Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Kontrolka płynu chłodniczego


Recommended Posts

Witam, Od pewnego czasu na blacie z zegarami pali mi się żółta kontrolka od poziomu płynu chłodniczego. Początkowo zapalała się ona po przejechaniu pewnego odcinka drogi(po lekkim nagrzaniu silnika), teraz zapala się niemal od razu po uruchomieniu silnika. Próbowałem wiązać ten błąd z termostatem, ponieważ bardzo powoli samochód się nagrzewa (temperatura przy aktualnych warunkach (0 stopni) osiąga poziom 85C po przejechaniu ponad 10 km, w trasie jednak łapie temperaturę 90 i raczej się nie zmienia). Poziom płynu w zbiorniczku jest ok., nawet jest trochę powyżej (dolewałem dla testów). Próbowałem też odłączyć przewody od czujnika (rozruszać je etc). Czy ktoś miał podobny problem? Nie wiem czy jest to usterka, która może spowodować jakieś większe uszkodzenia.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 73
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

zolta chlodnica z takimi falami?,jak odlaczyles zlacze czujnika z zbiorniczka tez sie swieci?

Link to post
Share on other sites

Tak, dokładnie taka żółta. Szczerze to odpiąłem, poczyściłem styk i znowu podłączyłem. Nie patrzyłem czy przy odłączonej się nie świeci. Dzisiaj sprawdzę.

- Sprawdziłem, przejechałem na odłączonym kabelku (pod zbiorniczkiem z płynem) i to samo. Żadnych innych komunikatów. Parę razy próbowałem gasić i odpalać silnik, ale ta kontrolka nadal pojawia się po ok. 5. sek.

Edited by matin_kic
Link to post
Share on other sites

Ja mam podobnie ale zdaje mi sie ze mam problem z korkiem od zbiorniczka bo zasysa plyn dziwnie i co jakis czas go odrecam i blad znika a plyn podskakuje do poziomu max

Mysle ze to moze byc to odpowietrzanie w korku

Edited by 7ups
Link to post
Share on other sites

Tak, dokładnie taka żółta. Szczerze to odpiąłem, poczyściłem styk i znowu podłączyłem. Nie patrzyłem czy przy odłączonej się nie świeci. Dzisiaj sprawdzę.

- Sprawdziłem, przejechałem na odłączonym kabelku (pod zbiorniczkiem z płynem) i to samo. Żadnych innych komunikatów. Parę razy próbowałem gasić i odpalać silnik, ale ta kontrolka nadal pojawia się po ok. 5. sek.

mysle ze jak odpioles wtyczke i nadal sie swieci ,to masz gdzies zwarte przewody ,popatrz moze gdzies sie przetarly ,oszkodzona izolacja,

Ja mam podobnie ale zdaje mi sie ze mam problem z korkiem od zbiorniczka bo zasysa plyn dziwnie i co jakis czas go odrecam i blad znika a plyn podskakuje do poziomu max

Mysle ze to moze byc to odpowietrzanie w korku

odkrecasz kotek na goracym silniku?poziom plynu na ,,max,, powinienes miec na zimnym

Link to post
Share on other sites

Poziom płynu powinien być na wysokości zgrzewu (zbiorniczek wygląda jak klejony z dwóch) na zimnym silniku. Po rozgrzaniu tak z centymetr wyżej tego szwu właśnie...

Po odkręceniu korka powinno być króciutkie ale takie zdecydowane psyknięcie, natomiast podnoszenie czy opadanie poziomu to już dość niepokojące zjawisko, niestety...

Edited by Piotreq
Link to post
Share on other sites

kurde w zyciu takiej kontrolki nie widziałem , czy w każdej VC ona jest ?

To weź strzykawkę i wypij trochę płynu ;)

W każdej co ma pełne BC.

Link to post
Share on other sites

kurde w zyciu takiej kontrolki nie widziałem , czy w każdej VC ona jest ?

Oj, to powinieneś się cieszyć.

Ja mam nadzieję, że wielu kontrolek u siebie w życiu nie zobaczę :D

Link to post
Share on other sites

To weź strzykawkę i wypij trochę płynu ;)

W każdej co ma pełne BC.

bez pelnego BC tez jest ,wink.gif

Link to post
Share on other sites

Dla jasności, żeby nie było nieporozumień. Ta kontrolka wygląda tak: http://img683.images...2012011025.jpg/

sluchaj tam napisalem blednie ,ze po wyciagnieciu kabla powinna zgasnac,sory za wprowadzenie w blad,ta czujnik dziala inaczej wymien czujnik w zbiorniczku i bedzie ok,,sprawdzilem u siebie ,po wyciagnieciu kabla swieci sie wlasnie ,smile.gif

Link to post
Share on other sites

sluchaj tam napisalem blednie ,ze po wyciagnieciu kabla powinna zgasnac,sory za wprowadzenie w blad,ta czujnik dziala inaczej wymien czujnik w zbiorniczku i bedzie ok,,sprawdzilem u siebie ,po wyciagnieciu kabla swieci sie wlasnie ,smile.gif

Da rade wymienić sam czujnik, czy trzeba od razu szukać całego zbiorniczka z czujnikiem? Zna ktoś jakieś dobre źródło gdzie mógłbym to nabyć?

Link to post
Share on other sites

Da rade wymienić sam czujnik, czy trzeba od razu szukać całego zbiorniczka z czujnikiem? Zna ktoś jakieś dobre źródło gdzie mógłbym to nabyć?

http://allegro.pl/li...category=0&sg=0 cale zbiorniki

smile.gif

dasz rade wymienic sam czujnik

Edited by pawelvc
Link to post
Share on other sites

To są czujniki zbiorniczka spryskiwaczy :rolleyes:

A do płynu chłodzącego to ten http://allegro.pl/opel-astra-h-iii-czujnik-polozenia-plynu-w-chlodni-i1425630723.html do astry ale do VC pewnie taki sam

A jak ci się cały czas świeci a nie chcesz to trzeba zmostkować przewody w kostce :rolleyes:

Edited by Kola76
Link to post
Share on other sites

To są czujniki zbiorniczka spryskiwaczy :rolleyes:

A do płynu chłodzącego to ten http://allegro.pl/op...1425630723.html do astry ale do VC pewnie taki sam

A jak ci się cały czas świeci a nie chcesz to trzeba zmostkować przewody w kostce :rolleyes:

no walnelem sie wink.gif

http://allegro.pl/vectra-c-2-0-dti-zbiornik-wyrownawczy-czujnik-i1409950052.html komplet

Edited by pawelvc
Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Zmostkowałem (jeden drucik w dwa otworki :)), błąd znikł. Niestety nie mam pewności czy da się wymienić sam czujnik, no nie mogłem nigdzie takowego znaleźć, tylko z całym zbiorniczkiem. Szkoda trochę kasy wydawać, na cały zbiornik przez głupi czujnik. na razie będę jeździł z tak "oszukanym". Może ktoś wymieniał sam czujnik w Vectrze C (Z19DTH), co bym przynajmniej wiedział, że się da?

Edited by matin_kic
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Zmostkowałem (jeden drucik w dwa otworki :)), błąd znikł. Niestety nie mam pewności czy da się wymienić sam czujnik, no nie mogłem nigdzie takowego znaleźć, tylko z całym zbiorniczkiem. Szkoda trochę kasy wydawać, na cały zbiornik przez głupi czujnik. na razie będę jeździł z tak "oszukanym". Może ktoś wymieniał sam czujnik w Vectrze C (Z19DTH), co bym przynajmniej wiedział, że się da?

Raczej nie da się.

Wydaje mi się, że ponieważ jest on sklejany z dwóch połówek, to w dolnej części czujnik z pływakiem umieszczany jest od wewnętrznej strony przed połączeniem tej części z górą czyli przed zgrzaniem. Właśnie dlatego zdarza się i to dość często, że te zbiorniczki rozszczelniają się w tym miejscu dookoła, są mokre i płynu z czasem ubywa...

Nowy zbiorniczek w ASO to chyba ze 2 stówki kosztuje ale mimo to ja kupowałbym nowy...

Link to post
Share on other sites

Nowy zbiorniczek w ASO to chyba ze 2 stówki kosztuje ale mimo to ja kupowałbym nowy...

Nivette Warszawa. Zbiornik 171zł i korek 80zł ;) tak dla potomnych

Link to post
Share on other sites
Guest daropast

Witam,

Mam problem podobny w temacie, ale obawiam się że dużo bardziej niebezpieczny.

U mnie też ubywa płynu. Po dolaniu do poziomu przy zimnym silniku jest wszystko ok. Dopiero po rozgrzaniu płyn niebezpiecznie się kotłuje i pieni. Następnie ucieka przez otwór odpowietrzający. Otwarcie korka powoduje natychmiastowe podniesienie się płynu i wylewnie się ze zbiorniczka. Nadmieniam, że widać też lekki dym ulatujący ze zbiornika.

O ile wiem to po odkręceniu korka nawet przy ciepłym silniku płyn może lekko zabulgotać i trochę się podnieść.

Moje obawy wiążą się z tym, że prawdopodobnie jest jakiś przedmuch do kanału wylotowego i ciśnienie spalin powoduje ten efekt (inna możliwość to uszkodzony korek, ale chyba bardzo mało prawdopodobna przy takich objawach).

Czy ktoś z Was miał podobne doświadczenia z układem chłodzenia i czy moje obawy są słuszne. Jeśli tak, to co proponujecie z tym faktem zrobić...

Link to post
Share on other sites

Witam,

Mam problem podobny w temacie, ale obawiam się że dużo bardziej niebezpieczny.

U mnie też ubywa płynu. Po dolaniu do poziomu przy zimnym silniku jest wszystko ok. Dopiero po rozgrzaniu płyn niebezpiecznie się kotłuje i pieni. Następnie ucieka przez otwór odpowietrzający. Otwarcie korka powoduje natychmiastowe podniesienie się płynu i wylewnie się ze zbiorniczka. Nadmieniam, że widać też lekki dym ulatujący ze zbiornika.

O ile wiem to po odkręceniu korka nawet przy ciepłym silniku płyn może lekko zabulgotać i trochę się podnieść.

Moje obawy wiążą się z tym, że prawdopodobnie jest jakiś przedmuch do kanału wylotowego i ciśnienie spalin powoduje ten efekt (inna możliwość to uszkodzony korek, ale chyba bardzo mało prawdopodobna przy takich objawach).

Czy ktoś z Was miał podobne doświadczenia z układem chłodzenia i czy moje obawy są słuszne. Jeśli tak, to co proponujecie z tym faktem zrobić...

Ja miałem niestety takie same "dolegliwości".

Po przejechaniu jakiegoś odcinka drogi nawet kiedy silnik się nie zagrzał było tak, że poziom płynu delikatnie opadał, zapalała się kontrolka (chłodnica - mam przedlifta), po odkręceniu korka od zbiorniczka poziom podnosił się ale było głośne i silne psyknięcie, trzeba było wolno odkręcać. Początkowo myślałem, że to może wina termostatu, korka czy samego zbiorniczka wyrównawczego, bo pocił się w miejscu zgrzania połówek ale czar prysł jak pojechałem sobie na test spalin do kolegi z ASO. W miejsce korka od zbiorniczka wkłada się spreparowany " przyrząd specjalny" (ten był Wurtha) w którym znajdują się 2 zbiorniczki, wlewa się niebieski odczynnik do jednej z komór, uruchamia się rozgrzany silnik i... wszystko wiadomo. Spaliny jeśli są przedmuchy przedostają się przez tę niebieską ciecz. Kiedy ciecz zmienia barwę (w dieslu na zieloną a w benzynie na żółtą) to oznacza, że spaliny przedostaję się do układu chłodzenia.

U mnie tak się stało, doświadczenie trwa dosłownie minutę.

Żyłem jeszcze nadzieją, że może jednak nie jest to uszczelka pod głowicą ale rzeczywistość okazała się jeszcze gorsza... Wymieniłem na wszelki wypadek zbiorniczek na nowy, czyściutki, po tygodniu od wewnątrz był po prostu czarny od sadzy ze spalin. Tutaj nie było już żadnych wątpliwości.

Pękła głowica na 3-ch cylindrach jak się po jej zdjęciu okazało. Powstały szczeliny między zaworami ssącymi a wydechowymi więc z wymiany "tylko" uszczelki, planowania głowicy i tak dalej wyszły nici... Ja musiałem kupić głowicę bo stara nie nadawała się absolutnie do niczego.

Zakończyło się jednak w sumie bardzo dobrze, bo za śmieszne pieniądze kupiłem roczny kompletny silnik, ze wszystkim (z alternatorem, turbiną, sprężarką, kolektorem, wtryskiwaczami, wiązką, pompą i tak dalej - tylko bez skrzyni biegów), a te fanty, które mi zostały ze starego silnika sprzedałem i to zwróciło mi już dawno kwotę zakupu silnika, a jeszcze dużo części mam u siebie na zapas... Ale nie sprzedaję póki co, jeść nie woła...

Jeśli nie chcesz czekać podjedź do ASO na test chemiczny spalin, poza tym sądząc po objawach - nie ma co zwlekać.

Głowica do zdjęcia. Jeśli to "tylko" uszczelka to pół biedy. Głowicę podczas obróbki daj koniecznie na sprawdzenie szczelności !!!

Kiedy głowica jest uszkodzona to może się okazać, że nie ma sensu jej spawać. 16-to zaworowa czapa i to z diesla zazwyczaj po czasie puści niestety obok...

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.




×
×
  • Create New...
UP