Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Silnik Z18XER błędy P0303 i B1375


Recommended Posts

Cześć

No już myślałem, że problemy mnie omijają ale nic nie trwa wiecznie. Przy odpaleniu silnika zimnego nie spodobała mi się praca silnika, ale że musiałem z dzieckiem wrócić do domu moje obawy zaczynały się nasilać. Już przy naciskaniu gazu dało się odczuć nierówną pracę silnika i brak mocy - uff udało się dojechać do domu. Po przeskanowaniu wytypowałem błędy:

P0303 - Wykryta przerwa w zapłonie cylindra 3
(01)  - Nie występuje

B1375 - Nieprawidłowe działanie obiegu prądowego włączonego napięcia systemu (Zapłon ZAŁ)
(00)  - Nie występuje

Silnik na biegu jałowym drga dość mocno - tak jakby jeden cylinder nie pracował.

I się nasuwa pytanie czy kłopoty dopiero przede mną czy da się to bezstresowo to jakoś przejść. Czy padła świeca, czy padła cewka. Jeżeli te rzeczy to jakość da sie rozwiązac oby coś nie gorszego.

Miał ktoś taki problem i udało mu się go rozwiązać.

Pozdrawiam

Edited by Proskent
Link to post
Share on other sites

świece rok temu na orginały, cewka podejrzewam od nowości tego nie wiem ale jak mam te auto 9 lat to jeszcze nie wymieniałem, a gaz broń boże jak najdalej - auto ma przejechane 165 tyś

Edited by Proskent
Link to post
Share on other sites

Przy tym przebiegu sprawdziłbym luzy zaworowe bo zakładam że nikt tego nie zrobił. Możesz też zdjąć cewkę i obejrzeć czy nie ma widocznych uszkodzeń i śladów przebić (biały lub brązowy nalot)

Link to post
Share on other sites

Dlatego Kolega @cichy117 napisał, żeby cewkę obejrzeć. Pisałeś, że może być od nowości więc wypadałoby ją sprawdzić.

Link to post
Share on other sites

Sprawdziłem cewke nie ma na niej zadnych sladów . Wymieniłem świece na nowe i nic nie zmieniło - czyli prawdopodobnie cewka ale tę dopiero będę miał we wtorek. Jeżeli okaże się że nie cewka to muszę jechać do Rafalq - on pomoze mam nadzieje.

Link to post
Share on other sites

To że cewka nie jest uszkodzona z zewnątrz nie znaczy że jest sprawna. Najlepiej byłoby podmienić. Poza cewką zostaje jeszcze wtryskiwacz i jego sterowanie

Link to post
Share on other sites

Nikt nie wspomnial jeszcze o tym ze cylinder moze byc wypalony i dlatego chodzi na 3 gary , Sprawdz kompersje wtedy ci to duzo wyjasni.

Link to post
Share on other sites

dzisiaj sprawdziłem cewke na 3 nie daje napięcia cewka na 1,2,4 jest iskra brak na 3 , podejrzewam tez sterownik silnika ale bez podmiany tego nie sprawdze

Link to post
Share on other sites

W sensie że masz nową cewkę i nie daję napiecia czy sprawdzałeś na starej?

Wieksze prawdopodobieństwo że to cewka, no chyba że na nowej nie ma napięcia.

Edited by kupier
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP