Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Pomóżcie dobrzy ludzie, nie chce odpalać


Recommended Posts

Witam. Mam problem z odpalaniem na rozgrzanym silniku. Opel Vectra 1.6 16v 2000 r. Zacznę od poczatku: w środę 12.08.2020 będąc w pracy (listonosz samochodowy) w połowie rejonu po wyniesieniu listów wsiadłam do auta i nie chciało odpalić. Wzięłam listy i poszłam kawałek z buta bo pomyślałam, może musi się schłodzić bo dni teraz gorące. Wróciłam no i odpalił, podjechałam w jedno miejsce, potem w drugie i trzecie, cały czas odpalał. No i jadąc w kolejne miejsce, na zakręcie auto jebut, zgasło, odpalić nie szło, jakiś facet na szczęście pomógł mi przeturlać auto na pobocze. Pobiegłam do adresata którego brat ma warsztat obok ale brata nie było no to ten poszedł ze mną sprawdzić co się dzieje, stwierdził że to pompa paliwa, no ok wymienił mi i pojechałam. Na drugi dzień w rejonie 3 razy nie mogłam odpalić z czego raz zgasł mi w trakcie jazdy no to poszłam do jednych, zbadali komputerem i wyszło że coś z przekaźnikiem pompy paliwa i z czujnikiem wałka rozrządu, kazał mi jechać obok do elektryka, elektryk stwierdził że to na pewno nie przekaźnik pompy no to wymienił mi czujnik wałka rozrządu ale kij dalej tak samo, gdy auto rozgrzane to gaśnie i nie odpala (na zimnym śmiga pięknie). Tamten już czasu nie miał żeby mi to ogarnąć (raczej mu się nie chciało szukać co dolega mojemu autku) no to pojechałam do kolejnych, badanie komputerem i wyszło znowu przekaźnik pompy paliwa + sonda lambda i przekaźnik klimatyzacji ale te 2 ostatnie nie mają nic wspólnego z tym że nie mogę odpalić. No to mechanik zamienił przekaźniki miejscami i zadzwonił żeby zapytać o przekaźnik ale jak tam wpisali dane auta to im wyskoczył przekaźnik 70A a ja mam wsadzony 30A no i teraz czekam na wyjaśnienie sytuacji i dopiero od poniedzialku coś będę mogła działać. Tak na prawdę to nie wiadomo czy to że mi nie odpala to wina przekaźnika czy może coś z rozrządem jest czy rozrusznikiem albo nie wiadomo co jeszcze. Może tutaj jakieś sugestie padną na co mechanicy mają zwrócić uwagę, jak mają dojść do tego co dolega mojemu biednemu Viktorkowi? 

Link to post
Share on other sites

Skoro na zimo samochód odpala oznacza, że po nagrzaniu brakuje jakiegoś sygnału, rozrząd bym wykluczył a obstawiał czujnik położenia wału bo gdy on nie domaga to może dawać takie objawy. Jak sytuacja się powtórzy tzn na ciepło nie odpali niech sprawdzą czy jest iskra i od tego bym zaczął.

Link to post
Share on other sites

Co do czujników czy to wału czy wałka rozrządu tylko oryginał,zamienniki to loteria i kończy się to głównie zakupem oryginału nówki lub używki.

Edited by Rysu
Link to post
Share on other sites

Ciekawe czy nie ECU, bo w 1.6 potrafią często padać. Najlepiej podłączyć pod fejs

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Okazało się że to prawdopodobnie sterownik silnika... Cena za naprawę trochę wysoka, zawołali 1500-2000 zł i się teraz zastanawiam czy naprawiać czy kupować nowe auto. Nie wiem ile jeszcze to pojeździ. Jakbym miała pewność że jeszcze z 2 lata pojeździ to bym wolała naprawić. A wy co sądzicie o tej cenie? Normalna czy zawyżyli? 

Link to post
Share on other sites
36 minut temu, Rysu napisał:

A używek nie ma?

Jeszcze nic nie wiem. W poniedziałek mam z elektrykiem gadać i on mi wyjaśni co i jak bo mechanik z którym gadałam to tak średnio ogarniał. Jeszcze będę dzwoniła do elektryka który ponoć dobry jest to może na lawetę wezmę i do niego zawioze, może taniej u niego będzie, pożyjemy zobaczymy. 

Link to post
Share on other sites
40 minut temu, Cretux napisał:

To że mi policzą taniej to mi nic nie da jak ja ze Szczecina a do nich ponad 5 h drogi. Muszę znaleźć kogoś na miejscu a to ciężkie. 

Link to post
Share on other sites

Wysyłkowo robią ECU. Koledzy z forum polecali. Co do używek ile kosztują i czy działają, to nie jestem w temacie.

Link to post
Share on other sites
39 minut temu, Cretux napisał:

Jak dobrze kojarzę, to do tej wersji są drogie i dość mało dostępne.

Czyli mam się poddać i szukać innego auta czy walczyć? W sumie to jak inne używane kupię to też może się okazać coś nie tak i będę musiała wpakować chajs. Z tym autkiem dobrze trafiłam, ponad 3 lata nic poważnego się nie działo.

Link to post
Share on other sites

Nie mogę jednoznacznie powiedzieć, bo to zależy w jakim stanie jest VB. Jeśli jest super i ok, to warto zainwestować w ECU. Decyzja należy do Ciebie czy warto etc

 

Link to post
Share on other sites
10 minut temu, Cretux napisał:

Nie mogę jednoznacznie powiedzieć, bo to zależy w jakim stanie jest VB. Jeśli jest super i ok, to warto zainwestować w ECU. Decyzja należy do Ciebie czy warto etc

 

Z tego co mówią mechanicy to jest w dobrym stanie. Z góry dzięki za radę :)

Link to post
Share on other sites

A w ogóle to oprócz tego sterownika to miałam też w ostatniej chwili jego życia wyciek paliwa ale mechanik mi powiedział że nie widział żeby ciekło czy było mokre a ja na własne oczy widziałam kropelki paliwa na jezdni i jak był już na lawecie to widziałam jak skapło z okolic baku. Tak jakby przy próbach odpalania coś tam wyciekało bo laweciarz go na rozruchu przepychał żeby ustawić do wprowadzenia na lawetę bo ja nie miałam siły żeby go ruszyć. Na razie nic nie znaleźli, do d*** mechanicy, muszę im zabrać moje autko ale laweta też swoje kosztuje... 

Wiecie może skąd to może wyciekać i czemu tylko przy próbach odpalenia? 

Edited by Jabitteja
Link to post
Share on other sites

Sterownik wysyłkowo mogą zrobić i koszt lawety odpadnie,może być bak ma swoje lata w VB i już pewnie ruda zrobiła swoje na zgrzewie,jeszcze blisko filtr paliwa tam jest ciekawe w jakim stanie.

Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, Rysu napisał:

Sterownik wysyłkowo mogą zrobić i koszt lawety odpadnie,może być bak ma swoje lata w VB i już pewnie ruda zrobiła swoje na zgrzewie,jeszcze blisko filtr paliwa tam jest ciekawe w jakim stanie.

Filtr paliwa miałam z 2-3 lata temu chyba wymieniany więc może to to. Jakby bak był trzaśnięty to chyba cały czas by kapało czy mokre było?

Link to post
Share on other sites

Nie koniecznie zależy gdzie przeciek trzeba go zlokalizować.

LPG jest? Tankujesz benzynę na full?

W 2 x VB miałem raz na zgrzewie ruda się przegryzła i podczas jazdy paliwo wiadomo przemieszcza się,a na full nie miałem bo przy lpg zbędne koszta hehe ale trochę się wydostawało jak stała nie kapało ale po podniesieniu przodu auta ciekło znacznie.

W kolejnej VB na zgrzewie było ok lecz ruda wygryzła dziurę u góry baku tam przy króćcach którymi dostaje się paliwo do baku i odpowietrzenie .

 

Edited by Rysu
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Rysu napisał:

Nie koniecznie zależy gdzie przeciek trzeba go zlokalizować.

LPG jest? Tankujesz benzynę na full?

W 2 x VB miałem raz na zgrzewie ruda się przegryzła i podczas jazdy paliwo wiadomo przemieszcza się,a na full nie miałem bo przy lpg zbędne koszta hehe ale trochę się wydostawało jak stała nie kapało ale po podniesieniu przodu auta ciekło znacznie.

W kolejnej VB na zgrzewie było ok lecz ruda wygryzła dziurę u góry baku tam przy króćcach którymi dostaje się paliwo do baku i odpowietrzenie .

 

Nie ma LPG. Tankuje do pełna. No zobaczymy czy ogarną skąd to wycieka. 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP