy bo widzę, że trochę błądzisz w temacie. Zrób zdjęcie kolektora a właściwie cięgna a druga spraw zrób fotkę klap wirowych zobaczymy czy masz przedmuchy.

 

 A tutaj dość obszerny temat dotyczący twojego problemu:

 

Dzięki wielkie.
Zajrzałem pod pokrywę i ujrzałem to:
Ale urwał - urwana leży sobie wyciągnąłem

IMG_20200831_204248.jpg

IMG_20200831_204326.jpg

IMG_20200831_205248.jpg

IMG_20200831_204241.jpg

Link to post
Share on other sites

@mnemonic i co myślisz jakiś pomysł? Znaczy już wiem że trzeba wymienić ale pytanie czy te klapki - z czego są zrobione - też z plastiku? bo te zestawy co sprzedają - z Allegro wyżej nie mają dołączonych klapek.

I tak rozumiem tak czy inaczej do wymiany cały kolektor trzeba wymontować pewnie w każdym razie - przy okazji przeczyścić

mmm drugi pomysł co powiedziałeś zaślepić:


https://allegro.pl/oferta/zaslepki-kolektora-opel-fiat-saab-1-9-cdti-jtd-tid-7852480349

No ale w tym przypadku muszę poszukać czy da się OP-COM-em wyłączyć sterowanie klapami w sterowniku.

Edited by Grin78
Link to post
Share on other sites
Dnia 1.09.2020 o 18:01, Grin78 napisał:

@mnemonic i co myślisz jakiś pomysł? Znaczy już wiem że trzeba wymienić ale pytanie czy te klapki - z czego są zrobione - też z plastiku? bo te zestawy co sprzedają - z Allegro wyżej nie mają dołączonych klapek.

I tak rozumiem tak czy inaczej do wymiany cały kolektor trzeba wymontować pewnie w każdym razie - przy okazji przeczyścić

mmm drugi pomysł co powiedziałeś zaślepić:


https://allegro.pl/oferta/zaslepki-kolektora-opel-fiat-saab-1-9-cdti-jtd-tid-7852480349

No ale w tym przypadku muszę poszukać czy da się OP-COM-em wyłączyć sterowanie klapami w sterowniku.

Umyj silnik w okolicach tych klap. Następnie załóż swoja listwę i pojeździj tak z 2 dni. Następnie zaglądnij w to miejsce (listwa pewnie będzie leżała osobno) czy masz przedmuchy/syf w okolicach tych klap. Jeśli nie będzie syfu tzn że są szczelne i możesz kupić sam zestaw naprawczy do tej listwy czyli

https://allegro.pl/oferta/opel-vectra-c-1-9-ctdi-kolektor-ssacy-klapy-wirowe-8562008576?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=MzFiNDE3MTMtMDI4Yi00MzVhLTg0ZDAtNGE3Y2U4MDVmMTM4AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=a8800288-dfe1-4eed-b58b-ddcc89c868ca

Jeśli będzie syf to musisz wyciągnąć kolektor. Po wyciągnięciu podejmujesz decyzje czy zaślepiasz go sam np czymś takim

https://allegro.pl/oferta/zaslepki-kolektora-opel-astra-h-vectra-c-1-9-cdti-8834398396

czy

kupujesz już wyczyszczony z tego syfu i zaślepiony kolektor np ogłoszenie tutaj

https://www.olx.pl/oferta/kolektor-1-9cdti-jtdm-tid-opel-fiat-saab-zaslepiony-189zl-CID5-IDveuG9.html#407ddd602e

i go od razu po wyjęciu starego montujesz nowy zregenerowany  kolektor a swój stary uszkodzony zwracasz do gościa z linku powyżej. Ja wybrałem taką opcję bo nie chciało mi się bawić w mycie tego marasu a uwierz mi wewnątrz jest tego sporo.

Od razu napisze linki są przykładowe i nie robię nikomu żadnej reklamy.

Opcomem nic nie musisz wyłączać, po prostu podpinasz wtyczkę w sterownik klap, on sobie pracuje (oczywiście nie steruje klapami bo ich już niema ale komp myśli że nimi steruje) i nie będzie żadnego błędu.

 

 

 

Edited by mnemonic
Link to post
Share on other sites

@mnemonic Hej, 

Dzięki wielkie za pomoc - jedyna rzecz główna można powiedzieć to jak wykręcić kolektor - muszę jeszcze poszperać może będzie coś jak to zrobić.
Bo jak patrzyłem na youtube to normalnie byłem w szoku że rozrząd trzeba demontować - ale to chyba mnie przerośnie bo boję się że nie poskładam i nie ustawie go z powrotem tak samo.
Generalnie jestem techniczny i wolał bym sam to zrobić.

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Grin78 napisał:

@mnemonic Hej, 

Dzięki wielkie za pomoc - jedyna rzecz główna można powiedzieć to jak wykręcić kolektor - muszę jeszcze poszperać może będzie coś jak to zrobić.
Bo jak patrzyłem na youtube to normalnie byłem w szoku że rozrząd trzeba demontować - ale to chyba mnie przerośnie bo boję się że nie poskładam i nie ustawie go z powrotem tak samo.
Generalnie jestem techniczny i wolał bym sam to zrobić.

Słabo szukałeś, nie trzeba rozpinać rozrządu. Koło pasowe pompy się blokuje na obudowie rozrządu, wyjmujesz pompę a kolo dalej siedzi na miejscu i rozrząd jest nietknięty. Generalnie nie jest to jakaś trudna robota ale jest sporo grzebaniny, niektóre śruby np. od podstawy odmy są bardzo trudno dostępne. Jak się boisz to lepiej oddaj auto do mechanika.

Link to post
Share on other sites

U mnie jak spadla listwa z klapek i przedmuchy byly wieksze jak u Ciebie to auto czasem tracilo moc od 3 tysiecy ale to bylo na zasadzie takiej turbo dziury ale nie zawsze to wystepowalo, ale nigdy nie bylo objawu ze nie mialo sily jechac czy cos podobnego, ale pewnie to zalezy jak klapki sie ustawia. Kolektor zakladaj zaslepiony luzlb zaslep swoj ale prosciej tak jak ktos wyzej wspomnial zamowic zaslepiony i oddac swoj w zamiane , zaoszczedzi sie sporo czasu. Co do samej wymiany to jak kolega mowi nie trzeba rozpinac rozrzadu bo w kole pompy cr sa otwory przez ktore mozesz samo kolo przykrecic do obudowy pompy srubami i odkrecasz 3 nakretki pompy i nakretke walka pompy i ja wypychasz pompe z kola, ale rzeczywiscie jest troche upierdliwych rzeczy do zdemontowania bo jednak robisz to od strony sciany grodziowej gdzie widocznosc jest slaba i jesli robisz pierwszy raz to nie wiesz gdzie co jest dokladnie

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
13 hours ago, Emil1105 said:

U mnie jak spadla listwa z klapek i przedmuchy byly wieksze jak u Ciebie to auto czasem tracilo moc od 3 tysiecy ale to bylo na zasadzie takiej turbo dziury ale nie zawsze to wystepowalo, ale nigdy nie bylo objawu ze nie mialo sily jechac czy cos podobnego, ale pewnie to zalezy jak klapki sie ustawia. Kolektor zakladaj zaslepiony luzlb zaslep swoj ale prosciej tak jak ktos wyzej wspomnial zamowic zaslepiony i oddac swoj w zamiane , zaoszczedzi sie sporo czasu. Co do samej wymiany to jak kolega mowi nie trzeba rozpinac rozrzadu bo w kole pompy cr sa otwory przez ktore mozesz samo kolo przykrecic do obudowy pompy srubami i odkrecasz 3 nakretki pompy i nakretke walka pompy i ja wypychasz pompe z kola, ale rzeczywiscie jest troche upierdliwych rzeczy do zdemontowania bo jednak robisz to od strony sciany grodziowej gdzie widocznosc jest slaba i jesli robisz pierwszy raz to nie wiesz gdzie co jest dokladnie

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
 

wczoraj zrobiłem to cięgno.
tu (nie żebym reklamował) aukcja na allegro tego zestawu:
https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-klap-wirowych-1-9-ctdi-jtdm-z19dt-8766545018?utm_source=notification&utm_medium=buyerCart&utm_campaign=transaction-notifications-buyercart&snapshot=MjAyMC0wOS0wN1QxMzo0OToxMy4zMTFaO2J1eWVyO2ZjNjdlZTBlMjc3Yzk0Mjc1MzQxYzMyYWNiMmMzZjdkYmMwNDE4NmZmMWI3M2E1MDVlODIyNGZmYmViOTlhZjA%3D

 

wczoraj z mechanikiem cała męka była żeby to założyć na miejsce urwanego. Ale się udało - teraz muszę tam wyczyścić nieczystości, dać WD40 dla lepszego smarowania.
Chodzi jak malina - moc się poprawiła - już mi nie muli z turbodziurą. Jedzie żwawo na 2-ce - przed tym muł. Spalanie też chyba spadło - wszystko wróciło do normy.
Wycieków z pod klap chyba nie mam - ale czwarta klapa taka trochę luźna jest.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP