Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Padający sterownik lpg (Stag Qmax Plus)


Recommended Posts

Witam.

Walczę z instalacją LPG w swoim 2.8t (signum) od ponad roku i w sumie jeżdżę na benzynie :)

Do rzeczy: Parę miesięcy po montażu padła jakaś "cewka" i instalacja nie włączała się - pojechałem do tczewa i naprawili od ręki. Nie mam pojęcia czy to powiązane z dalszymi wydarzeniami.

Kolejne parę miesięcy później zaczął mi wyskakiwać zestaw kontrolek na ekranie i skrzynia (automat) nie wchodziła powyżej pierwszego biegu (odpięcie akumulatora, 20 km i znowu. Na opcomie jaki błąd szyny ICAN, który nic nikomu nie mówił).... mechanicy po miesiącu diagnozowania ustalili, że problem nie występuje na niewłączonym lpg

Po konsultacjach z mechanikami, elektrykami, gazownikami i ludźmi z forum, stwierdziłem że najprawdopodobniejszy problem to sterownik.

W tczewie wymienili sterownik i było ok przez ok 1000 km aż znowu wyskoczyły kontrolki (razem z gulą na szynie IBARTOSZ). Znowu się tak bujałem na beznzynie, temat się przeciągnął bo brak czasu, brak nerwów i plaga.

Byłem znowu w tczwewie i znowu wymienili sterownik (to już 3ci).... i kolejne 300 (powiedzmy 500 bo oni też pojeździli) km narazie jest ok, ale o ile prawdziwy problem nie został rozwiązany, to pewnie kolejny sterownik zaraz poleci.

----------------------

Pytanie: dlaczego mi sterowniki padają? Co może być nie tak z samochodem.

Ja mam takie trafy:

1) Jakaś szpilka energii z sąsiedzkiego kabla (przetrasowali kable na wszelki wypadek)

2) Szpilka z alternatora? (ale sterownik jest podłączony z aku? ... w sumie zmieniłem aku ostatnio) (co z tym się robi? wymienia alternator?)

3) wyższe harmoniczne z Led/bixenon (gadałem z elektrykiem po studiach i ponoć może być takie problem)

4) W Stagu mieli jaką wadliwą partię sterowników? (mało w to wierze, ale dobrze by było, jeśli tak problem powinien zniknąć)

5) Czytałem o jakimś problemie czytania obrotów, który ponoć tak się kończy, ale efektuje to szarpnięciami, i nie wierze że w tczewie tego by nie ogarnęli.

---------------------

Co robić? Akumulator zmieniony, zmienić alternator? |Założyć jakiś filt napięcia przed sterownikiem (on nie ma sam w sobie)

Please help, gaz na orlenie nieco ponad 2 zł :D

 

 Założyłem wątek od skrzyni, ale to nie skrzynia. Jakby co jest tutaj

 

Edited by Baron Bartek
Link to post
Share on other sites

Prawdopodobnie masz zle podlaczano instalacje od sterownika , przypuszczam ze problem tkwi w podlaczeniu do OBD2 bo akurat w qbox plus jest taka obcja , przez to gryzie sie .  Sterownik silnika dostaje jakies bledne informacje i dlatego wylacza ci skrzynie w tryb awaryjny . Jesli na samym BP  chodzi dobrze to na 100% masz problem z instalacja elektryczna LPG .

Link to post
Share on other sites

Hmmmm, naprawdę myślisz że w Tczewie mogli by coś źle podłączyć :) Właśnie po to do nich pojęchałęm aby mieć pewność, że będzie podłączone dobrze.

Też mi się wydaje, że jakby był problem z elektryką w samochodzie to by padało coś więcej niż instalacja lpg.

Link to post
Share on other sites

Niechce nikogo oczerniac , ale qbox plus z OBD2 to juz wyzsza szkola jazdy ,  proponowalbym Ci znalesc autoryzowana stacje STAG mozesz tez do nich zadzwonic i powiedziec o co chodzi moze cos podpowiedza ,  Najlepiej jakbys sie poswiecil i polecial do bialegostoku , mysle ze tam chlopaki bez problemu Ci to ogarną , niestety pewnie za jakas oplata bo nie montowales u nich . Tu masz adres 

telefon znajdziesz w necie 
Link to post
Share on other sites

Będzie to plan awaryjny - najpierw zadzwonię i zobaczę co powiedzą. Goście z tczewa, mówią że podłączyli już mnóstwo 2.8t i nie było problemów - wyślą ten mój sterownik do staga na diagnostykę. Zobaczymy co stag powie (jak coś powie, bo pewnie powie, że popsute lub nie....).

Link to post
Share on other sites

Jeśli masz podłączony can do samochodu to niech go odłączą. Sterownik jeśli będzie dobrze wystrojony to spokojnie da sobie radę bez tego. Nie masz innych błędów poza komunikacją can?

Link to post
Share on other sites

Nie. Zawsze się pokazują te same błędy.

14 godzin temu, cichy117 napisał:

podłączony can do samochodu

Mógłbyś rozwinąć, bo nie bardzo rozumiem :) ? Nie masz na myśli podłączenie CAN do sterownika lpg? Nawet nie wiedziałem, że tak się da - nie wspominali o takim podłączeniu, więc strzelam że nie jest podłączony w taki sposób, ale zapytam ich.

Link to post
Share on other sites

A jednak się da. Podłączenie pod can nie jest konieczne do działania instalacji, więc jeśli jest podłączone to można spróbować odłączyć

Link to post
Share on other sites

ok, zadzwonię do nich i o tym pogadam. Dzięki.

Edited by Baron Bartek
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP