Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

ABS i TC po ruszeniu


Recommended Posts

Cześć Panowie. Po tygodniu postoju na urlopie po pierwszym uruchomieniu po 10km zapalił mi się ABS i TC, po 2 odpaleniach samo zgasło. Po kolejnej trasie samochód znów miał 2 dni postoju i zaraz po pierwszym ruszeniu znów się zapaliły obie kontrolki. Tym razem świecą się już drugi dzień. Na zapłonie normalnie gasną, odpalam jest spokój dopiero jak ruszę po pierwszych metrach się zapalają. Prędkościomierz działa, doświetlanie zakrętów również. Moduł LWPM nie wykazuje żadnych błędów, brak kluczyka na zegarach, palą się tylko 2 kontrolki. Na trasie miałem 'okazję' sprawdzić, że ABS rzeczywiście nie działa. Poza modułem nie mam niczego do czytania błędów. Jakieś rady?

VC 3.2 AT

tc.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Kod błędu do C0035. Zrzuciłem koło LP, wypiąłem po obu końcach ten dłuższy przewód który wpina się w kostkę od piasty. Po stronie gdzie we wtyczce są te 2 'bolczyki' jeden z nich był zaśniedziały. Wyczyściłem wtyczkę i gniazdo, z drugiej strony przewodu (przy piaście) również wyczyściłem wtyczkę i gniazdo. Wpiąłem wszystko z powrotem, wrzucam koło na samochód, zadowolony odpalam, ruszam i... obie kontrolki świecą się dalej..  Co polecacie jeszcze sprawdzić i próbować? Wymiana piasty w tej chwili jest mi bardzo nie w czas, a niestety przegląd za pasem. Czekam na wszelkie pomysły, wszystko będę testował. 

EDIT: udało się.. okazało się, że przewód łączący (ten mostek wypinany po obu stronach) był przytarty gdzieś w połowie, choć ta osłona nie miała nawet jednej zagniotki.. Także jak ktoś ma podobny problem to polecam poczyścić wtyczki i przebadać ten mostek miernikiem.

Edited by bochen1337
problem rozwiązany
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

U mnie jest podobnie , tylko że ja juz wszystko przepatrzyłem i jest ok ,wygląda na to że czujnik abs padł.
Czy ktoś z was już wymieniał sam czujnik ,bo ja myślałem że jest zatopiony w piaście ,a na allegro znalazłem sam czujnik.

https://allegro.pl/oferta/czujnik-abs-przod-l-p-opel-vectra-c-signum-2002-9500692134?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Giro_GSi napisał:

U mnie jest podobnie , tylko że ja juz wszystko przepatrzyłem i jest ok ,wygląda na to że czujnik abs padł.
Czy ktoś z was już wymieniał sam czujnik ,bo ja myślałem że jest zatopiony w piaście ,a na allegro znalazłem sam czujnik.

https://allegro.pl/oferta/czujnik-abs-przod-l-p-opel-vectra-c-signum-2002-9500692134?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
 

Wymieniasz pierscien i tyle.

Link to post
Share on other sites
Dnia 3.09.2020 o 23:07, Giro_GSi napisał:

U mnie jest podobnie , tylko że ja juz wszystko przepatrzyłem i jest ok ,wygląda na to że czujnik abs padł.
Czy ktoś z was już wymieniał sam czujnik ,bo ja myślałem że jest zatopiony w piaście ,a na allegro znalazłem sam czujnik.

https://allegro.pl/oferta/czujnik-abs-przod-l-p-opel-vectra-c-signum-2002-9500692134?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
 

Wypnij jeszcze raz ten przewód łączący i pomierz miernikiem wyginając go na wszystkie strony. U mnie z zewnątrz nie miał żadnego śladu i w niektórym ułożeniu nawet przejście było.  

Co do piasty.. słyszałem legendę, że do chyba 2004r. trzeba wymieniać całą piastę, a powyżej była opcja wymiany samego pierścienia. Ile w tym prawdy?  - nie wiem.

Edited by bochen1337
Link to post
Share on other sites

Kable sprawdzone ,wszystko ok .
Wymieniłem sam czujnik i po przejechaniu paru metrów błąd zniknął, roboty trochę przy tym jest ,bo trzeba wyciągnąć całą piastę, ale jak będzie działać to się opłacało.


Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Cześć,

Chciałbym podłączyć się do tematu. Miałem uszkodzony kabel od czujnika ABS prawy przód - urwany przy samym czujniku. Kupiłem nowy czujnik, wymieniłem, sterownik widzi go lecz po ruszeniu z miejsca zapala się kontrolka trakcji i ABS. W op-com widać, że z czujnika nie ma informacji o prędkości samochodu - wszystkie koła pokazują prędkość, prawy przód cały czas 1, następnie pojawia się błąd o braku info prędkości z czujnika. Sam kontakt w czujnikiem jest ponieważ jak go wypnę od razu pojawia się kontrolka ABS.

Co jest nie tak? Czy coś popsułem przy wymianie? Czy czujnik powinien być w odpowiednim położeniu? Czujniki sprzedawane są z plastikiem, który trzyma wtyczkę - czy plastik pokazuje w jakim położeniu czujnik powinien być zamontowany? Czy może ten czujnik jest zwyczajnie nieodpowiedni i nie będzie odbierał impulsów z piasty?

Mam zamiar też zreanimować stary czujnik i dolutować kabel...

Kupiłem taki czujnik: https://allegro.pl/oferta/czujnik-abs-przod-opel-vectra-c-02-7683055503?snapshot=MjAyMC0wOS0xMVQwOTo0ODo0Ny44OThaO2J1eWVyO2I2ZWNhNmNiZDQ1OTY1MDY5NTM0MTc0Nzk2MzljYjAyYWI5ZmMxZWQ4YmVmNjg5ODBiNjc5MzkzNGNmNWUyMWY%3D

Z góry dzięki za pomoc.

Link to post
Share on other sites
Miales z takim do czynienia?
Ja kupiłem taki czujnik ,założyłem i na razie chodzi

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Czyli teoretycznie jest kompatybilny.

Da sie go zle zalozyc? Czy w zwrotnicy jest jakas blokada od strony przegubu aby czujnik nie poszedl za daleko i byl za daleko od lozyska? Szczerze nie zauwazylem takiej i mam wrazenie ze moglby przeleciec na druga strone...

Link to post
Share on other sites

No nic. Reanimuje stary i sprawdzamy, nic wiecej chyba nie wymysle. 
Przed wymiana po rozebraniu jak bede mial wszystko w rekach to przyloze jeszcze dobrze czujnik do lozyska, zakrece piasta i sprawdze czy cokolwiek drgnie.

Link to post
Share on other sites
Czyli teoretycznie jest kompatybilny.
Da sie go zle zalozyc? Czy w zwrotnicy jest jakas blokada od strony przegubu aby czujnik nie poszedl za daleko i byl za daleko od lozyska? Szczerze nie zauwazylem takiej i mam wrazenie ze moglby przeleciec na druga strone...
Tak ,da się go źle założyć.
Czujnik zakładasz na piastę, którą wcześniej musisz wyciągnąć, trzeba go bardzo delikatnie nabijać, albo wcisnąć ręką, bo blaszka z której jest zrobiony jest bardzo cieńka.

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Zeszło się ale sprawa wyjaśniona - źle założyłem czujnik, w sensie za płytko go nałożyłem. Nałożenie rękami było nie wystarczające, należało go delikatnie nabić lub wcisnąć na piastę do oporu, czyli to co powiedział Giro_GSi. Po poprawieniu wszystko jest ok. Dzięki wielkie.

Pozdrawiam

Edited by hazell
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP