Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Recommended Posts

  • Replies 102
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Cześć, Jeżeli Twoja VC przy ustawieniu temperatury przykładowo 20*C gdy za oknem jest 30*C wieje ciepłym powietrzem z nawiewu to konieczna jest wymiana bądź naprawa czujnika temperatury. Cały czu

U mnie czujników jest 5 (pięć). Dwa w gornych nawiewach po lewej i po prawej , kazdy 10k. Na nogi pasazera za schowkiem 10k. Na nogi kierowcy za panelem klimatronika 10k i ostatni jest w nagrzewnicy p

Posted Images

  • JarekS pinned this topic

Dzięki Jarku, w razie jakby był problem ze zdjęciami dajcie znać, z moich obserwacji wynika że potrafią się w IE/EDGE nie otwierać, w Firefox i Chrome bez problemu.

Link to post
Share on other sites

Był już podobny poradnik ale gdzieś zaginął na forum. Właśnie na jego podstawie naprawiłem u siebie czujniki.

Tak wygląda zamontowany w nagrzewnicę czujnik temperatury z lewej strony, "w nogach" kierowcy. Na zdjęciu zdjęta jest dolna osłona kolumny kierowniczej. W lewy górny wylot powierza niestety nie udało mi się włożyć ręki, czujnik wyrywałem od spodu.

IMAG0693.jpg

Link to post
Share on other sites

@kemoth dzięki za fotkę, bardzo możliwe że było to poruszone w którymś wątku gdzie trzeba było się przekopać przez kilka stron postów które niekoniecznie są na temat, większa część zdjęć wygasła (badziewny imageshack). Tutaj będę zbierał wszystko do kupy aby było w 1 poście i nie trzeba było szukać, u mnie szykuje się jeszcze wymiana czujnika na nogi pasażera więc też zrobię fotki. Musiałeś zdejmować cały tunel środkowy aby się dobrać?

Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, wonsky napisał:

Musiałeś zdejmować cały tunel środkowy aby się dobrać?

Do wymiany czujników na dole nagrzewnicy nie trzeba wyjmować tunelu. Ja mam klime jednostrefową, półautomat więc mam tylko czujniki po stronie kierowcy. Zdjęcie które dodałem to widok po zdjęciu tylko dolnej osłony kolumny kierownicy (wyjmujesz wyłącznik świateł i odkręcasz chyba 6 wkrętów). Sądzę, że z drugiej strony będzie analogiczny dostęp po zdemontowaniu schowka. W lewym dolnym rogu zdjęcia widać fragment kostki od czujnika hamulca.

Link to post
Share on other sites

 Ja tez mam podobny problem okresowo, bo nie zawsze lewa strona grzeje zamiast chlodzic. Lewy nawiew w tunelu srodkowym grzeje lekko a ten skrajny przy szybie mocno. Prawa strona ok. Po zjechaniu pokretlem na LOW wszystko jest ok. Ostatnio byla taka sytuacja ze lewy skrajny nawiew co 30 sekund grzal i za kolejne 30 chlodzil i tak sie to zmienialo sinusoidalnie

Kiedys wydarlem ten czujnik z lewej kratki i rezystancja na nozkach byla taka sama jak na kabelkach. Z tym ze jak juz mowilem problem nie jest ciagly. Jak sadzicie w ktorym czujniku upatrywac problemu

Link to post
Share on other sites

Dodałem zdjęcia i szczegółowy opis krok po kroku jak wymienić termistor

6 godzin temu, romanik99 napisał:

 Ja tez mam podobny problem okresowo, bo nie zawsze lewa strona grzeje zamiast chlodzic. Lewy nawiew w tunelu srodkowym grzeje lekko a ten skrajny przy szybie mocno. Prawa strona ok. Po zjechaniu pokretlem na LOW wszystko jest ok. Ostatnio byla taka sytuacja ze lewy skrajny nawiew co 30 sekund grzal i za kolejne 30 chlodzil i tak sie to zmienialo sinusoidalnie

Kiedys wydarlem ten czujnik z lewej kratki i rezystancja na nozkach byla taka sama jak na kabelkach. Z tym ze jak juz mowilem problem nie jest ciagly. Jak sadzicie w ktorym czujniku upatrywac problemu

@romanik99 to że wtedy rezystancja była OK nie oznacza że czujnik jest sprawny - ja przejechałem całą trasę Warszawa - Wrocław bez problemu a w połowie drogi powrotnej czujnik zgłupiał i próbował mnie ugotować, następnego dnia działał "poprawnie" tylko czasami miał fazy i puszczał gorące. W pozycji LO masz ustawioną klapę ręcznie na zimne powietrze dlatego chłodzi.

Rezystancja nowego termistora w temp. pokojowej wynosi ok 8kOhm, im wyższa temperatura tym mniejsza rezystancja.

Edited by wonsky
Link to post
Share on other sites

Kolega radzi wlutowac nowy termistor a z tego co pamietam to w "starym" poradniku zalecane bylo rozwiercenie obudowy czujnika i wprowadzenie nowego termistora w wywiercone otwory bez obcinania drutow a lutowanie juz poza czujnikiem do instalacji

Link to post
Share on other sites

A co to za różnica? Między przewodami a termistorem nie ma nic więc metoda jest dowolna - równie dobrze można sam termistor bez obudowy włożyć w nawiew i przylutować kabelki jak ktoś lubi drutować. W opisanym sposobie masz mniej roboty bo nie musisz nic wiercić, wymiana tego termistora wraz ze zrobieniem zdjęć do porady zajęła mi 8 minut.

Link to post
Share on other sites

u mnie jest już od jakiegoś czasu coś podobnego tzn. temperatura z nawiewów wariuje z tym że raz po jednej stronie, potem jest dobrze a np. po kolejnym odpaleniu auta wariuje druga strona i tak się dzieje zarówno na włączonej klimie jak i na ECO, więc czy to znaczy że są walnięte 2 czujniki L i P czy któryś z czujników w konsoli środkowej?

Link to post
Share on other sites

no i rozebrałem to ponownie tapicerkę. Wyjąłem i przyłożyłem do miernika czujnik. Co się okazało termistor przy samej główce na nóżkach miał 9kohm, natomiast na kabelkach rezystancja zmieniała się od 400 do 600 kohm. Czyli diagnoza taka jak mówiłem termistor w teorii był ok a uszkodzone były druty kabelki w obudowie.

Obciąłem termistor, obciąłem kabelki i przewierciłem  obudowę na wylot dwukrotnie w miejscu wprowadzenia nóżek wiertłem 2,5mm. Wprowadziłem nowe kabelki przylutowałem nowy termistor i złożyłem wszystko do kupy. Musiałem oderwać  tą "obrączkę" otaczającą termistor gdyż nie wprowadził bym wiertła, ale to nie ma  raczej znaczenia.

 

Teraz pojeżdżę, poobserwuję to i zobaczymy czy dalej będzie grzało. Szkoda że nie mam OP-COM, bo to taka robota troche po omacku, także @mariuszZ19DTH radził bym ci jednak pojechać na diagnostykę, zaoszczędzisz nerwów

Edited by romanik99
Link to post
Share on other sites

DSC_0498.JPG.023ff086125a1b5c99fe3cff2ed08f84.JPG

Temperatura zewnętrzna 27

Temperatura wewnątrz ustawiona 20 

I tak pokazuje opcom czy któryś czujnik jest walniety 

Wentylator na 5 biegu DSC_0500.JPG.a6174d286da728a985a109b94589df9f.JPG

Tu na klimie na LO  

Ktoś pomoże czy to dobrze 

DSC_0501.JPG

Link to post
Share on other sites

@suchy201180 jakie masz objawy? Ustaw najpierw na LO, wentylator na 5-7 i poczekaj 2-3 minuty obserwując odczyty, później przestaw na HI i również poczekaj obserwując wyniki, możesz w opcom kliknąć nagrywanie i wrzucić plik tutaj.

 

@mariusz Z19DTH musisz podpiąć opcoma jak coś takiego się dzieje i spojrzeć w bloki pomiarowe - bez tego ciężko coś powiedzieć

Link to post
Share on other sites

Ok tak zrobię dziś 

Wydaje mi się że słabo chłodzi 

Edited by suchy201180
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

@suchy201180 włączyłeś nadmuch na wszystkie nawiewy? Z logów wynika że albo nie dałeś nawiewu na podłogę albo to właśnie te czujniki oszukują 

69736e21bc8179f0a51517dc2c865cf4.png

Edited by wonsky
Link to post
Share on other sites

Daj na wszystko i zobaczymy wtedy, przy okazji daj znać przy jakiej temp zewnętrznej robiles pomiar.

Link to post
Share on other sites

Ok, 

Tylko że przy auto, nie są zaznaczone żadne nawiewy Tak ma być napewno, 

Czyli jak najlepiej ustawić klime 

 

Link to post
Share on other sites

Ustaw wszystkie nawiewy, prędkość na 5-7, i temp na LO a później HI

Link to post
Share on other sites

Patrzyłem na logi i z kratek wszystkich leci 3,4,5 stopni, to chyba dobrze 

Pytam czy ktoś wie i się zna, jak najlepiej ustawić klime żeby jak najzimniej było, 

Jak macie ustawione 

Dziwne że przy klimie i auto,są puste nawiewy tzn nie są zaznaczone a i tak wieje zimnym 

Link to post
Share on other sites

Są puste bo wybiera sobie sam gdzie ma wiać :) jak wieje zimnym to z przednich 4 kratek a ciepłym tylko z bocznych w auto

Jak chcesz mieć tzw MAX AC to temp na LO, prędkość wedle uznania i obieg wewnętrzny włączasz

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Witam wszystkich.

Bardzo pomocny materiał przy naprawie czujnika w kanale powietrznym od klimatyzacji (kratka pasażera), zrobiłem jak w opisie i wszystko gra.

Pytanie moje jest natomiast inne : co się stanie jak usuniemy taki czujnik, ma to jakieś znaczenie ?? komputer nie pokazuje żadnych błędów.

Proszę o odpowiedz. 

 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...
UP