Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Lewarek zostaje w pozycji po lewej lub prawej stronie


Recommended Posts

Cześć,

 

nie wiem czy to problem i jeśli tak to jak poważny. 
Po około godzinie jazdy kiedy wrzucam na luz np. na światłach i daje lewarek w lewo lub w prawo to zostaje w takiej pozycji i nie wraca samodzielnie do pozycji 0. W zimę nie było tego problemu i zaczął się teraz kiedy na zewnątrz jest coraz cieplej. 
Bylem u mechanika i wymieniłem olej w skrzyni biegów i po tym zabiegu biegi wchodzą dużo lepiej, ale problem pozostał. 
Oczywiście jak samochód zostaje na noc pod blokiem i rano jadę do pracy to wszystko jest jak należy i lewarek wraca do swojej pozycji samodzielnie. Sytuacja ma miejsce dopiero po dłuższej jeździe. 

Samochod: Vectra C 1,9 150km Z19DTH - 2007 rok produkcji. 

Link to post
Share on other sites

Witam, sprawdź tą sprężynę  przy lewarku pod mieszkiem,może tam jest jakiś problem..

Link to post
Share on other sites

Panowie poczytałem o tym więcej i poszukałem i z tego co się dowiedziałem ma to związek z temperatura skrzyni podczas jej rozgrzania i z wybierakiem.

I stąd pytanie czy to jest duży problem. Pytam bo wybieram się nad morze z Katowic i pytanie czy po drodze może coś się wydarzyć? 

Edited by marcin12366
Zły wyraz.
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Witam.. podepne sie pod temat. U mnie rowniez po dłuższej jezdzie np autostradą lewarek "stoi". Dodatkowo po wyluzowaniu ciezko wbic pierwszy bieg, trzeba najpierw wrzucić "dwójke" a potem dopiero 1. Gdzieś wyczytałem że wymiana oleju pomoże. Czy problem tkwi gdzieś indziej?

Również Vectra C 1,9  z tym, że 120km Z19DT - 2007 

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Cześć

 

pod mieszkiem wszystko wysmarowane i na skrzyni wybierak tez wysmarowany. Efekt minimalnie lepszy, ale problem nadal jest. Czy ktoś miał kiedyś taki problem i wie jak go rozwiązać?

Link to post
Share on other sites

Dzisiaj zlałem olej ze skrzyni i zeszło niecałe 1,9 litra 😮 Auto stoi przodem na podjeździe więc powinno zlecieć więcej a tu tylko tyle. 

Pytanie ile teraz zalać? Odkręcać przelew i potem dolać 200ml czy wlać od razu 2,4-2,6 litra?

Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, siwy1982 napisał:

Dzisiaj zlałem olej ze skrzyni i zeszło niecałe 1,9 litra 😮 Auto stoi przodem na podjeździe więc powinno zlecieć więcej a tu tylko tyle. 

Pytanie ile teraz zalać? Odkręcać przelew i potem dolać 200ml czy wlać od razu 2,4-2,6 litra?

Wlej 2,4L.Raczej watpie ze wymiana oleju zalatwi sprawe.Mozesz próbować rowniez nasmarowac wybierak na skrzyni.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

I jakie jest rozwiązanie bo u mnie pojawiło się to samo...

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
Dnia 1.10.2020 o 20:53, Julek napisał:

I jakie jest rozwiązanie bo u mnie pojawiło się to samo...

Znalazłem w Sosnowcu serwis typowo od Opla. Chłopaki stamtąd powiedzieli ze smarowanie wybieraka przy skrzyni ma przynieść efekt. Posmarowali dwa razy w odstępie 2 tygodni. Efekt był trochę widoczny lecz problem całkiem nie ustąpił. Teraz na zewnatrz jest zimno i jadąc z Katowic do Warszawy problemu nie było. Ale tak samo było w zeszłym roku jak zrobiło się zimno to problemu wgl nie ma. Także teraz czekam do wiosny aż temperatury będą wyższe i będę obserwował temat. 

Link to post
Share on other sites

Nasmaruj dobrze linki od strony skrzyni i kabiny np wd40 i ruszaj, miałem to samo po wymianie skrzyni i linek. 10min lania i ruszania i lewar lata aż miło.

Na koniec możesz strzykawka wstrzymać trochę oleju i będzie ok. 

 

Link to post
Share on other sites
37 minut temu, Andrzej7256 napisał:

Nasmaruj dobrze linki od strony skrzyni i kabiny np wd40 i ruszaj, miałem to samo po wymianie skrzyni i linek. 10min lania i ruszania i lewar lata aż miło.

Na koniec możesz strzykawka wstrzymać trochę oleju i będzie ok. 

 

Ja nawet wymieniłem linki na nowe (nowe używki) i wszystko mam tam przesmarowane. Myśle ze to jednak coś z tym wybierakiem. 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP