Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Signum 3.2 V6 - wymiana paska wieloklinowego czy dam rade : >


Recommended Posts

Witam.

Mam Signum 3.2 benzyna i od jakiegoś już czasu coś tam szumi z lewej strony (stoją od przodu auta), na 99% rolka/rolki albo też napinacz pod paskiem wieloklinowym, a i pasek też jest już podniszczny ito na prawde solidnie.

Kupiłem zatem dwie rolki i pasek wieloklinowy.

I teraz proste pytanie dla kogoś kto to już widział. Czy wymiana paska wieloklinowego i tych dwóch rolek w tym silniku to prosta sprawa bez ruszania silnika (obniżanie czy jakieś ine historie).

Nie wiem czy dac to do mechanika czy to po prostu zwykła prosta rzecz. Kiedyś wymieniałem pasek w Alfie 166 i tam było to bez problemu we własnym garażu.

Za wszelaką odp. z góry dzięki.

Link to post
Share on other sites

Do wymiany paska musisz odkręcić łapę silnika bo inaczej go nie wyjmiesz, więc trzeba jakimś lewarkiem podeprzeć silnik żeby nie spadł a poza tym rolki jak rolki po 1 śrubie odkręcić i po sprawie.

Link to post
Share on other sites

Aha, widziałem coś tam takiego po lewej stronie że trzyma silnik, czyli to się nazywa łapa silnika. Rozumiem że jest to łatwe do odkręcenia, ale czy ta łapę odkręci bez odkrecania na przykład nadkola ? to się od gory zrobi ?

Ile to jest śrub ?

Za wszelkie odp. dzięki

Link to post
Share on other sites

Jakiegoś problemu raczej nie powinno być, śruby są na wierzchu ale ile dokładnie to nie pamiętam, nadkola nie musisz odkręcać.

Link to post
Share on other sites

Ok, widzę że posiadasz ten sam silnik to wiedza z doswiadczenia jest. Dam to mechanikowi bo nie podepre silnika u siebie  i przynajmniej juz wiem co mu od razu powiedzieć jak ma robić oraz jak zrobi to bede wiedział ile go to sił moglo kosztowac i ile wyjsc powinna robocizna.

Dzięki za info. Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP