Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Z19DT alternator błędy?


Recommended Posts

Witam.
Taka sytuacja mnie dziś spotkała...
W czasie jazdy z włączoną opera i klimatyzacja (manualna) zapaliła się kontrolka akumulatora, ale silnik pracował dalej.
Po powrocie do domu, miernik Aku i:
Bez obciążenia 13,2 V pod obciążeniem 12,8 V akumulator może ma 4 miesiące.
A klon pokazuje takie bugi.
 
Pytanie o co tu chodzi[emoji2955][emoji849][emoji848] i gdzie szukać tych usterek.
 
Dodam, że tych 2 błędów nie da się usunąć, jeden to ten ze screenu a drugi (brak screenu bo nie istotne - przerwany obwód anteny FM - wymienione na "płetwę" nie przeze mnie)
 
Taped by mi9t.pro
 
 


IMG_20200817_154240.jpgIMG_20200817_151614.jpgIMG_20200817_151223.jpg

Edited by euphonic
Link to post
Share on other sites

Wygląda na alternator. Regulator albo mostek diodowy. Za małe masz ładowanie.

Link to post
Share on other sites
Wygląda na alternator. Regulator albo mostek diodowy. Za małe masz ładowanie.
Też się domyśliłem. A jaki (A) alternator seryjnie siedzi w tym silniku?
A dwa.... A skąd błędy żarówek sciemiania deski?

Taped by mi9t.pro

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Cretux napisał:

Wygląda na alternator. Regulator albo mostek diodowy. Za małe masz ładowanie.

Ewidentnie za niskie.

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, euphonic napisał:

Też się domyśliłem. A jaki (A) alternator seryjnie siedzi w tym silniku?
A dwa.... A skąd błędy żarówek sciemiania deski?

Po VIN dowiesz się jaki dokładnie u Ciebie siedzi.

A błędy, to być możnego z niskiego napięcia. Jak będziesz robił altka, to najlepiej te 2 rzeczy wymienić. U mnie poszedł regulator, ale mój mechanik powiedział, żeby przy okazji mostek wymienić, bo lubi się zaraz sypać i będzie spokój.

 

Link to post
Share on other sites

Tu nie chodzi o silnik, a raczej wyposażenie. Im więcej urządzeń elektrycznych, tym większy altek.

Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Cretux napisał:

Tu nie chodzi o silnik, a raczej wyposażenie. Im więcej urządzeń elektrycznych, tym większy altek.

Wyposażenie mam podobne,a ile bebechów elektrycznych dołożyłem,to nie wspomnę i ładowanie jest OK.

Edited by darioG73
Link to post
Share on other sites

@euphonic jak altek dobrze Ci chodzi, a teraz tylko słabo ładuje, to rób swojego. Nowy trochę kosztuje, a te zregenerowane, to loteria.

Link to post
Share on other sites
[mention=174079]euphonic[/mention] jak altek dobrze Ci chodzi, a teraz tylko słabo ładuje, to rób swojego. Nowy trochę kosztuje, a te zregenerowane, to loteria.
Jutro wyciągam go i jadę na diagnozę. Jeśli pojadę autem, diagnoza przeciągnie się o tydzień conajmniej....

Co do wyposażenia...mam wszystko seryjne, 4 el szyby, lusterka, jedynie zmieniłem CD 30 na operę (+głośniki) i dołożyłem oświetlenie LED na pedały.

ps... W innym poście pisałem o długim czasie "kręcenia" zanim odpali...

Taped by mi9t.pro

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, euphonic napisał:

Jutro wyciągam go i jadę na diagnozę. Jeśli pojadę autem, diagnoza przeciągnie się o tydzień conajmniej....

W zeszły roku robiłem swój. Padł mi jak wracałem z pracy. Pojechałem do swojego mechanika. Na drugi dzień auto do odbioru. Części + robocizna 2 ludzi, bo mój mechanik tylko wymontował i zaniósł do elektryka, to płaciłem coś ok 320 zł jak dobrze pamiętam.

Link to post
Share on other sites



Pojechałem do swojego mechanika. Na drugi dzień auto do odbioru.


Miałeś farta, u mojego elektromechanika stoi 14 aut na rozrusznik (rzekomo)

Taped by mi9t.pro

Link to post
Share on other sites

Nie tyle fart co konkretna rozmowa. Nie mogę pozwolić sobie na postawienie auta na tyle czasu. Nie ten mechanik, to inny

Link to post
Share on other sites

Cretux,
No u mnie to nie ma za wielu mechaników, a takich z prawdziwego zdarzenia, to ze świecą szukać... Mam takiego zaufanego, ale za elektrykę się nie specjalnie bierze. Poza tym są wakacje, to i kolejki mają duże.
Polecił mi kogoś, ale to muszę zdzwonić się jutro


Taped by mi9t.pro

Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, euphonic napisał:

Cretux,
No u mnie to nie ma za wielu mechaników, a takich z prawdziwego zdarzenia, to ze świecą szukać... Mam takiego zaufanego, ale za elektrykę się nie specjalnie bierze. Poza tym są wakacje, to i kolejki mają duże.
Polecił mi kogoś, ale to muszę zdzwonić się jutro


Taped by mi9t.pro
 

Zregeneruj sobie sam.Wydasz max 150zl i jeszcze bedziesz mial satysfakcje.Na YT jest filmik jak to zrobic.Co prawda z altkiem Bosch jest troche wiecej zabawy niz z Denso(naprawa bajecznie prosta) ale wciaz latwa.

 

Link to post
Share on other sites
Zregeneruj sobie sam.Wydasz max 150zl i jeszcze bedziesz mial satysfakcje.Na YT jest filmik jak to zrobic.Co prawda z altkiem Bosch jest troche wiecej zabawy niz z Denso(naprawa bajecznie prosta) ale wciaz latwa.
 
A masz jakiegoś linka, bo oglądałem jeden czy dwa, ale nie wiem czy to o to chodzi [emoji2955].
A dwa.... Te części gdzie kupię? W samochodowym czy jakim elektrycznym?

Taped by mi9t.pro

Link to post
Share on other sites
5 minut temu, euphonic napisał:

A masz jakiegoś linka, bo oglądałem jeden czy dwa, ale nie wiem czy to o to chodzi emoji2955.png.

Pozwolę sobie z innego forum:  https://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=8456

6 minut temu, euphonic napisał:

A dwa.... Te części gdzie kupię? W samochodowym czy jakim elektrycznym?
 

Najszybciej w sklepie motoryzacyjnym. Jest tego. Tylko upewnij się jaki altek u Ciebie jest.

Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, euphonic napisał:

A masz jakiegoś linka, bo oglądałem jeden czy dwa, ale nie wiem czy to o to chodzi emoji2955.png.
A dwa.... Te części gdzie kupię? W samochodowym czy jakim elektrycznym?

Taped by mi9t.pro
 

Na tym kanale masz https://www.youtube.com/user/WestronicsIrl/videos   A czesci to albo allegro albo ogolnie sklepy w necie. Na tej stronie znajdziesz numer czesci i potem szukasz gdzie mozna kupic https://as-pl.com/pl/c/czesci_alternator

Link to post
Share on other sites

Jestem właśnie po regeneracji alternatora. Niestety nie dałem rady sam...bo na 4 sklepy tylko jeden miał regulator i to jeszcze zły bo do Boscha[emoji1750]. Ale dalej pokazuje 13.5V, jak się okazało....ucieka mi gdzieś masa silnika, bo z karoserii jest ok. Kolejna wizyta u elektryka mnie czeka [emoji3064][emoji2959][emoji19]...

 

459957100ffc15754bc07356a78e48a4.jpg

Link to post
Share on other sites

Miałem dokładnie to samo - ładowanie (mierzone  na klemach aku) spadało w upały przy dużym obciążeniu nawet do 12.8v

O dziwo, po sprawdzeniu miernikiem na plusowej klemie aku oraz masie z obudowy silnika - ładowanie 14.0-14.3

Kupiłem miedziany przewód fi 35mm z zarobionymi oczkami. Jeden koniec do aku, drugi do silnika. Od roku ładowanie mam książkowe, koszt znikomy.

Link to post
Share on other sites
Miałem dokładnie to samo - ładowanie (mierzone  na klemach aku) spadało w upały przy dużym obciążeniu nawet do 12.8v
O dziwo, po sprawdzeniu miernikiem na plusowej klemie aku oraz masie z obudowy silnika - ładowanie 14.0-14.3
Kupiłem miedziany przewód fi 35mm z zarobionymi oczkami. Jeden koniec do aku, drugi do silnika. Od roku ładowanie mam książkowe, koszt znikomy.
I tak też planuje zrobić[emoji6] dzięki za podsunięcie pomysłu. [emoji2936][emoji2935]

Taped by mi9t.pro

Link to post
Share on other sites
8 minut temu, euphonic napisał:

I tak też planuje zrobićemoji6.png dzięki za podsunięcie pomysłu. emoji2936.pngemoji2935.png

Taped by mi9t.pro
 

Sprawdz to przed kupieniem  zalozeniem kabla bo moze sie okazac ze zalozysz a nie bedzie roznicy.Tak samo sprawdz czy nie ma problemu z plusem bo moze trzeba dolozyc kabel na plusa.Sprawdzic mozesz np. kablem do awaryjnego odpalania.Dopilnuj tylko walsciwego styku zeby proba byla wiarygodna.

Link to post
Share on other sites
Sprawdz to przed kupieniem  zalozeniem kabla bo moze sie okazac ze zalozysz a nie bedzie roznicy.Tak samo sprawdz czy nie ma problemu z plusem bo moze trzeba dolozyc kabel na plusa.Sprawdzic mozesz np. kablem do awaryjnego odpalania.Dopilnuj tylko walsciwego styku zeby proba byla wiarygodna.
Już wczoraj na testach przykładałem przewód klema - droga silnika i momentalnie z 13,5 wskakiwalo 14,1
Chyba tylko masa silnika broi

Taped by mi9t.pro

Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, euphonic napisał:

Już wczoraj na testach przykładałem przewód klema - droga silnika i momentalnie z 13,5 wskakiwalo 14,1
Chyba tylko masa silnika broi

Taped by mi9t.pro
 

No to wszystko jasne.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP