Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Tryb awaryjny, brak błędów - 1.9 CDTI Z19DTH 150KM


Recommended Posts

Witam Panowie,

Miałbym serdeczną prośbę o poradę. Czytając forum wygląda na to że znalazłem się w najgorszej możliwej sytuacji: Podczas jazdy od czasu do czasu włącza mi się tryb awaryjny, nie wyświetla się ikonka auta z kluczykiem i mechanicy nie mogą zczytać błędów. Po wyłączeniu i włączeniu auta wszystko jest z powrotem ok.  Przeglądając forum dowiedziałem się od Was że najprawdopodopniej spowodowane jest to nieprofesjonalnym wyprogramowaniem błędów przy okazji wycinania DPFu (co pewnie się zgadza bo poprzedni właściciel go wyciął i zaślepił EGR) Dotychczas wykonałem następujące akcje:

  • czyszczenie przepustnicy
  • czyszczenie EGR
  • sprawdzenie nieszczelności na dolocie (domowymi warunkami)
  • czyszczenie czujnika ciśnienia w kolektorze

Nic to specjalnego nie dało, gdyż pewnie któraś z części może być uszkodzona (albo ja to źle zrobiłem - nie wykluczam)

I teraz moja prośba o waszą poradę:

  1. Czy znacie jakiegoś specjalistę w woj. łódzkim, kto mógłby mi z tym pomóc? Ktoś kto mógłby zerknąć na to jak zostały błędy wyprogramowane po wycięciu DPFu i ewentualnie przywrócić funkcjonalność komputera? Niestety jestem zupełnie zielony w tych tematach a większość mechaników za bardzo nie pomaga
  2. Czy wiecie może czy jest jakaś część którą mógłbym jednak spróbować wymienić? Dla mnie jest to niestety strzelanie na ślepo, a nie chce wymieniać po kolei całego silnika :). Ale jeżeli wiecie że np najprawdopodobniej jest to wina uszkodzonej przepustnicy to może spróbowałbym ją jednak wymienić
  3. Czy może powinienem sam w domu jeszcze coś wyczyścić, sprawdzić?

Z góry ogromne dzięki za pomoc

 

Link to post
Share on other sites

Skoro jesteś pewny że tablica błędów została usunięta to nie zostaje nic innego jak jechać jeszcze raz na wgranie poprawnego softu tzn. takiego który zawiera ww. tablicę błędów oraz usunięty egr i dpf. Znajdz sensowny zakład w swojej okolicy i pewnie Ci to ogarną. Myślę że to najsensowniejsze rozwiązanie bo jak coś się będzie działo to nie będziesz w stanie tego zdiagnozować i pół auta będzie wymieniać za każdym razem.

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Dzieki wszystkim za podpowiedzi. Jeszcze raz rozebrałem przepustnicę i przelutowałem felerne styki na płytce elektronicznej. Poki co przejechałem 1500km i nie wszedł mi w tryb awaryjny, wiec mam nadzieję że to one były przyczyną.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP