Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Nierówna praca silnika z22yh


Recommended Posts

Mam problem z opelkiem silnik 2.2 Direct 155 KM 2004 rok . Zrobiłem remont silnika bo brał olej myślałem że to uszczelniacze ale były ok okazało sie ze pierścienie na tłokach do bani zostały wymienione. Po skreceniu wszystkiego do kupy silnik zalałem olejem GM 5w30 po odpaleniu okazało sie ze silnik na biegu jałowym nierówno pracuje i dosyc glośno klekocze ale obroty nie faluja. Vectra zosała podpieta pod kompa i wyskoczyło to co na zdjeciu po skasowaniu błędów powtórzył sie tylko bład z recyrkulacja spalin egr dodam ze palił mi sie cały czas check engine. Zakupiłem egr ,przepływke wymieniłem i dalej nierowna praca silnika ale po przejechaniu kilku kilometrow check zgasł, podczas jechania niema problemu z autem nie przerywa i ma moc, na postoju po dodaniu gazu kopci na czarno i świece tez sa okopcone taką sucha sadzą. Proszę o pomoc

20200616_124702.jpg

Link to post
Share on other sites

A zobacz tematy o głośnej pracy Z22YH, bo na szybko 2 znalazłem

Link to post
Share on other sites

Ok olej mozna sprawdzic ale czemu nierówno pracuje na biegu jałowym swiece wykreciłem wszystkie 4 okopcone tak samo może zrobic adaptacje na silniku po remoncie

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Jeśli chodzi o moją Vectrę z powyższej wrzutki to niedawno auto odebralem z warsztatu. Poprzedni własciciel/handlarz (niech go drzwi ścisną) wrzucił dźwigienki zaworowe z jakiegoś zupełnie innego silnika. Po wymianie na zgodne z OEM Opla silnik sie wyciszył. Robiłem też głowice bo tamte dzwigienki w koncu powyrywalo i zawory sie uszkodzily. Wymiana łancucha rolek i napinaczy. Wszystko to się podziało w czerwcu. Niby wszystko ok ale pojawił się problem ze sporadycznym wypadaniem zapłonu. Check Engine nie wyskakuje bo to sporadyczne pyrknięcia. Sprężanie niby ok. 

Wadliwa świeca zapłonowa. Elektroda dogięta do drugiej przez co była mniejsza szczelina. Tymczasowo trochę odgiąłem i znikło wypadanie zapłonów. Raz, że silnik nie pyrka, a dwa sprawdzałem także przez OPCOM czy mi wywali missfire. Wszystko OK. Możliwe, że wymienię świece tylko nie zdecydowałem jeszcze jakie kupie.

 

Jeżeli chodzi o kolegę zakładającego post obstawiam nieprawidłową mieszankę paliwo/pow i ja bym może spróbował podejrzeć wartości z sondy lambda podczas pracy silnika. Może to ona świruje. Można na bieżąco podpatrzeć czy działa grzałka sondy i sama sonda. Aha. Jak łańcuch rozrządu? Klepanie to zazwyczaj przyczyna łańcucha albo hydraulicznych popychaczy. Dziwne, że tego przed remontem nie było.

Edited by michalbs87
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP