Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Instrukcja - montaż DRL LED Amic NSSC 510 w Vectra C Lift


Recommended Posts

Montaż zestawu LED Amic/NSSC 510 do Opla Vectra C 2007 - zamiast halogenów.

7_koniec.jpg.cb9e3b2a67c8639250352509ee09e508.jpg

Powyżej - efekt końcowy

0. Przygotowanie
Potrzebne rzeczy

  • torx 20, klucz 8 najlepiej nasadowy z przedłużką
  • 'szybkozłączka' czerwona żeby wpiąć się w kabel od świateł pozycyjnych
  • warto dokupić (wszystko fi. 5) 8x śruba długość 12-16 mm + 8x nakrętka samokontrująca  +  12 x podkładka (dla lepszego zamocowania lampy - w zestawie są małe śruby fi. 4 i moim zdaniem nie dadzą rady)
  • ja musiałem odwiedzić mechanika żeby w komputerze przeprogramował i wyłączył światła mijania, które się automatycznie włączały w pozycji 0 po uruchomieniu silnika. Przy okazji wyprogramował fabryczne halogeny żeby nie dawały błędu.

 

 

1_zderzak.jpg.aad6d270cf1d3f8fb8c5cbf55f15be90.jpg

1. Uchylamy zderzak
Banalnie proste nawet dla mnie. Odkręcamy po 6 śrub (torx 20) z każdej strony. Nie trzeba podnosić samochodu. To nie są wszystkie śruby zderzaka ale te wystarczą żeby go uchylić. Zderzak oprze się o podłoże (jak samochód będzie wyżej, np. na podnośniku, może się połamać, więc ostrożnie).

 

 

 

2_halogeny.jpg.f3ba8a001150ee6b70f1461b8c6a521d.jpg

2. Odkręcamy halogeny (x2)
Odkręcamy 3 śruby 8mm. Przy odchylonym zderzaku idzie łatwo. Do odkręcenia dolnych śrub przyda się klucz nasadowy z przedłużką.

 

 

 

3_lampa.jpg.9e03d7705acbf8adfcfd1be478ce01dc.jpg

3. Odkręcamy i wyciągamy prawą lampę.
3 śruby 8mm, odpinamy przewód i wygciągamy. Uwaga, żeby wypiąć przewód trzeba wyciągnąć na bok czerwoną 'zawleczkę' (i nie połamać:)

 

 

 

4_kratk.jpg.879838d1677f3c6c86ebb4d7971bcb21.jpg

4. Wyciągamy jedną z kratek (albo dwie, albo żadnej)
Musisz się przyjrzeć zaczepom od środka i następnie je podważyć i wyjąć kratkę. Nie musisz wyciągać obu kratek bo montaż tak naprawdę możesz zrobić na zderzaku. Ja wyjąłem jedną i na niej się 'nauczyłem'. Wyciąganie zaczynamy od czterech zewnętrznych zaczepów mocujących, chociaż od środka nie ma to znaczenia (od zewnątrz jest dużo trudniej).

 

 

5_schemat.jpg.6b746253cc214d4fe32f4873f76d3184.jpg

5. Montujemy lampę do kratki (x2) i kratkę do zderzaka
Wg schematu powyżej. Uwaga uchwyty do lampy wg instrukcji mocuje się na dwie płytko wchodzące śruby. Ja wkręciłem własne długie śruby z nakrętką samokontrującą, którą dociskałem (czyli dociskałem nakrętkę a śruba była nieruchoma!). Te lampy są metalowe i dość ciężkie, moim zdaniem fabryczne krótkie śrubki (nie dali nawet podkładek) nie dałyby się mocno docisnąć, co przy drganiach samochodu nie wytrzymałoby długo.
Uwaga, fabryczna blaszka montażowa po przecięciu wystarcza 'na styk', więc otwory dla śrub montażowych w kratce trzeba wywiercić dość blisko lampy - praktycznie najbliżej jak się da (albo kupić inne zaczepy)

 

 

 

instalacja.jpg.4b63c0af7fc60c15ca16deb473f63775.jpg

6. Układamy instalację
Wg schematu powyżej.

  • plus do zaznaczonego miejsca gdzie daje prąd po przekręceniu kluczyka
  • minus zaczepiłem do ścianki grodziowej obok lampy (był tam otwór w którym wkręciłem śrubę z nakrętką)
  • moduł elektroniczny przymocowałem do plastikowej ścianki obudowy akumulatora
  • przewody elektryczne do lamp przeciągnąłem przez otwór prawego reflektora (nie przeszkadza po jego założeniu) i poprowadziłem wzdłuż zderzaka - tam gdzie przewody od czujników cofania
  • żółty kabel (który wyłącza światła) wpiąłem za pomocą szybkozłączki do przewodu św. pozycyjnych (u mnie szaro - czarny)

 

 

7_koniec.jpg.cb9e3b2a67c8639250352509ee09e508.jpg

7. Sprawdzamy czy działa - koniec
Po przekręceniu kluczyka ledy zapalają się. Po włączeniu pozycyjnych i mijania gasną.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edited by clift2007
Link to post
Share on other sites
  • Cretux pinned this topic

Porada przydatna, nie neguję zakładania takich DRL, ale przy tej cenie i ilości pracy zastanowiłbym się już nad zakupem modułu LWPM.

Link to post
Share on other sites

Początkowo kupiłem za ok 120 zł moduł DRL działający w oparciu o światła długie z 30% mocy. Jednak to zwróciłem i kupiłem pokazany powyżej zestaw Amic 510 za 150 zł. Powody były dwa

  1. To dalej byłoby ok 35W poboru mocy, a ja już dwa razy przez 8 lat wymieniłem alternator i celem była eliminacja poboru ile się da
  2. Co ważniejsze lampy vectry nie mają wymaganego dla swiatel dziennych znaczka RL, wiec ich zastosowanie od strony prawnej może być uznaniowe, a szkoda mi czasu na dyskusje z policją czy sądem 

 

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Witam wszystkich. Ja założyłem drl w kratkach, jednak prąd pociągnąłem z BCM z wolnego pinu z prądem po stacyjce i zamontowałem jeszcze włącznik. Do wyjęcia kratek nie trzeba zrzucać zderzaka. Dostęp jest od spodu (ja mam prościej bo w benzynowych nie ma od spodu osłony) i nawt udło mi się je wyjąć bez podniesienia auta. tylko trochę wtedy niwegodny dostęp. Pozdrawiam serdecznie.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

jest druga wersja tych lamp, z ringiem zapalającym się po włączeniu świateł pozycyjnych (wtedy gasną DRL a zapala się tylko ring), ciekawe jak by to wyglądało w VC.

 

Link to post
Share on other sites

Też się właśnie zastanawiam.

Chciałem założyć te 510 z tematu ,ale zaciekawiła mnie ta wersja z ringami. 

Link to post
Share on other sites

Tak, ta wersja z ringami wygląda bardzo ładnie, tylko nie jestem pewny jak z legalnością ich stosowania, chyba ringi mogą działać razem z ledami, ale nie jako samodzielne światła pozycyjne. 

Niedawno Opel przeszedł pierwszy przegląd z zestawem z początkowego posta - zero problemów. Jak dotąd jestem bardzo zadowolony z tych lamp LED, jest też minimalnie mniejsze zużycie paliwa - ok 0,1l/h na postoju mniej.

Wskaźnik napięcia ładowania (ukryte menu) pokazuje że akumulator szybko ładuje się do pełna po rozruchu + nie dostaje tak mocno w kość podczas włączonych wycieraczek i kręcenia kierownica na parkingu, które zżera najwięcej. Tak przy okazji zastanawiam się czy to właśnie ten elektryczny układ wspomagania jest odpowiedzialny razem ze światłami mijania za częste usterki alternatorów. Dlatego moim zdaniem szczególnie w tym samochodzie montaż DRL LED ma sens.

Edited by clift2007
Link to post
Share on other sites

Też mi się wydaje ,że to nie do końca legalne ,aby ringi świeciły razem z pozycją, to jakby dołożone dodatkowe światło . 

Znalazłem również w necie zdjęcie tych lamp założonych w jakimś Renault i szczerze ?

Trochę słabo to wygląda.

Link to post
Share on other sites

Co do wyglądu to zobaczymy niebawem bo jestem w trakcie rzeźbienia uchwytu do tych wlaśnie lamp 😉 a co do legalności to też wyjdzie w praniu, widać na ulicach takie strupy z założonymi ledwo świecącymi ledami albo ciężarówki z całą choinką na przodzie i jakoś nie specjalnie ktoś im na to uwagęzwraca, więc wydaje mi się że i tu problemu nie będzie.

Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...
Dnia 6.08.2020 o 11:31, kruPL napisał:

Co do wyglądu to zobaczymy niebawem bo jestem w trakcie rzeźbienia uchwytu do tych wlaśnie lamp 😉 a co do legalności to też wyjdzie w praniu, widać na ulicach takie strupy z założonymi ledwo świecącymi ledami albo ciężarówki z całą choinką na przodzie i jakoś nie specjalnie ktoś im na to uwagęzwraca, więc wydaje mi się że i tu problemu nie będzie.

I co udało się zamontować ?

Masz jakieś foto jak to wygląda ?

Link to post
Share on other sites

Będę pamiętał to zrobię fotki, niestety musze przyznać że sam ring świeci ładniej (chociaż i tak jest za mocno "niebieski") niż główne diody DRLa (główne diody mają dość mocno skupione światło, przez co trzeba je na prawdę dobrze ustawić żeby było je w miarę widać z naprzeciwka. 

Jak to wygląda? Kwestia gustu, mnie bardzo nie razi w oczy, ale wydaje mi się że po zimie wymienię je jednak na inne. Albo poczekam ten rok aż same padną bo podobno też tak potrafią 😜

Fotki postaram się wrzucić na dniach.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

nie idzie tego moim fonem uchwycić, barwy też dość mocno przekłamane, na zdjęciach DRL i ring mocno niebieski jest a w rzeczywistości to zimny biały.

IMG_20210105_134229.jpg.a882162fd8dd121f9f0785d1d852aebd.jpgIMG_20210105_134328.jpg.a6ccde189ab1957f11d002da9994c835.jpgIMG_20210105_134348.jpg.c80dcf4b50340ab05c27a3bdd87c9633.jpg

 

 

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Kurde myślałem ,że będzie to lepiej wyglądać .

Trzeba by było mieć naprawdę białe żarówki /żarnik aby to fajnie współgrało .

Link to post
Share on other sites

Nie no może jakbyś wsadził z 6000k czy więcej to może być się jako tako zgrało.

Ładnie by to wyglądało według mnie jakby się włączały tylko jako dzienne ,bez ringów że światłami mijania.

Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, Showtits napisał:

Nie no może jakbyś wsadził z 6000k czy więcej to może być się jako tako zgrało.

Ładnie by to wyglądało według mnie jakby się włączały tylko jako dzienne ,bez ringów że światłami mijania.

no też właśnie wyżej pisałem, liczyłem na trochę inny efekt, w treści aukcji było że mają barwę naturalnie białą, a ta jest dość zimna biała

Link to post
Share on other sites
40 minut temu, Showtits napisał:

Nie no może jakbyś wsadził z 6000k czy więcej to może być się jako tako zgrało.

Ładnie by to wyglądało według mnie jakby się włączały tylko jako dzienne ,bez ringów że światłami mijania.

Przecież wystarczy odłączyć jeden kabelek i tak będzie

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, oriencik napisał:

Przecież wystarczy odłączyć jeden kabelek i tak będzie

Nie wiem ,nie znam się :- D

Link to post
Share on other sites
28 minut temu, Showtits napisał:

Nie wiem ,nie znam się :- D

:D

 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP