Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Problem ze skrzynią biegów. Zgrzytanie, blokowanie się biegów, pisk.


Recommended Posts

Witam. Jakiś czas temu napotkałem problem podczas jazdy Vectrą. Otóż zdarza się że rano, po nocnym postoju, biegi się blokują, nie mogę wrzucić na luz, a gdy zdecyduje się w takiej sytuacji ruszyć, bo z przyzwyczajenia wcześniej wrzucany jest 1-szy bieg ( rzadko używam ręcznego do postojów, po prostu zostawiam auto na biegu ) auto przez chwile nie reaguje na ruszanie, a po chwili rusza z szarpnięciem. Podczas jazdy biegi nie chciały do końca wchodzić, słyszalny był „zgrzyt”. Dzisiaj Vectra jest po wymianie oleju skrzyni, lecz tak jak przed wymianą - zgrzyta 3-ci bieg, słychać wyraźny pisk na pierwszym i drugim biegu, wypadający czwarty bieg przy przyspieszaniu. Jakby pojawiło się coś nowego będę dopisywał problemy w odpowiedzi. Proszę o pomoc. 

Link to post
Share on other sites

Do sprawdzenia pompka wysprzęglika na początek? pedał miękki?,lewarek na linkę zapewne? skrzynia F23?

Z mechanizmem wybieraka wszystko ok?

Edited by Rysu
Link to post
Share on other sites

Pojawił się kolejny problem, dzisiaj podczas trasy zablokowało mi wszystkie biegi oprócz 5. Po paru minutach prób udało się wrzucić 1 a potem już reszta biegów wróciła. 
Zgadza się, pedał miękki, wybierak w porządku. 

Link to post
Share on other sites

To do sprawdzenia/wymiany pompka wysprzęglika i chyba najlepiej szukać używki oryginału GM bo nowa pewnie nie do dostania.

Nowe innych producentów też na jakiś czas będzie spokój bo: może ze 2 lata wstecz była wymieniana w mojej VB pompka nowa koszt 350zł(sama pompka) i teraz coś już zaczyna się tam dziać czekam aż padnie.

Po pompowaniu pedałem udało się biegi wrzucić?jak z płynem w zbiorniczku ubyło?

A jak pompka sprawna to pozostaje wysprzęglik lub gdzieś przewód?(ale praktycznie nie możliwe)

Nie lataj autem szkoda  skrzyni. 

 

 

 

Edited by Rysu
Link to post
Share on other sites

Pomocy. Dzisiaj miałem kolejną nieprzyjemną sytuacje, w momencie wbicia trzeciego biegu, słyszałem zgrzyt i auto podskoczyło jakbym w coś uderzył, po obejrzeniu od spodu nic ciekawego nie zobaczyłem, teraz auto rusza z szarpnięciem, i z lekkim opóźnieniem, a zwłaszcza bieg wsteczny. Co to mogło być? Czyżby coś ze sprzęgłem? 

Link to post
Share on other sites

To za chwilę będziesz pieszo ganiał lub na rowerze.

Skrzynia komp. sprzęgła wysprzęglik 1000 za mało + robota majstra.

U mnie jak robiłem sprzęgło +250 za sam fakt że sanki trzeba zwalać sobie mechaniko-wymieniacze liczą.

Jaką tam masz skrzynię? Drążek na linki czy rurę? Choć to 99r. więc prędzej linki...

Edited by Rysu
Link to post
Share on other sites

Boże tak ciężko spróbować np.odpowietrzyć sprzęgło ew.sprawdzić/podregulować linki?.

Przecież to parę min.roboty człowieku do auta i posprawdzaj...

 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP