Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
MikiQ

Problem EGR

Recommended Posts

Od pewnego czasu mam problem z wyłączającą się turbiną. Co jakiś czas wyskakuje auto z kluczykiem i auto traci moc. Po ponownym odpaleniu problem znika a błąd nie zapisuje się w pamięci. Raz udało mi się podjechać samochodem w momencie wystąpienia tej usterki i w komputerze był błąd od czujnika podciśnienia - ale znowu po ponownym odpaleniu w komputerze nie było śladu. Auto zostało u mechanika który nie znalazł żadnej usterki - wszystkie elementy które mogą mieć wpływ na taką usterkę są wporządku. Jedyne co udało się ustalić mechanikowi to to że na tej plastikowej osłonie od zaworu egr są spaliny i na tym trzpieniu który wchodzi do silnika jest około 2-3mm luzu. Teraz moje pytanie czy ten luz i spaliny mogą świadczyć o uszkodzeniu zaworu oraz czy mogą mieć wpływ na wyłączającą się turbinę. Mechanik twierdzi, że tak ponieważ zawór jest nieszczelny. Czy jest ktoś w stanie pomóc mi z tym problemem. Szkoda wydać 1000 zł na zawór jeżeli okaże się jest on sprawny.

Pozdrawiam

MikiQ

Share this post


Link to post
Share on other sites

A wiesz co dokładnie sprawdził mechanik? "Wszystkie elementy" to ogólne pojęcie...

Podmień z kimś ten zawór i będziesz wszystko wiedział.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Powiedział, że sprawdził cały układ dolotowy, układ zasilania paliwem oraz turbinę i żadne z tych elementów nie wykazują uszkodzenia.

Nie bardzo mam od kogo podmienić zawór. A po drugie usterka występuję sporadycznie - nieraz 2, 3 razy w ciągu dnia a nieraz mogę jeździć cały tydzień i przejechać 1000 km i nic - więc musiałbym mieć taki zawór przynajmniej na 2 tygodnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli chodzi o EGR to, gdyby był już tak nieszczelny to by check cały czas się świecił egr może sie przywieszać idt. 1500 opcji lepiej podjedz do kogoś od ciebie z oddziału na op-coma wtedy wszystko się wyjaśni bo potrzeba konkretny błąd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja bym stawiał jednak na EGR, ale z diagnoza faktycznie może być klopot jeżeli błąd się nie zapisuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tym brakiem zapisanych błędów miałem podobny problem - przez rok od czasu do czasu odcinało mi turbinę po naprawdę mocnym przyśpieszaniu i nastepnie szybkim zdjęciu nogi z gazu - objaw kontrolka ,która po chwili gasnęła.

Na OP-Com'ie niby żadnych błędów, ale... i tu porada: W zakładce ECM po wejściu w blędy jest opcja odczytu zamrożonych ramek (przycisk Read Freeze Frame, lub coś w tym stylu) i własnie tam znalazłem zapisane błędy. U mnie akurat mam P1105-FA i P0105-03, także przeciściłem czujniki i narazie jeżdżę i czekam czy to coś dało, no i planuje niedługo wyczyścić kolektor dolotowy.

Edited by CubeX

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak mi sie zacinał egr to błąd był zapisany tylko wtedy gdy świeciło się auto z kluczem a tak nie wiadomo było o co chodzi( u mnie zawieszał się na wolnych obrotach lub przy bardzo wolnej jeździe, trzeba było albo ostro jechać albo gdzieś sie zatrzymać i uruchomić ponownie silnik). Najlepiej właśnie sprawdź op-comem jak będzie błąd aktywny co to za błąd bo tak na ślepo wymieniać to troche droga zabawa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak jak pisalem w pierwszym poscie raz udalo mi sie podjechac wlasnie w momencie wystwpienia tego tej usterki i blad byl od czujnika doladowania(tego ktory jest przy przepustnicy).

CubeX - jakie czujniki przeczysciles?

Czy ktos w okolicach Mikolowa dysponuje opcom'emzeby mozna bylob do niego podjechac.

A czy spaliny na tej klapce i luz na tym trzpieniu nie wskazuja na zurzyty zawor?

Edited by MikiQ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tym zaworem zaczekaj nie wymieniaj go bo ja mialem tez luz , i miałem sadze na obudowie ale działał ok . Wyczysć egr i zobaczysz co się będzie działo , podejżewam ze jakby był duży luz to byś miał kłopoty z szarpaniem itp , przeczysć czujnik doładowania bo zapewne jest zawalony .musisz mieć pewność bo 1 tyś to nie mało a się wku.... Jak bedzie to samo

Edited by krystian8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

U mnie podobnie jak u krystiana8 - też mam pod klapką sadze a co luzu to nie wiem, ale ogólnie działa ok i zero objawów problemów z egr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. W takim razie jutro przeczyszcze ten czujnik przy przeplywomierzu. Co do czujnika cisnienia doladowwnia mechanik mi mowil zeby go niczym nie czyscic bo w wiekszowci przypadkow konczy sie to uszkodzeniem tego czujnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kupujesz wd40 i psikasz , możesz użyć małego pendzelka i delikatnie czyścić .

nie ma co tam popsuć jesli to robisz z głową ,

Nowy czujnik tez z 300 zł kosztuje wiec lepiej zaoszczędzić tą kaske .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Bzdura - chyba że czyścisz szczotką drucianą .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyczyścilem zawór egr i cały kolektor dolotowy wraz z wszystkimi czujnikami. Teraz mam wrażenie że po przekroczeniu 2tyś. obrotów auto delikatnie słabnie - nie za każdym razem. Jak silnik jest zimny wydaje mi się że nie ma tego problemu. Poza tym mam wrażenie ża do 2tyś. jakoś tak słabo ciągnie. Teoretycznie mechanik wszystko posprawdzał i jest ok. ale mnie się wydaje że jednak chyba nie. Czy ma ktoś Opcoma w okolicy i dysponuję chwilą wolnego czasu żeby mi pomóc. Nie bardzo wiem od czego zacząć - na początku chciałbym posprawdzać ciśnienie doładowania. Pomoże ktoś?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pocisk

Witam.

Mam podobny problem jak koledzy... Co jakiś czas, szczególnie przy dłuższej jeździe, zapala się kontrolka "auto z kluczem" i samochód wchodzi w tryb awaryjny. Nie zdarza sie to często, ale gdy wracałem z wakacji (1400 km) kontrolka zapaliła się z dwadzieścia razy. Masakra! Co chwilę zjeżdżałem na pobocze, gasiłem samochód i jakoś wróciłem do domu. Ale to nie jest jazda... Czytam na forum i dochądzę do wniosku, że może to być wina EGR-u. I tu moje pytanie: czy może mi ktoś wytłumaczyć (tak na "chłopski rozum", bo nie jestem mechanikiem) jak w vectrze 2.2 dti wymontować ten zawór i jak go wyczyścić? Czy oprócz EGR-u trzeba coś przeczyścić np. jakies czujniki? A może ktoś ma jakieś fotki z opisem jak to zrobić. Byłbym bardzo wdzięczny...

Z góry dziękuję za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

przede wszystkim odczytaj błędy, a potem będziemy myśleć bo wcale nie powiedziane, że to egr, zresztą łatwo sprawdzić jak odepniesz wtyczkę z egra to błąd wyświetli ale auto nie powinno wejść w tryb awaryjny

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pocisk

Ok. Dziękuję bardzo.

Umówię się na podpięcie do komputera i wtedy napiszę co wyszło...

A może być tak, że nie wyświetli mi żadnego błędu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli zaświeciła się kontrolka z silnikiem - to błędy będą w pamięci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podpinam się pod temat. Mam podobny problem. Też od jakiegos czasu świecił mi kluczyk z tym samochodem, okazało się że EGR był zniszczony, wymieniłem na nowy było ok, kluczyk zniknął. tydzień temu jechałem do Niemczech i na trasie 800 KM zaswiecił mi się 3x, tlyko jak wyłączyłem zapłon to kontrolka zgasła i dalej auto normalnie jechało, z kontrolka oczywiscie traciło moc (max 120KM/h), z powrotem jak jechałem to juz chyba 7x mi sie zaswiecił ale po każdym wyłączeniu zapłonu kontrolka zgasała. Teraz jak robię krótkie trasy tyo nic nie świeci, tylko słychać jak się daje gdzies 2-3 tys. obr. to słychać taki szum jakby coś było nieszczelne, tak jakby jakieś powietrze uciekało, mechanik sprawdzal i weze z turbiny sa ok. co to może być panowie, z tym "syczeniem" i ta kontrolka na dłuższej trasie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A jaki kod błedu? Czy strzelasz, że to znowu podciśnienie? Mechanik je mierzył wakuometrem czy tylko popatrzył okiem na wężyki?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pocisk

Marcinek180, ale u mnie nie zapaliła się kontrolka z silnikiem, tylko z kluczem...

Skoczekxd, a tak z ciekawości, to ile kosztowała Cię wymiana EGR-u na nowy? U mnie też to się dzieje na długich trasach. Na krótkich nie ma tego problemu...

Na komputer pojadę za jakieś dwa tygodnie, bo teraz wyjeżdżam w delegację i nie będzie mnie w domu. Jak coś wyjdzie na kompie, to napiszę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a co ma podciśnienie do egra?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeden problem rozwiązałem już, te syczenie było to uciekające powietrza z rury plastykowej która leci z kolektora wydechowego do intercoolera, i była dziura tuż przy węzu który łączy go z intercoolerem, zamówiłem uzywaną rurke

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> to juz raczej bedzie ok. Martwi mnie tylko ta sprawa z tym kluczykiem który mi się zaświecał w czasie jazdy w trasie do Niemczech. Teraz nie mam tego błedu bo zniknął, nie wiem czy w pamięci komputera bedzie jeszcze on widoczny. Chciałbym to jakoś rozwiązać bo za 3 tydognie znowu tam jadę i nie chcę mieć takich problemów z mocą jakie miałem teraz. :/

pocisk: dokładnie sam EGR kosztował 1350zł za wymiane nie wiem nawet, ale to pare zł, trochę nie pomyślałem, bo na alle gro znalazłem taki od 850 do 1200zł a wymienić to bym sam dał radę.

Edited by Skoczekxd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie silnik 2.2 gdzie jest egr? To to co zaznaczone na zdjęciu? Do niego wchodzi i wychodzi wężyk z płynem chlodniczym? Coś nie rozumiem na internecie pokazuje że egr to to ale dlaczego przez niego płyn przechodzi no chyba że to nie egr jest. Muszę przeczyscic go a nie wiem gdzie on jest xd ale tak serio to to jest egr? 

Please login or register to see this attachment.

Edited by kiwus

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak to jest egr i tak przechodzi przez niego płyn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...