Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Zakup Vectry C Lift Który 1.9CDTI wybrać, przyspieszenie z dolnych obrotów, jak rozpoznać skrzynię M32


Recommended Posts

Witam serdecznie.

Na wstępie zaznaczę, korzystałem z wyszukiwarki, znalazłem tematy na temat 1.9CDTI 120hp vs 150hp ale moje pytania będą troszkę inne niż w tych starych tematach, dlatego postanowiłem założyć własny.

Tak więc planuję zakup Vectry C model po faceliftingu 2006-2008r w wersji Litfback GTS.

Auto będę szukał i kupował w Hiszpanii gdzie będę mieszkał jeszcze ok 2 lata, później auto raczej zabiorę ze sobą do Polski.

Koniecznie chcę diesla, z tego co wyczytałem najlepiej wybrać 1.9CDTI 120hp lub 150hp, skrzynia manual.

Miałem kontakt z 1.9CDTI 120hp w Zafirze B mojego chrzestnego, auto ma bardzo fajną zbiórę z dolnych obrotów (wgniatanie w fotel czuć już przy 1500-1600obr) i jest bardzo elastyczne, nie trzeba co chwilę redykować biegów co zakręt czy co delikatne wyhamowanie.

Mam kontakt z Vectrą C 2004r 1.9CDTI 150hp Z19DTH mojego teścia i tu niestety "zbióra" z dolnych obrotów jest dosyć słaba, auto wgniata dopiero od ok 2000obr czuć przyspieszenie, wyżej już ciągnie bardzo ładnie, ale niestety jest trochę mało elastyczne i często na zakrętach dużych rondach trzeba zrzucać z 3 na 2 bieg by jakoś jechać co mi się nie podoba. Turbo było niedawno wymieniane w Auto Krak w Rzemieniu więc jest na pewno ok.

Do tej pory miałem same VAGI w TDI i bardzo mi odpowiadało, że mają kopa już od tych 1300-1500obr/min a przy tym są bardzo elastyczne.

 

No i tu pytanie do Was panowie, czy faktycznie 120hp jest dużo bardziej elastyczne i zbiera się już z niższych obrotów lepiej niż wersja 16v 150hp? Czy może zależy to od innej turbiny lub skrzyni biegów w Zafirze B?

Kolejne pytanie, czy Vectry C 1.9CDTI 120hp wychodziły tylko z tą wadliwą skrzynią biegów M32 czy były też z F40? 1.9CDTI wychodził tylko z F40 czy też należy uważać bo można się nadziać na M32?

Czy ten dół W 150hp Z19DTH idzie jakoś poprawić np programem? Czy może turbina jest inna w 120hp i w 150hp i niestety nic z tym specjalnie nie da się zrobić?

W Z19DTH 150hp wiem, że trzeba wywalić klapy w kolektorze, ale to już nie problem teściu zrobił to w Auto Krak i ma spokój więc w razie czego może i tu w Hiszpanii ktoś mi to ogarnie a jak nie to przyjadę autem na wakacje do Pl i sobie wszystko ogarnę.

W Z19DT boje się tych skrzyń M32 bo naprawa w Hiszpanii może być znacznie droższa niż usunięcie czy regeneracja klap w kolektorze Z19DTH.

Bardzo proszę o pomoc w wyborze i odpowiedzi na pytania, pozdrawiam.

 

 

Link to post
Share on other sites

Witam,osobiście mam VC po lifcie w kombi,motor 1.9 cdti 120 HP no i z tą ''awaryjna'' skrzynią M32.Autkiem jeżdżę osiem lat zero problemów,bardzo sobie chwalę.Oczywiście wybór należy do Ciebie

Co do skrzyni biegów to najlepiej rozkodować VIN.

Edited by darioG73
Link to post
Share on other sites

Porównanie w domu:

Jeżdżę Z19DT 8v 120KM F40 225 000 przebiegu - nie jest tak elastyczny jak 150KM, słabo się zbiera z "dołu" przez 225kkm w silniku wymieniona tylko przepustnica / klapa gasząca, a tak zero problemów. Najpowaniejsza awaria to skrzynia M32 przy 130kkm, wymieniona na F40. Spalanie na 19 calowych felgach 50/50 miasto/trasa 6.8l/100km ze stacji. (rekord 5.1l/100km z trasy 1200km)

Brat posiada  Z19DTH 150KM 16v 340 000 przebiegu - w dużym skrócie "dzik" bardzo żwawy i elastyczny już od 1500 obrotów. Z aktualnych bolączek to zaślepiał klapy wirowe przy 300tys bo spadła listwa (od tego czasu samochód jeszcze lepiej zbiera się z "dołu") oraz wymieniony elektromagnes EGR, a tak zero problemów leje i jeździ. spalanie na 17 calach 50/50 miasto/trasa 5.4l/100km ze stacji. rekord jaki udało mi się wykręcić to 4.68l/100km z trasy 800km

Najważniejsze przy odczuciach z jazdy i zbieraniu się to w mojej opinii stan turbosprężarki. 150KM naprawdę zapier...... w porównaniu do 120KM. Jeśli 150KM słabo się zbiera z dołu to obstawiam dojechane turbo.

Link to post
Share on other sites

Pamiętaj, że kupujesz auto, które ma minimum 12 letni silnik, ani turbo ani wtryski nie będą tam nowe a mogą być już po regeneracji. Licz się z tym, że silniki JTD jadą od 1800obr , szukasz czegoś o innej charakterystyce, kup golfa w kombi z 1.6 / 2.0 tdi będzie o wiele żwawszy z dołu. Miałem u siebie turbinę po regeneracji wstawała gorzej niż oryginał, mam obecnie oryginalną turbinę z jakimś nalotem , więc wiem że nie wstaje ona z full boostem na 1600 obr, tak więc może to nie jest to czego szukasz. Porównujesz VC do Zafiry gdzie tam to tak naprawdę astra a lepsze przyspieszenie z dołu to może być zasługa wagi auta. Z silikiem 120koni jechałem ze 3 razy w życiu bez podniety ale jechał , na pewno 120 inaczej klekocze, dla niektórych może się wydawać, że nawet przyjemniej ale 150 od 3 biegu pokazuje swój power , wcześniej nie ma się czym podniecać, bo jak kopniesz w gaz to tylko będziesz mielił kołami z powodu niutona ( mówię o aucie po programie bez zbędnej ekologii) .

Link to post
Share on other sites

Diesel,to raczej do użytku codziennego i nie ma co szukać wrażeń z jazdy.Jak by co to może benzyna 2.8V6

Link to post
Share on other sites
Dnia 8.08.2020 o 23:43, Szyszka napisał:

Porównanie w domu:

Jeżdżę Z19DT 8v 120KM F40 225 000 przebiegu - nie jest tak elastyczny jak 150KM, słabo się zbiera z "dołu" przez 225kkm w silniku wymieniona tylko przepustnica / klapa gasząca, a tak zero problemów. Najpowaniejsza awaria to skrzynia M32 przy 130kkm, wymieniona na F40. Spalanie na 19 calowych felgach 50/50 miasto/trasa 6.8l/100km ze stacji. (rekord 5.1l/100km z trasy 1200km)

Brat posiada  Z19DTH 150KM 16v 340 000 przebiegu - w dużym skrócie "dzik" bardzo żwawy i elastyczny już od 1500 obrotów. Z aktualnych bolączek to zaślepiał klapy wirowe przy 300tys bo spadła listwa (od tego czasu samochód jeszcze lepiej zbiera się z "dołu") oraz wymieniony elektromagnes EGR, a tak zero problemów leje i jeździ. spalanie na 17 calach 50/50 miasto/trasa 5.4l/100km ze stacji. rekord jaki udało mi się wykręcić to 4.68l/100km z trasy 800km

Najważniejsze przy odczuciach z jazdy i zbieraniu się to w mojej opinii stan turbosprężarki. 150KM naprawdę zapier...... w porównaniu do 120KM. Jeśli 150KM słabo się zbiera z dołu to obstawiam dojechane turbo.

Dziękuję bardzo za to porównanie.

Co do Vectry teścia z z19dth to tak jak pisałem rok temu zakładali mu regenerowane turbo w Auto Krak w Rzemieniu teściu co prawda mówił, że na samym początku zbierała się lepiej ale nie miałem okazji wtedy przetestować, aktualnie zbierać się zaczyna dopiero przy tych 1900-2000obr ale jest mało elastyczna właśnie 

Za to Zafira B 120hp Chrzestnego ciągnie mocno już od tych 1500-1600obr i nie ma tego odczucia  braku mocy z dołu.

 

Dnia 9.08.2020 o 11:53, UCash napisał:

Pamiętaj, że kupujesz auto, które ma minimum 12 letni silnik, ani turbo ani wtryski nie będą tam nowe a mogą być już po regeneracji. Licz się z tym, że silniki JTD jadą od 1800obr , szukasz czegoś o innej charakterystyce, kup golfa w kombi z 1.6 / 2.0 tdi będzie o wiele żwawszy z dołu. Miałem u siebie turbinę po regeneracji wstawała gorzej niż oryginał, mam obecnie oryginalną turbinę z jakimś nalotem , więc wiem że nie wstaje ona z full boostem na 1600 obr, tak więc może to nie jest to czego szukasz. Porównujesz VC do Zafiry gdzie tam to tak naprawdę astra a lepsze przyspieszenie z dołu to może być zasługa wagi auta. Z silikiem 120koni jechałem ze 3 razy w życiu bez podniety ale jechał , na pewno 120 inaczej klekocze, dla niektórych może się wydawać, że nawet przyjemniej ale 150 od 3 biegu pokazuje swój power , wcześniej nie ma się czym podniecać, bo jak kopniesz w gaz to tylko będziesz mielił kołami z powodu niutona ( mówię o aucie po programie bez zbędnej ekologii) .

Dlatego zanim kupię postanowiłem tu zapytać :)

No zależy mi bardzo na tym dole obrotów, by nie redukować na większości zakrętów rond czy po jakimś lekkim wyhamowaniu.

czyli Twoim zdaniem ogólnie TDI w Vagach mają lepszą charakterystykę jeśli chodzi o przyspieszenie z dołu obrotów?

To Zafira B nie waży mniej więcej tyle co Vectra C? Tu się zdziwiłem trochę, ale porównując same charakterystyki 8v 120hp vs 16v 150hp to 120hp będzie lepiej się zbierała z dołu? Ma inne Turbo albo coś?

Napiszcie jeszcze proszę czy jest jakiś sposób by rozpoznać ta skrzynie m32 i czy tylko ona była montowana w 120hp 8v?

 

 

Dnia 9.08.2020 o 12:20, darioG73 napisał:

Diesel,to raczej do użytku codziennego i nie ma co szukać wrażeń z jazdy.Jak by co to może benzyna 2.8V6

Dzięki za propozycje ale z kilku powodów musi być Diesel :)

 

 

-----

kurde proszę moderatora o scalenie moich postów pisze z telefonu i coś poszło nie tak jak chciałem z tymi postami.

 

 

Link to post
Share on other sites

po vinie sobie sprawdzaj skrzynie, a tak jak Ci wcześniej pisali to masz już autka 15 letnie średnio, przecież każdy ten diesel nie będzie już miał swoich parametrów raczej a do tego każdy inaczej serwisowany i każdy inaczej będzie chodził.

a po drugie co to znaczy nie redukować przed rondem to co chcesz rondo na 4 biegu robić? i wychodzić z pełną mocą w gnojówce 120 koni? :D

Link to post
Share on other sites
10 minut temu, Mateusztbg napisał:

No zależy mi bardzo na tym dole obrotów, by nie redukować na większości zakrętów rond czy po jakimś lekkim wyhamowaniu.

To może pomyśl o ASB.

Edited by wigo
Link to post
Share on other sites
6 minut temu, wigo napisał:

To może pomyśl o ASB.

kolega ewidentnie potrzebuje auta elektrycznego albo bi turbo w automacie 😆

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Mover napisał:

po vinie sobie sprawdzaj skrzynie, a tak jak Ci wcześniej pisali to masz już autka 15 letnie średnio, przecież każdy ten diesel nie będzie już miał swoich parametrów raczej a do tego każdy inaczej serwisowany i każdy inaczej będzie chodził.

a po drugie co to znaczy nie redukować przed rondem to co chcesz rondo na 4 biegu robić? i wychodzić z pełną mocą w gnojówce 120 koni? :D

Sprawdzałem jedna Vectrę ta teścia która też jest wyprodukowana i zakupiona w Hiszpanii i niestety na tym polecanym na forum dekoderze nie znalazło, jedynie, że jest to 4 drzwiowy sedan 2004r i nazwa miasta fabryki która go wypuściła. No ale spróbuję innych stron może coś się uda rozkodować.

 

Nie nie zmierzam jeździć 30km/h na 4 biegu ale wachlować co chwilę z 3-2 nie musiałem jeżdżąc vagami po rondach lub ciaśniejszych zakrętach a w Vectrze teścia by dość dynamicznie wbić się przed kogoś na 2 pasmowym rondzie czy rozpędzić się dynamicznie gdy ktoś Cię przed Tobą zwolni już trzeba redukować inaczej jest ślimak do tych 1800obr

1 godzinę temu, wigo napisał:

To może pomyśl o ASB.

Miałem okazję jeździć z tym silnikiem w a4 B7, super motor tylko koszt utrzymania, rozrząd wtryski skrzynia tip bolały bardzo właściciela.

Sam miałem a4 B7 2007r 2.0tdi quattro motor brd 170hp po programie na 208hp i 430nm i bardzo sobie chwaliłem chociaż z dołu do tych 1700obr lepiej szła moja wcześniejsza a4 B5 fl 1.9tdi oznaczenie motoru AHH.

52 minuty temu, Mover napisał:

kolega ewidentnie potrzebuje auta elektrycznego albo bi turbo w automacie 😆

NIE NO BEZ PRZESADY :)

Tak jak pisałem a4 B5 fl 1.9tdi ahh czuć kopniaka już od 1300-1400obr, 2 tygodnie temu jechałem kolegi golfem 2 1.6td ic 82hp oznaczenie silnika SB ten to zbierał się już od 1200-1300 serio aż sam byłem w szoku a motor oryginał bez chipsa.

zreszta tak jak pisałem Zafira B chrzestnego z 1.9 120hp jest bardzo elastyczna i dobrze ciągnie od dołu, z19dth w Vectrze teścia już dużo dużo gorszy ma ten dół a pokazuje pazura dopiero od 2000obr

Link to post
Share on other sites

202 Nm przy 1900 obr/min a to są parametry tego twojego 1.9 tdi 90 km ahh no to ja nie wiem jak to Ci lepiej idzie od tych z vectry c :D

Link to post
Share on other sites

To jak lubisz mieć mocny dół to polecam Merca kompressor ;)

Edited by wigo
Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Mover napisał:

202 Nm przy 1900 obr/min a to są parametry tego twojego 1.9 tdi 90 km ahh no to ja nie wiem jak to Ci lepiej idzie od tych z vectry c :D

Być może było coś w niej dłubnięte, kupiłem to auto w 2011r jako 18latek, ścigałem się z nie jednym afn 110hp czy pompo wtryskiem 105hp i dostawały po d****, żałuję, że nigdy nie wybrałem się tym autem na hamownie, no ale może jeszcze się wybiorę bo aktualnie tej audi używają moi rodzice, także nawet mogę nagrać film z tej zbióry :)

 

edit: ahh ma turbo z vnt i seryjna pompę "11" tak, że samym chipsem robią z tego 130hp, gdyby dać większe wtryski i icek 160-170km luzem wypluje.

Edited by Mateusztbg
Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Mateusztbg napisał:

Wracając do tematu czy każda 120hp szła ze skrzynią m32?

Przedlifty zdarzaly sie z F40.Z reszta jaki problem wymienic skrzynie z M32 na F40?.Zmienic trzeba jedynie polosie i tarcze sprzegla.Czytaj po prostu juz istniejace tematy bo VC zostala opisana do kazdej srubki.

Link to post
Share on other sites
25 minut temu, Cretux napisał:

Bardzo dobry temat do przeanalizowania,aczkolwiek mam m32 w swojej VC.Przejechała 220 tyś. km i nic niepokojącego się z nią póki co nie dzieje.Odpukać:D

Link to post
Share on other sites

Wydaję mi się, że to kwestia dbania i traktowania. Tak jak z innymi podzespołami w każdym aucie

Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, matoslaw napisał:

Przedlifty zdarzaly sie z F40.Z reszta jaki problem wymienic skrzynie z M32 na F40?.Zmienic trzeba jedynie polosie i tarcze sprzegla.Czytaj po prostu juz istniejace tematy bo VC zostala opisana do kazdej srubki.

Tak jak pisałem rozważam TYLKO POLIFTA.

Problem taki, że jak napisałem mieszkam jeszcze 2 lata w Hiszpanii gdzie za taką przekładkę z robota i używana skrzynia zapłacę 2000euro czyli prawie wartość auta :)

Dlatego wolę uniknąć takich niespodzianek

17 godzin temu, Cretux napisał:

Dzięki będę czytał, muszę zgłębić ten temat czy zawsze w 120hp szły m32

17 godzin temu, Cretux napisał:

Wydaję mi się, że to kwestia dbania i traktowania. Tak jak z innymi podzespołami w każdym aucie

To też na pewno, tylko kupując w tej Hiszpanii 11 letnie auto nie będę miał pewności jak poprzedni właściciel czy właściciele ja traktowali, więc lepiej trochę zminimalizować ryzyko wtopy.

Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Slawskip napisał:

mam przejściówkę z 2004

Przejściówka z 2004? :mysli:

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Cretux napisał:

Przejściówka z 2004? :mysli:

Tak.Od wrzesnia 2004 klepali przejsciowki.

Edited by matoslaw
Link to post
Share on other sites

Ok przeczytałem ten artykuł który podaliscie Panowie, dzięki teraz łatwiej powinni być rozpoznać ta skrzynie m32.

Nie było tam jednak odpowiedzi na pytanie:

Czy w każdej Vectrze C po lifcie z silnikiem 1.9cdti 120hp jest skrzynią m32 czy bywały też f40 tak jak w 150hp.

Jeszcze jedno pytanie czy ktoś z Was robił program (chip) w swoim z19dth i dało radę jakoś poprawić ten dół by turbo wcześniej wstawało? Jeśli tak to czy robiliście sam chips czy dawaliście jakieś hybrydowe Turbo?

Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP