Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Regulacja odbojów klapy tylnej hatchback, VC Lift


Recommended Posts

Cześć Panowie,

Mam takie pytanie które dotyczy regulacji klapy tylnej w moim Oplu (wersja po liftowa, hatchback). Chodzi o to, że miałem stłuczkę drogową w której zostałem uderzony w tył auta. Od tej pory na garbach skrzypi mi coś w tylnej klapie. Podejrzewam, że trzeba wyregulować dwa gumowe odboje. Niestety próbowałem to zrobić kręcąc w rekach tym gumowym końcem na gwincie ale bez sukcesu. Podejrzewam, że trzeba najpierw odkontrować ten gwint ale nie mam pojęcia jak to zrobić. Dorzucam link do tego odboju, żeby było wiadomo o jakim mówię. Czy ktoś z was mógłby mi powiedzieć jak ten odbój wyregulować? Dodam, że szukałem na forum ale nie znalazłem odpowiedzi. https://sklep.dixi-car.pl/odboj-ogranicznik-klapy-bagaznika-vectra-cinsigniasignum-p-5998.html

Link to post
Share on other sites

dużym kluczykiem (nie pamiętam czy to 22 było) trzeba odkontrować o bodaj 90 stopni, i po tym normalnie będziesz mógł wykręcać/wkręcać trzpień z gumowym odbojem. Męczyłem się z tym u siebie w kombiaku, w końcu zrobiłem tak że wykręciłem je dość mocno i nie kontrowałem, zamknąłem klape, same się wyregulowały :) po czy zakontrowałem i tyle (ale nie wiem czy tak powinno się robić, czy taki sposób nie ścina plastikowego gwintu na trzpieniu). Odboje chyba są takie same we wszystkich VC.

Link to post
Share on other sites
13 minut temu, kruPL napisał:

dużym kluczykiem (nie pamiętam czy to 22 było) trzeba odkontrować o bodaj 90 stopni, i po tym normalnie będziesz mógł wykręcać/wkręcać trzpień z gumowym odbojem. Męczyłem się z tym u siebie w kombiaku, w końcu zrobiłem tak że wykręciłem je dość mocno i nie kontrowałem, zamknąłem klape, same się wyregulowały :) po czy zakontrowałem i tyle (ale nie wiem czy tak powinno się robić, czy taki sposób nie ścina plastikowego gwintu na trzpieniu). Odboje chyba są takie same we wszystkich VC.

Odboje są takie same.

Link to post
Share on other sites

Najgorsze jest to,że to co wygląda na gwint nie jest gwintem.Osobiście wyjąłem to całe ustrojstwo z klapy i przestawiłem na żądaną wysokość.Tam po przekręceniu tej dużej kontry jest miejsce na dwa płaskie śrubokręty.Pewnie trzeba to trochę siłowo podważyć.Nie ryzykowałem pozrywania tych "ząbków" i wymontowałem te odboje na zewnątrz.Żeby całość wyciągnąć z klapy kontrę przekręciłem o 45 stopni.

Edited by boombasic
korekta tekstu.
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP