Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Wymiana tłumika 1.9CDTI, lepszy dźwięk?


Recommended Posts

Witam, od jakiegoś czasu jestem posiadaczem opla vectry c GTS 1.9. Przeglądałem forum lecz nie mogłem znaleźć odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Czy wymiana tłumika na inny niż oryginalny polepszy dźwiek, czy trzebą zrobić cały wydech od początku? Zależy mi na tym aby samochód miał po prostu zauważalną zmiane dźwięku na przyjemniejszy, lecz nie wiem czy wymiana samego tłumika coś zdziała z tym silnikiem. Dodam że dpf nie był ruszany, wszystko jak w oryginale ;) Czy ktoś wymieniał sam tłumik i zauważył jakąś róznice? Jak tak to czy poleci bliżej jaki tłumik jest wart uwagi? Nie jestem jakimś wielkim znawcą tematu wydechu więc liczne na porady. Pozdrawiam!

Link to post
Share on other sites

Mysle ze jesli pozostawisz reszte ukladu seryjnego a zmienisz sam koncowy tlumik to nic nie uzyskasz

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Myślę,że przelot minimum 2,5",a jeszcze z nierdzewki,to był był wypas.Tylko kwestia kasy,tanio nie będzie. 

Link to post
Share on other sites

Ja osobiscie mam precat OFF DPF OFF i nie szlysze roznicy. 

Kolega jechcze ma wydech przerabiany na 3" i sportowe tlumniki z firmy Friedrich Motorsport. Na wolnych obrotach nie ma roznicy, w trakcie jazdy tak przy wyszszych obrotach cos tam juz zaczyna buczyc. 

Jak chcesz troche dzwieku miec z diesla to niestety trzeba zrobic full przelot. 

Link to post
Share on other sites

Ja u siebie zrobiłem pełny przelot z kwasówki, 2.75" => 2x 2.25"

Przy jednym końcu i 2 tłumikach przelotowych był miły dźwięk lekko basowy i nieuciążliwy na długie trasy przy autostradowych prędkościach. Uwidziało mi się zrobić wylot na dwie strony, 3 tłumiki, z założenia powinno być ciszej, ale po wygrzaniu dołożonego tłumika na prawo jest głośniej w środku przy wyższych obrotach, za to dźwięk z zewnątrz jest przekozak, nie dorównuje 3.0 na przelocie ale mi się podoba :)

Spawałem wszystko sam, także koszt wydechu to jedynie gaz i elementy wydechu co wychodzi porównywalnie do zakupu nowych zamienników seryjnego wydechu na jedną stronę

20200116_161655.jpg

20200126_152328.jpg

20200126_152339.jpg

20200502_123556.jpg

IMG_20200502_145123_011.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...

Polecam spróbować wyciąć tylko końcowe tłumiki i wspwać prosta rurkę. Kumpel ma tak w audi b6 1.9 TDI tyle ze bez EGR i DPF i dźwięk jest przyjemny nie za głośny a ładnie brzmi jak na diesla :)

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP