Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Czy wszystkiemu jest winny wąż od turbo ?


Recommended Posts

Witam szanownych forumowiczów .

 

Mam signuma 1.9 CDTI 150km w automacie przebieg 277tkm. Od prawie roku borykałem się z często pojawiającym się na forum problemem, mianowicie szarpaniem/dławieniem podczas delikatnego przyśpieszania między 1700 a 2100 obrotów... pochylało się nad moim autem naprawdę wielu mechaników, i każdy stawiał inną diagnozę, aż pewnego razu przeczytałem iż na 90% winna jest turbina. Zamówiłem regenerowaną turbinę, umówiłem się do mechanika ale pech chciał,że wczoraj rozleciał się pasek klinowy, i dobry sąsiad mechanik zaproponował,że zrobimy pasek i turbo sami przy piwku.

Osłona silnika w dół i co? Wszędzie pełno oleju...kierownik prac stwierdził, że gdyby turbo tak pluło olejem,to raczej już dawno by się rozsypało...i zaczął szukac problemu i znalazł. Okazało się, że poprzedni właściciel, rurę dolotową do turbo (nr oem fgp 55558950) która to pękła, skleił po prostu taśmą izolacyjna. Według mojego kochanego sąsiada to jest przyczyną dławienia, wycieku oleju oraz sporadycznego przeładowania turbo. Mimo wszystko iż ufam swojemu sąsiadowi,to chciałbym zapytać was, czy taki scenariusz jest możliwy, czy ten kawałek plastiku był powodem tego całego zamieszania? Turbinę sprawdził organoleptycznie i stwierdził, że luzów brak...

Z góry mówię, diagnosta sprawdzał EGR, przepustnicę, wtryski, skrzynię i komputer żadnych błędów nie wywalił

 

Z góry dzięki wielkie za wszelkie opinie w tej nurtującej mnie sprawię

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Mdrogosz napisał:

 

Ta rura to tylko doprowadzenie powietrza z filtra.Szukaj prawdziwej przyczyny bo to nie to.

Link to post
Share on other sites

To co by mogło być przyczyną? Jakiś pomysł może? Nikt nie wie :( problem ze skrzynią wykluczam bo indetyczny problem występuje również w manualu 

 

Zastanawiam się teraz czy może to wina intercoolera...raz że wygląda na trochę zmęczony a dwa jest dziwnie wygięty w łuk ja dole, tak jakby ktoś nim gdzieś zahaczył, o ile to możliwe.

Edited by Mdrogosz
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP