Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Ciężko odpala 2.0 DTI


Recommended Posts

Witam, mam problem ze swoją Viki 2.0 DTI, sedan z 2003 roku (Y20DTH). Wszystko zaczęło się od tego, że podczas jazdy pojawił się komunikat o niskim poziomie płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Okazało się, że wystrzeliła gumowa rura z termostatu, wylał się płyn a temperatura silnika wzrosła do 95 stopni. Wydarzyło się to niedaleko domu więc po komunikacie przejechałem może z 300m i auto było na postoju. Następnego dnia Viki z rana miała ciężko odpalić, tak jak by pracowała na 3 cylindrach albo brała lewe powietrze. Po chwili (5-10-20-30sec - różnie) obroty się wyrównały i wszystko pracowało ładnie. Najgorzej było odpalić na zimnym silniku. Po krótkim postoju odpalała od strzała. Po nocy (10h) już było ciężej. Podczas jazdy nie brakowało jej mocy, Powrócił jednak problem zbiorniczka. Okazało się, że wdmuchiwane są do niego spaliny więc diagnoza była jasna - UPG. Tester potwierdził diagnozę więc kolejnym etapem była jej wymiana. Po złożeniu wszystkich elementów problem dużego ciśnienia w zbiorniczku został zażegnany lecz pozostał ten z odpalaniem. Stwierdziłem, że do pompy idzie paliwo z powietrzem ale po sprawdzeniu i podłączeniu pompy do paliwa pomijając zbiornik było tak samo. Układ bańka-filtr-pompa nie przyniosło żadnego pozytywnego efektu. Bezpośrednie podanie paliwa z bańki(przeszło przez filtr) do pompy też nie pomaga. Nadal ma problem z odpaleniem, teraz to praktycznie za każdym razem. Rano bardzo ciężko wejść jej na równe obroty a na ciepłym silniku zajmuje jej to w zależności od 3 do 20 sec(czasami dłużej). Wymieniłem zawór zwrotny na pompie (śrubę na powrocie), gumowe przelewy paliwowe wtrysków, wszystkie przewody paliwowe do i z pompy, nic to nie pomogło. Na komputerze nie ma żadnego błędu. Wtryski były sprawdzane i podają równe dawki paliwa, świece grzeją, dodatkowy zawór zwrotny przed pompą  (gruszka) nic nie daje. Po odpaleniu i zgaszeniu można trochę "dopompować" paliwa, może 2 pompki. Autem normalnie można jeździć po ustabilizowaniu obrotów. Nie szarpie podczas jazdy, nie brakuje jej mocy, nie gaśnie, nie ma żadnych błędów, trybu serwisowego kompletnie nic. Nie mam już pomysłów co może być przyczyną problemu. Jakieś rady?

 

Pozdrawiam,

Paweł.

Edited by Gannicus
Link to post
Share on other sites

Szukaj nieszczelnosci w układzie paliwowym. Obudowa filtra paliwa? Moze od wysokiej temperatury szlag trafił trawersy?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Przelewy były zakładane nowe? Te gumowe węże ? 

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, MikiQ napisał:

Szukaj nieszczelnosci w układzie paliwowym. Obudowa filtra paliwa? Moze od wysokiej temperatury szlag trafił trawersy?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
 

Całkowite pominięcie filtra też nie pomaga więc problem nie leży w obudowie filtra.

 

26 minut temu, modrzey napisał:

Przelewy były zakładane nowe? Te gumowe węże ? 

Tak, przelewy założyłem nowe.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP