Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Recommended Posts

Cześć. Kochani jadąc ostatnio w trase (ok.400km) odniosłem wrażenie ze momentami słabnie mi wspomaganie, jakby chwilami przestawało "pomagać" w jedną strone lub w drugą. Po chwili wszystko wracało do normy a za chwile znów. Kontrolka kierownicy z wykrzyknikiem nie zapalała sie wiec niby problemu nie ma. Ja jednak miałem inne odczucie. Muszę sprawdzić stan płynu przy pompie wspomagania a co za tym idzie byc może dolać. Stąd tez takie pytanie. Wiem ze mam płyn we wspomaganiu "zielony". Na stacji takiego nie bylo, byl czerwony i ..... żółty. Pan na stacji powiedział ze ten żółty jest mieszalny z zielonym i moge dolać. Co wiecej uszczelnia układ. Ja jednak nie jestem pewien czy to dobry pomysł zeby mieszać. Moze lepiej kupić zielony? A moze macie jakies sugestie co z tym wspomaganiem? Jestem na urlopie wiec mozliwosc spotkania sie ze swoim mechanikiem ograniczona.

Link to post
Share on other sites

Po co kombinować, kup zielony na innej stacji lub sklepie, dolej jeśli potrzeba i sprawdź czy jest ok. Jeśli chcesz to możesz wymienić cały płyn, na YouTube jest filmik. Popryskaj krzyżak jakimś środkiem smarnym od biedy może być wd-40 i ruszaj kierownicą oczywiście na odpalonym silniku. Na drugi dzień zrób tak jeszcze raz. Jeśli krzyżak masz niedawno wymieniany lub masz pewność że jest sprawny to nic innego tylko pompa zostaje do sprawdzenia. Jak u Ciebie z ładowaniem? Bo to też ważna sprawa.

Link to post
Share on other sites

mnemonic dzięki za szybką odpowiedz. Rozejrze sie za zielonym płynem i ewentualnie uzupełnie. Krzyżaka ja osobiscie nie wymienialem wiec nie wiem w jakim jest stanie. Akumulator wymieniony w tam tym roku. Ładowanie sprawdzalem jakiś czas temu... ile powinno być przy sprawnym altku??? 

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, maselek napisał:

mnemonic dzięki za szybką odpowiedz. Rozejrze sie za zielonym płynem i ewentualnie uzupełnie. Krzyżaka ja osobiscie nie wymienialem wiec nie wiem w jakim jest stanie. Akumulator wymieniony w tam tym roku. Ładowanie sprawdzalem jakiś czas temu... ile powinno być przy sprawnym altku??? 

Sprawdz najpierw poziom plynu.Moze sie okazac ze niepotrzebnie wydasz kase na plyn.Sprawdzenie poziomu trwa z minute.

Dobre ladowanie 13,5-14,5V

Link to post
Share on other sites

No więc drodzy forumowicze. Stan płynu sprawdzony i uzupełniony (było 3mm na miarce czyli minimum) Ładowanie akumulatora wacha sie miedzy 14,27-14,30 V więc chyba b.dobre. Podociskałem dwie wtyczki dochodzące do pompy, jesli dalej wspomaganie bedzie sie dziwnie zachowywac moze bedzie trzeba odpiąć przewody i je jakoś przeczyścić... Sam nie wiem 🤔

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, maselek napisał:

No więc drodzy forumowicze. Stan płynu sprawdzony i uzupełniony (było 3mm na miarce czyli minimum) Ładowanie akumulatora wacha sie miedzy 14,27-14,30 V więc chyba b.dobre. Podociskałem dwie wtyczki dochodzące do pompy, jesli dalej wspomaganie bedzie sie dziwnie zachowywac moze bedzie trzeba odpiąć przewody i je jakoś przeczyścić... Sam nie wiem 🤔

Ladowanie bardzo ladne.Mozesz machnac obie wtyczki w pompie jakims kontaktem.

Link to post
Share on other sites
6 minut temu, Crazy napisał:

sprawdź jeszcze kabel przy klemie od wspomagania, często się luzuje 

O widzisz, tego nie sprawdzałem. Nawet nie wiem który to jest ale musze sprawdzic ten kabelek. Dziękuje.

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, matoslaw napisał:

Ladowanie bardzo ladne.Mozesz machnac obie wtyczki w pompie jakims kontaktem.

Chętnie je machne tylko nie wiem jak sie je odpina. Ta jedna wieksza jest jakby cała ogumowana czy cos... Musze spróbować, byle nie popsuć.

Link to post
Share on other sites

Ładowanie to jedno i jest ok , ale dobrze jest zmierzyć jakie napięcie  jest na wtyczce zasilającej przy samej pompie .

Link to post
Share on other sites
  • 5 months later...
Dnia 23.07.2020 o 10:35, maselek napisał:

No więc drodzy forumowicze. Stan płynu sprawdzony i uzupełniony (było 3mm na miarce czyli minimum) Ładowanie akumulatora wacha sie miedzy 14,27-14,30 V więc chyba b.dobre. Podociskałem dwie wtyczki dochodzące do pompy, jesli dalej wspomaganie bedzie sie dziwnie zachowywac moze bedzie trzeba odpiąć przewody i je jakoś przeczyścić... Sam nie wiem 🤔

Witam 

Poradziłeś sobie ze wspomaganiem? Ja mam podobny problem i innych podejrzanych objawów nie zauważyłem. Sprawdzałem poziom płynu i również mam na minimum. Dolewka płynu pomogła?

 

Link to post
Share on other sites
Dnia 2.01.2021 o 15:01, Robyn212 napisał:

Witam 

Poradziłeś sobie ze wspomaganiem? Ja mam podobny problem i innych podejrzanych objawów nie zauważyłem. Sprawdzałem poziom płynu i również mam na minimum. Dolewka płynu pomogła?

 

W sumie wyciągnęłem ile sie dało płynu, uzupelnilem nowym. Wtyczki i kostki przy pompie spryskałem preparatem do styków elektrycznych i problem znikną... Na razie jest ok. a troche czasu juz minęło...

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP