Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Vectra C po aktywacji tempomatu nie odpala


Recommended Posts

Witam wszystkich.

Chciałbym Was prosić o pomoc. Przewertowałem forum ale takiego przypadku nie znalazłem. Dzisiaj chciałem aktywować tempomat w Vectrze C z 2007 z silnikiem 18XER przy pomocy OP-COM'a z chin i oprogramowania china clone 08/2010. Całe programowanie przebiegło bez problemu. Posiadam kod dostępu "carpass", programowanie sterownika silnika, cimu i wskaźników zakończyło się sukcesem. Natomiast po odłączeniu OP-COMA i próbie odpalenia auta, nie zareagowało ono na przekręcenie kluczyka w pozycję 2 - rozruch. Wystraszony zamieniłem manetki i przy pomocy OP-COM'a wróciłem do początkowych ustawień ( w każdym sterowniku zaznaczyłem "tempomat - nie występuje", niestety to nie pomogło. Auta nadal nie jestem w stanie odpalić a w OP-COMIE nie ma żadnego błędu w module CIM, jedynie występuje błąd: 

Łączna ilość kodów: 1

B2652 - Obwód wyjśc. żarówki ściemniania oświetlenia zestawu wskaźników - przerwany obwód lub wys. napięcie
(05)  - Obecny "

Spróbowałem na chwilę odpiąć akumulator żeby zresetować komputer pokładowy, niestety to również nie pomogło. Napięcie na klemach akumulatora wynosi 12,4V. 

Próba odpalenia drugim kluczykiem również nie daje pozytywnego skutku.

Proszę o radę, co zrobić albo w którym kierunku szukać.

Edited by qdlaty102
Link to post
Share on other sites

Może spróbuj vaux com albo tech. Może op com professional da radę. Podrzucę Ci na pw, ale luknij w temat

 

Link to post
Share on other sites

U mnie cała aktywacja przebiegła pomyślnie każdy moduł został aktywowany, ale już po samej aktywacji nie mogę odpalić auta i to mój największy problem. Jak nie będzie działał tempomat to przeżyje ale jak do poniedziałku auta nie uruchomię to będzie problem dopiero.

Link to post
Share on other sites
19 minut temu, qdlaty102 napisał:

Witam wszystkich.

Chciałbym Was prosić o pomoc. Przewertowałem forum ale takiego przypadku nie znalazłem. Dzisiaj chciałem aktywować tempomat w Vectrze C z 2007 z silnikiem 18XER przy pomocy OP-COM'a z chin i oprogramowania china clone 08/2010. Całe programowanie przebiegło bez problemu. Posiadam kod dostępu "carpass", programowanie sterownika silnika, cimu i wskaźników zakończyło się sukcesem. Natomiast po odłączeniu OP-COMA i próbie odpalenia auta, nie zareagowało ono na przekręcenie kluczyka w pozycję 2 - rozruch. Wystraszony zamieniłem manetki i przy pomocy OP-COM'a wróciłem do początkowych ustawień ( w każdym sterowniku zaznaczyłem "tempomat - nie występuje", niestety to nie pomogło. Auta nadal nie jestem w stanie odpalić a w OP-COMIE nie ma żadnego błędu w module CIM, jedynie występuje błąd: 

Łączna ilość kodów: 1

B2652 - Obwód wyjśc. żarówki ściemniania oświetlenia zestawu wskaźników - przerwany obwód lub wys. napięcie
(05)  - Obecny "

Spróbowałem na chwilę odpiąć akumulator żeby zresetować komputer pokładowy, niestety to również nie pomogło. Napięcie na klemach akumulatora wynosi 12,4V. 

Próba odpalenia drugim kluczykiem również nie daje pozytywnego skutku.

Proszę o radę, co zrobić albo w którym kierunku szukać.

Może to zbieg okoliczności,swego czasu aktywowałem opcomem u siebie i u kolegi.Wszystko śmiga.

Link to post
Share on other sites

Zdaję sobie z tego sprawę, że to może być zbieg okoliczności natomiast czy jest możliwość sprawdzenia tego w programie diagnostycznym?

Autem dojechałem do domu i przy odpalaniu w pracy nie było żadnego problemu, a po aktywacji już tak.

Link to post
Share on other sites

To musi się ktoś wypowiedzieć, kto na co dzień działa z fejsami.

Link to post
Share on other sites

Tak sie koncza zabawy chińskim opcomem 

Nie mruga auto z kluczem?

Link to post
Share on other sites

Nie, nie mruga żadna kontrolka. Wszystkie kontrolki gasną poza check engine który gaśnie zwykle po odpaleniu i te czerwone po lewej stronie od ciśnienia oleju i ładowania ale to standard.

Jeżeli chodzi o op-coma to wcześniej sprawdzałem czy działa i nic nie wskazywało na to, że może coś uwalić. W dalszym ciągu łączy się z każdym modułem w aucie.

Jutro postaram się zaholować auto i spróbować ruszyć rozrusznikiem na krótko. Może faktyczne jest to zbieg okoliczności i uszkodziła się fizycznie kostka w stacyjce.

Edited by qdlaty102
Link to post
Share on other sites
41 minut temu, Rafalg napisał:

Tak sie koncza zabawy chińskim opcomem

VC to Pikuś,  przygody są jak insingie przestają odpalac 😂

 

Odepnij aku qdlaty na 5 min

Link to post
Share on other sites

Przed chwilą odłączyłem aku na dłuższą chwilę i data i godzina zresetowały się,  natomiast nic nie pomogło.

Jutro postaram się jeszcze raz podłączyć się pod opcoma i zobaczymy czy pojawią się jakieś błędy. 

Jeżeli chodzi o reset ECU to chętnie skorzystam z twojej pomocy bo jestem w tym temacie zielony, ale z pomocą powinienem sobie poradzić.

Link to post
Share on other sites
10 minut temu, kupier napisał:

Może akumulator się rozładował.

@kupier 12,4 V,to aku ok.

Link to post
Share on other sites

Teoretycznie to musi być stacyjka/rozrusznik. Ciekawe czy odpaliłby na pych?

Cima czy ecu, sypałby błędami. 

Problemy z immo sygnalizuje zazwyczaj migająca kontrolka auto z kluczykiem.

A słychac pompe paliwa jak przekraczasz kluczyk?

Edited by kupier
Link to post
Share on other sites

Nie, nie słychać pompy paliwa.  Jutro postaram się wyszukać przekaźnik rozrusznika, może się okazać że przyczyna jest prosta, ale równie dobrze może być jak pisze kolega Crazy, coś zablokowało sterownik i trzeba resetować.

Link to post
Share on other sites

W ecu i chyba cim jest też opcja aktywnej blokady, złącza się jak ktoś mocno namiesza naprzyklad źle wprowadzi pin kila razy, wtedy trzeba odczekać jakiś czas aby odblokowało. Podgląd do tego masz w blokach pomiarowych. Ale czy to mogło się zdarzyć przy dokładaniu tempomatu i unieruchomić auto, niewiem...

Link to post
Share on other sites
14 minut temu, kupier napisał:

 i unieruchomić auto, niewiem...

Jak Kolega @Rafalg wspomniał, może ten ryżowy nie zadziałał jak trzeba, a druga sprawa. Kolega @qdlaty102 coś namieszał

Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, qdlaty102 napisał:

przekaźnik rozrusznika

Żółty 1 licząc od strony przodu auta, rozbierz go, wlacz zaplon i wcisnij blaszkę w przekaźniku 

Link to post
Share on other sites

Postaram się to dzisiaj zrobić. Jeżeli chodzi o procedurę aktywacji tempomatu to zrobiłem wszystko zgodnie z poradnikiem kolegi Xpirata i w każdym module wyskoczył komunikat "zaprogramowano pomyślnie",carpass przyjęty bez problemu.

 

 

Przed chwilą zlokalizowałem przekaźnik rozrusznika i po wyjęciu go odpaliłem auto na krótko robiąc zworkę.

Auto odpaliło bez najmniejszego problemu i udało się zgasić z kluczyka.

Podmieniłem przekaźniki bo są 2 takie same w skrytce obok aku i niestety nie odpalił.

Problem tkwi w sterowaniu przekaźnika.

Czy sterowanie odbywa się w sposób elektroniczny w CIM czy jak w starszych autach jest kostka przy stacyjce i ona podaje w poz 2 impuls na przekaźnik?

W ostateczności żeby auto nie stało doprowadzę osobny włącznik sterujący przekaźnikiem rozrusznika ale wolałbym żeby wszystko grało jak należy.

Edited by qdlaty102
Link to post
Share on other sites

Skrzynie biegów masz manualna?

Sprawdzałeś w cim i ECU czy nie ma aktywnej blokady?

Takie okno(chodzi o stan kodu bezpieczeństwa) ma być nie wprowadzono:

 

IMG_20200611_115708.jpg

Edited by kupier
Link to post
Share on other sites

Dokładnie takie pozycje są w op-comie.

Pomierzyłem piny przy przekaźniku. Na 30 jest 12,6V - prawidłowo, na 86 po przekręceniu kluczyka jest 12,0V - prawidłowo ale pomiędzy 85 a 86 czyli cewka przekaźnika jest tylko 11,5V i przekaźnik nie załącza się.

Gdy kluczyk w stacyjce ustawimy na pozycję 1 czyli zapłon i do pinu 85 dodamy masę bezpośrednio z aku, auto odpala ale rozrusznik kręci tak długo jak długo masa jest podłączona pod pin 85. 

Problem dalej nierozwiązany.

Mam pytanie czy jest możliwość aby ktoś sprawdził w swoim aucie następujace sprawy?

Po wyjęciu przekaźnika rozrusznika:

1. Czy pomiedzy pinem 85 (teoretynie masa) a masa aku występuje napięcie? U mnie ok 10v

2. Czy po przekręcenu kluczyka w pozycję 2 (rozruch) na pinie 86 pozostaje 12v czy znika po powrocie kluczyka w poz 1 (zapłon)?

Proszę o podpowiedź w tych kwestiach to pomoże rozwiać pewne wątpliwości.

Wydaje mi się, pomiędzy masa aku a pinem 85 nie powinno być napięcia ale przy elektronice ciężko to określić.

Edited by qdlaty102
Link to post
Share on other sites

Sprawdzałem u siebie.

Na włożonym przekaźniku, kabel wyprowadziłem z pinu 85 i 86

1. Pin 85

Zapłon w pozycji 1 napiecie ~1V, mozliwe że źle odczytałeś zakres  dlatego wyszło 10V, może coś nie halo

Zapłon w pozycji 2 napiecie 12.4V

2. Pin 86 Tak samo jak na pinie 85

Zapłon w pozycji 1 napiecie ~1V

Zapłon w pozycji 2 napiecie 12.4V

Przekaźnik ma napięcie cały czas, rozrusznik pewnie jest załączany masą.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP