Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

(Z32SE)Wymiana węża pomiędzy termostatem a chłodnicą.


Recommended Posts

Witam,

W zeszłym tygodniu po "lekkim" przegonieniu auta na wyższych obrotach, po zaparkowaniu go pod domem po jakichś 2 minutach od zgaszenia spod maski wydobyły się kłęby dymu/pary. Okazało się, że wyrwało węża z tym plastikowym kolankiem, które wychodzi od termostatu. Zamówiłem oryginalny w ASO (koszt 320 zł z przesyłką) i postanowiłem go wymienić. Z racji, że w komorze silnika nie ma zbyt wiele miejsca i bardzo ciężko jest ściągnąć tą opaskę przy chłodnicy moje pytanie jest następujące:

Czy po zdjęciu zderzaka(co już zrobiłem) jestem w stanie poluzować/odkręcić chłodnice (woda i klima bez spuszczania płynów) tak aby pochylić je do przodu żeby mieć łatwiejszy dostęp do tej opaski?

U góry chłodnicy po stronie pasażera jest takie jakby "zawieszenie" ze sprężynką. Czy to oznacza, że wyciąga się ją podnosząc do góry i odchylając dołem do przodu?

Bardzo proszę o jakąkolwiek pomoc. 

Link to post
Share on other sites

do zmiany węza chcesz chlodnicę odkręcać ? A po jaki grzyb ? nie wiem o który dokladnie Ci przewód chodzi .... popatrz w temat wymiany termostatu 

 

Link to post
Share on other sites

Tak, o ten. Tylko za chiny ludowe nie jestem w stanie ściągnąć tej opaski zaciskowej na chłodnicy. Na dodatek jak ją już odało mi się zacisnąć to nie byłem w stanie ściągnąć węża i opaska obróciła mi się tak, że nie mam do niej za bardzo dostępu. Stąd moje wcześniejsze pytanie.

Link to post
Share on other sites

Szczypce do reki i przecinasz "oczko" na opasce . Taka opadka jest zaciskowa ? 

 

opaska.jpg

Link to post
Share on other sites

to jak juz zderzak miales zdjety to szybciej wyjac lampe , ewentualnie filtr powietrza+obudowa , niz ruszac chlodnice co odradzam bez potrzeby .

Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Mateo187 napisał:

Coś w ten deseń.

Screenshot_20200606-230822_Allegro.jpg

Przy przewodach płynu, to samozaciski. Opaski skręcane nie wytrzymują

Link to post
Share on other sites
6 minut temu, ost32v6 napisał:

to jak juz zderzak miales zdjety to szybciej wyjac lampe , ewentualnie filtr powietrza+obudowa , niz ruszac chlodnice co odradzam bez potrzeby .

Mam nadal zdjęty. Także jutro rano spróbuje to ogarnąć od tej strony. Dziękuje bardzo za podpowiedzi. Jutro dam znać czy się udało. 

Link to post
Share on other sites

@ost32v6 i @Cretux WIELKIE DZIEKI ZA POMOC. 

Ściągnąłem lampe i obudowe filtra i dostęp był genialny. Ciężko było tylko wepchnąć to kolanko do silnika. 

Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP