Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

X20xev szarpie, nie przyspiesza


Recommended Posts

Hej, mam taki dziwny problem.

Na zimę auto zaczęło dziwnie się zachowywać, podczas dodawania gazu, jakby traciło na mocy, zaczynało szarpać i dopiero po wskoczeniu na wyższe obroty zaczynało normalnie przyspieszać. Okazało spod korka oleju leciało na kable i na świece. Wymieniłem kable, wymieniłem cewkę zapłonową na nową, wyczyściłem rozpuszczalnikiem w sprayu świece od góry i wszystko wróciło do normy.

Teraz mamy lato i auto nagle z dnia na dzień praktycznie przestało przyspieszać. Podczas dodawania gazu silnik wydaje dziwne odgłosy, wydaje mi się ze nie pali na wszystkie gary, dopiero jak załapie trochę wyższe obroty to "jakoś" zaczyna jechać. Auto ma tak mało mocy poczas ruszania, ze ledo spod świateł można ruszyć. Jak na jałowym dodaje gazu, to wydaje mi się, że mimo że w początkowej fazie niskich obrotów tak samo nie pali na wszystkie cylindry, to łatwiej jest mu wejść na obroty. Wygląda jakby z obciążeniem dużo gorzej mu było się rozkręcić. Czasami słychać jakby nawet delikatnie strzelał w tłumik ale bardzo ciche to jest, bardziej jak jakieś stuknięcie w aucie niż głośne strzelanie.

Co może być przyczyną poza kablami/cewka? Czy takie zalane świece olejem i pózniej wyczyszczone mogą być problemem? Myślicie ze wymiana powinna coś pomóc? Próbowałem na nowo "Contact cleanerem" z gory wyczyscic swiece, ale nic to nie pomogło. Jeżeli to nie świece (załóżmy ze wymienie), to poza kablami/cewką to może być przyczyną ze tak dziwnie się silnik zachowuję? Co można próbować jeszcze sprawdzać?

Auto jezdzi tak samo zarówno na gazie jak i benzynie , nie ma to żadnego znaczenia.

Pytam pilnie, bo musze pod koniec tygodnia rodzinę przywieźć 200km od domu, i mszusze jakoś to ogarnąć w tym tygodniu :((

Z góry wielkie dzięki za wskazówki

Link to post
Share on other sites

Ogólnie na pierwszy rzut objawów, to czujnik położenia wału korbowego.

Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, Cretux said:

Ogólnie na pierwszy rzut objawów, to czujnik położenia wału korbowego.

Nie, nie pali się.

Wywoływałem zworką błędy, ale nic nie zgłasza :(

Link to post
Share on other sites

spalanie jest większe, trudność z odpalaniem i auto chodzi jak traktor? Słabe mułowate i dźwięk dziwny?

Link to post
Share on other sites

Jakie przewody zapłonowe kupiłeś? Mi po 6 miesiącach Nowe z ic padły.

Wiązka przy wtyczce co wpinasz do cewki do spr.

Czujnik  wału oryginał do X20XEV ciężki temat chyba że używka,sprawdź wiązkę przy czujniku wału 

Edited by Rysu
Link to post
Share on other sites

Więc tak, 

kable kupiłem takie: https://allegro.pl/oferta/kable-zaplonowe-opel-vectra-b-1-8-2-0-16v-7015361280 Czyli firmy Sentech

Czujnik nie zgłasza błedu po zapięciu zworką. Przed go chwilą sprawdzalem, wypiąłem na chwile i zapuściłem contact cleanerem i od razu odpaliłem jak był jeszcze mokry i dostałem check engine z błedem 340, jak wyschło to check też znikł, wiec jakby coś było z nim nie tak to pewnie by się zgłaszał. Wiązka jest ok przy nim, bo wymieniałem jakiś czas temu na nowy connector.

20 minutes ago, Cretux said:

spalanie jest większe, trudność z odpalaniem i auto chodzi jak traktor? Słabe mułowate i dźwięk dziwny?

Świetnie to opisałeś -> auto chodzi jak traktor jak się doda gazu i jak jest obciązowy np ruszaniem, tu znalazłem na youtube coś takiego, idealnie tak samo u mnie to słychać, i tak samo po dodaniu gazu podczas ruszania. Problem taki ze auto przy ruszaniu cały czas wydaje taki dzwiek az nie dojscie do momentu gdy ma ustabilizowane obroty i nie musi przyspieszać. Przyspiesza tak słabo ze bardzo powoli ruszam spod świateł. Z spalaniem nie widziałem żeby było gorzej, wydaje mi się ze jest identycznie jak było wcześniej. Z odpalaniem nie ma najmniejszego problemu.

W ogóle dzięki wielki ze za Waszą pomoc!! 

Link to post
Share on other sites

Czyli czujnik nam odpada,check-a nie ma,świece jaki stan? szczeliny? bym szukał w układzie zapłonowym winowajcy.

Wcześniej kupiłem przewody NGK z alle... i po roku upalił się 1 na 2 cyl. Następnie Magneti Marelii z Inter Cars po pół roku padły 2,oba luźnio siedziały na świecy( kij wie czemu).

Teraz jest NGK z pewnego źródła i narazie działa.

Objawy były takie szarpanie/wieszanie się przy przyśpieszaniu ciężko to opisać,pedał w podłodze przyśpiesza nagle zwiecha przestaje dziwnie parkocze i za chwilę kop i tak na przemian przy stałej prędkości ok

Edited by Rysu
Opis jak amator hehe
Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, Rysu said:

Czyli czujnik nam odpada,check-a nie ma,świece jaki stan? szczeliny? bym szukał w układzie zapłonowym winowajcy.

Wcześniej kupiłem przewody NGK z alle... i po roku upalił się 1 na 2 cyl. Następnie Magneti Marelii z Inter Cars po pół roku padły 2,oba luźnio siedziały na świecy( kij wie czemu).

Teraz jest NGK z pewnego źródła i narazie działa.

Objawy były takie szarpanie/wieszanie się przy przyśpieszaniu ciężko to opisać,pedał w podłodze przyśpiesza nagle zwiecha przestaje dziwnie parkocze i za chwilę kop i tak na przemian przy stałej prędkości ok

Świecy nie mam jak sprawdzić 😕 nie mam klucza do świec i pewnie jakbym chciał wykręcić to później nie wkreciłbym ponownie albo urwałbym gwint :) Jutro bedę szukać jakiegoś mechanika zeby je wykręcił i dał nowe. Bo od kiedy kupiłem to auto to nigdy nie wymieniałem (z 10lat). Na szczęście na zimę jak zaczeły się te problemy to kupiłem też świece NGK BKR5EK ale nie wymieniałem, bo zmiana kabli pomogła. 

Ale właśnie to cos podobnego co opisujesz. Tak to się na początku działo w zimie przed wymianą cewki i kabli, dodaje gazu i silnik bulgocze i muł, zwiecha, i nagle kop mocy i na wyższych obrotach już bez problemu. Teraz jest już znacznie gorzej, bo na wyższych obrotach tak samo pyrkocze (jak na tym filmiku co podesłałem) i nie dostaje mocy. Wydaje mi sie ze dopiero przestaje pyrkotać jak już wejdzie na konkrentne obroty i nie musi przyspieszać. 

Co to w ogóle za odgłos? Jakiś cylinder nie pali? Czy jak tak nie pali cylinder to może coś się stać? Gniazda zaworowe mogą się powypalać itp? Sorki za głupie pytanie, ale nie jestem obeznany w tym temacie 😕

Link to post
Share on other sites

Odepnij przeplywomierz na chwile, przejedz sie, moze to on bo jak jeszcze mialem vike b z tym silnikiem byly podobne objawy i do tego lubil zgasnac

Link to post
Share on other sites

No to świece ładnie się tam zasiedziały Wymieniaj na wczoraj,lepiej niech majster wymieni by elektroda masy czasem nie chciała opuścić świecy.

Uświadom go o wieku świec.

A i tu mi się przypomniało że jeszcze w jednej świecy elektroda wewnętrza ruszała się góra-dół,dobrze że nie wpadła w cylinder.

A sprawdź czy fajka lekko czy z oporem schodzi ze świecy.

Edited by Rysu
Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, Rysu said:

No to świece ładnie się tam zasiedziały Wymieniaj na wczoraj,lepiej niech majster wymieni by elektroda masy czasem nie chciała opuścić świecy.

Uświadom go o wieku świec.

A i tu mi się przypomniało że jeszcze w jednej świecy elektroda wewnętrza ruszała się góra-dół,dobrze że nie wpadła w cylinder.

A sprawdź czy fajka lekko czy z oporem schodzi ze świecy.

Wchodzą z lekkim oporem. Jutro będę szukać we Wro jakiegoś mechanika który to wymieni. To chyba nie jest dużo roboty i od ręki można coś takiego zrobic?

Link to post
Share on other sites

Jak z oporem to git.

Wymiana świec to chwila w X20XEV prosta robota szybki nie duży pieniądź ale pieniądź(na waciki dla kobity starczy),ale tu mnie martwi ile czasu tam siedzą może być różnie?oby było bez zbędnych komplikacji.

Edited by Rysu
Link to post
Share on other sites
14 hours ago, skein said:

Odepnij przeplywomierz na chwile, przejedz sie, moze to on bo jak jeszcze mialem vike b z tym silnikiem byly podobne objawy i do tego lubil zgasnac

próbowałem, nic nie dało ;) gasł, falował bez przepływomierza, ale po podpieciu znów to sami

Link to post
Share on other sites

Wymień świece, jak nie pomoże to wymień kable bo to co masz to zwykłe ścierwo. Jak dalej nie pomoże to wymień cewkę bo jazda z takimi świecami to zabójstwo dla niej. Jakiej firmy cewkę zakładałeś?

Link to post
Share on other sites

Heja!

Świece wymienione, stare to jakas masakra była, całe popalone, w oleju na gwincie i jakiejś mazi (to dlatego ze kiedyś spod kurka lało mi się pod tą zaślepkę z napisem EcoTech i nie było tego widac.

Po zmianie świec -> lepiej, ale dalej szarpało trochę. Pojechałem i kupiłem od ręki kable na nowe Magnetti Marelli (sprzedawca mowil ze dobre) i wszystko ustąpiło. Czasami jak mam na obrotomierzu tak 1tys obrotów i dodaje na maxa gazu to tak do 1,5k obrotów potrafi czasem szarpnąć lekko, ale wg mnie to raczej norma przy tak niskich obrotach (mowa ze np na 3-5 biegu jade na 1tys).

Nie sadzilem ze polroczne kable beda powodowac taki problem ://

Ogólnie -> dzięki wielkie za pomoc, mogę spokojnie rodzinke odebrać i raczej bezpierzne ich przywiozę ;) 

 

Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, cichy117 said:

I teraz znów niedługo pojedziesz po kable, tylko tym razem kup NGK albo boscha

Nie mieli innych kabli 😕 a to znany sklep który ma tylko czesci do opla. Kurde, ale jak to jest mozliwe, przeciez to sa zwykle kabelki po których nie idzie nawet duży prąd, dlaczego to ma takie znaczenie?

Link to post
Share on other sites

Wolałbym szukać w innym sklepie. Prąd może zbyt duży nie idzie ale za to bardzo wysokie napięcie które w połączeniu z kiepska izolacją prowadzi do przebicia i prąd zamiast do świecy trafia na silnik

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP