Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Dymienie z korka wlewu oleju i bagnetu


Recommended Posts

Witam. Posiadam viki 2.2 benzyna 155 KM. Problem polega na tym  że po wymianie pierścieni i uszczelniaczy vectra ciezko pali nierowno pracuje na biegu jałowym a od niedawna zaczeły leciec spaliny przez korek wlewu i bagnet wczoraj mierzylem kompresje i jest bieda 

1-8, 2-5, 3-4, 4-8

Nie wiem co moze byc przyczyną pierscienie nowe uszczelniacze tez dodam ze oleju nie bierze olej zalany 5w30 GM 

Link to post
Share on other sites

Po pierwsze,jeśli te wartości które podałeś,to ciśnienie na poszczególnych cylindrah to jest bardzo kiepsko.

Po drugie bardzo duża rozbieżność ciśnienia między poszczególnymi cylindrami.

Po trzecie jest nieszczelność między pierścieniami a gładzią na cylindrah w skutek czego następuje spalanie oleju i stąd dym pod korkiem i i na wizerunku poziomu oleju.

Więc masz odpowiedź dlaczego ciężko odpala

Link to post
Share on other sites

Czyli pomimo tego że wymieniłem pierścienie nic nie dało.W takim razie wina leży po stronie albo tłoków albo cylindry już są dojechane, aha dzisiaj zrobiłem próbę olejową i wszędzie wartość wzrasta o 3-4 atm i po zdjęciu kolektora dolotowego zauważyłem drobne opiłki, masakra z tym autem😡😦. Jak sprawdzić co jest winne🤔

Link to post
Share on other sites

Nie chcę Cię martwić,ale według mnie nie ma już co sprawdzać,jeśli są opiłki w dolocie,to na sto procent zostały zassane  na cylindry i zrobiły robotę.

Link to post
Share on other sites

Wlasnie jestem w trakcie rozbierania dzisiaj glowice zdejme i zobacze jaka kaszana tam jest. Ale jestem ciekawy co mogło sie stac po wymianie pierscieni ze tak pomieliło,  pewnie bede miał słupek do wymiany, albo oddac do regeneracji, masakra😔

Link to post
Share on other sites

Wyjąłem glowice i jest dziwna uszczelka pod glowica cała mokra i czarne uszczelnienie na niej sa pozwijane jakby rozpustem przetarł i glowica też jakas nie taka

20200702_112650.jpg

20200702_112457.jpg

20200702_112448.jpg

Link to post
Share on other sites

@DŁUGAS kto to składał?.Po jaką cholerę ten silikon?

Edited by darioG73
Link to post
Share on other sites

Glowicy nie planowałem a to nie jest silikon tylko taka była uszczelka z tym czarnym to chyba jakieś uszczelnienie. A uszczelka Victor Rainz

Link to post
Share on other sites
9 minut temu, DŁUGAS napisał:

Glowicy nie planowałem a to nie jest silikon tylko taka była uszczelka z tym czarnym to chyba jakieś uszczelnienie. A uszczelka Victor Rainz

Wygląda na foto jak ufajdane silikonem,ale mniejsza z tym.Czy wiesz skąd się wzięły opiłki w dolocie i jak wygląda gładź na cylindrach?

Link to post
Share on other sites

Glowice dokrecałem według schematu z uszczelki ktora kupiłem tak jak pokazane na tym schemacie u ciebie. A luz po dociśnięciu tłoka trzonkiem młotka ma luz gora dół i tłok w cylindrze chodzi lekko na boki. Jutro wyciągam tłoki. A opiłki zauwazyłem na kolektorze ssacym a jutro olej spuszcze to zobacze w misce olejowej jak wyglada

Link to post
Share on other sites

luz na boki może być,góra dół,albo na panewkach,albo tak jak mówi twój mechanik na sworzniu,panewki stare czy nowe,stare jak nie wytarte to powinny wrócić w to samo miejsce jak pracowały po fabryce

Link to post
Share on other sites

Wymiana tylko pierścieni bez tłoków tak się kończy jak nie sprawdzimy w jakim stanie są powierzchnie w tłoku w których pracują pierścienie,jak są wypracowane wyschodkowane te powierzchnie to nowe pierścienie nie pomogą i efekt będzie taki jak opisywany,więc koszt ratowania tej jednostki może być nie opłacalny.

A tu trochę wiedzy

 

Edited by Rysu
Link to post
Share on other sites

No najlepiej i chyba najtaniej.tylko że to też loteria.

Link to post
Share on other sites

Iść dalej w 2.2 nie ma sensu chyba że z malutkim nalotem ale i tak po przekroczeniu magicznej granicy 200tys km zacznie się podpijanie oleju dodatkowo problemy z pompami wtryskowymi ceny ich zaporowe ( nowa 2800zl GM)

Link to post
Share on other sites

Niema wyjscia podszykuje i do żyda szkoda bo fajnie wyposażona ale silnik dramat. Dzieki wam wszystkim za pomoc jek coś sie wyklaruje to dam znać. Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, DŁUGAS napisał:

Niema wyjscia podszykuje i do żyda szkoda bo fajnie wyposażona ale silnik dramat. Dzieki wam wszystkim za pomoc jek coś sie wyklaruje to dam znać. Pozdrawiam

Albo zrób swapa na 2.0T

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP