Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Z19DT 120KM długo kreci i po zgaszeniu silnik chodzi


Recommended Posts

 

Witam wszystkich.

Tak wiem że tematów było i jest sporo takich, choć by tu: https://forum.vectraklub.pl/topic/144130-problem-z-zap%C5%82onem-vectra-c-120km-w-upalne-dni, Czy tu: https://forum.vectraklub.pl/topic/187112-vectra-c-2007-19cdti-150km-d%C5%82ugo-kr%C4%99ci-film

Mój problem ma niewiele wspólnego, mianowicie...

Czy silnik zimny czy ciepły, czy na zew. zimno (0st lub< ) czy upalnie - kręci tak samo.

Wymieniłem Aku 7letni Bosch żelowy na fiamm 2 miesiące temu i ten sam efekt, z tym że Bosch po kilku kreceniach nie zwalniał tylko od razu odcinał sie. - ewidentny czas na zmianę. Auto mam od marca 2020 (signum - pierwszy Opel w domu).

W zeszłym roku wymienione dwumasa, EGR, czyszczony dpf - co tam jeszcze.... Aha nie wiem czemu ale lany był Castrol 10W40, jestem po wymianie, czujnika położenia wału, wszystkich filtrów, oleju (dalej 10/40) i bez różnicy dalej kręci tak samo. Aha nie wiem czy to istotne ale strzeliło mi 300'000km w tym tygodniu (robię średnio 1'500km /mc)

 

A druga sprawa. Po zgaszeniu silnika jeszcze 1-2 sekund silnik chodzi. Zdarza się (za)często, że energicznie po wyłączeniu zapłonu zdejmę nogę że sprzęgła i jeszcze szarpnięcie, to samo kluczyk - wyjmę szybko, noga ze sprzęgła i szarpnięcie.

 

Nie wiem czy to normalne dla opla, ale w żadnym innym aucie tego nie miałem.

O co może chodzić?

 

Taped by mi9t.pro

 

 

 

Edited by euphonic
Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, euphonic napisał:

Wymieniłem Aku 7letni Bosch żelowy na fiamm 2 miesiące temu i ten sam efekt

Żelowy aku do samochodu i jeszcze do diesla. Takim to można napędzać skuterki i quady komunijne ;)

 

Link to post
Share on other sites

1. Sprawdź świece żarowe - biały dym (świeca jest niesprawna również jeżeli grzeje ŚRODKIEM)
2. Regeneracja tulejek rozrusznika - kręcenie
3. Sprawdzenie przepustnicy / klapy gaszącej - szarpanie po zgaszeniu
4. Samochód staraj się odpalać po "zgaśnięciu" kontrolek, bo jak od razu zapalasz to wtedy Z19DT wariuje i puszcza biały dym, przynajmniej u mnie a zrobiłem VC z tym silnikiem 200kkm.

5. Warto zajrzeć to pompki paliwa i sprawdzić "sitko" / wymiana filtra paliwa też wskazana
6. Boost sensor czyściłeś?

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP