Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Montaż MID'a w miejsce TID'a.


Recommended Posts

Cześć.

Mam taki wyświetlacz, z tego co wyczytałem można podmienić go na ten z komputerkiem.

1932372752_Wywietlacz.jpg.302226ee88493c57f64e3a27f1a35fb2.jpg

 

Przeglądając forum sporo tematów było o przestawieniu TID'a na MID'a. Niestety przekopanie 114 stron z tego tematu:

To jakaś katorga. Poza tym nie ma w tym wątku większości zdjęć (zewnętrzne hostingi). Może bym wydłubał coś po tygodniu, ale wydaje mi się, że to nie jest porada, a raczej dyskusja i to dość mało konkretna.

 

Informacje o spalaniu itp. są bardzo przydatne więc postanowiłem to wdrożyć u siebie :)

Więc tak, posiadam 26 pinową kostkę do wyświetlacza TID.

Zamówiłem taki wyświetlacz - kostka 32-pin. https://allegro.pl/oferta/wyswietlacz-mid-vectra-b-32-piny-1-8-16v-8461705925

Pewnie ma to znaczenie, dlatego kupiłem pod pasujący silnik 1.8 16v.

 

Nasuwają mi się pytania. Wiem, że trzeba kupić MID'a i manetkę.

Co z czym połączyć lub polutować, aby bezproblemowo przełożyć komputerek. Z tego co wyczytałem mogą pojawiać się błędy spowodowane brakiem czujników. Podobno występuje większa kostka 32 piny. Co z czym połączyć, aby to miało ręce i nogi?
Pozdrawiam.

 

Edited by dragolice
Usunąłęm błędną numerację pinów, aby nie wprowadzać innych użytkowników forum w błąd.
Link to post
Share on other sites

Tutaj pojawia się pytanie o numerację kostki wyświetlacza i licznika. Bo nie jest podane w którą stronę były numerowane piny. To bardzo ważna informacja.

Moja viki nie ma czujnika płynu chłodzącego, a według mojej numeracji przewód numer 20 jest wpięty i ma kolor czarno-biały.

Edited by dragolice
Usunąłęm błędną numerację pinów, aby nie wprowadzać innych użytkowników forum w błąd.
Link to post
Share on other sites

Szukajcie, a znajdziecie:

Porada z "chińskimi" znaczkami, bo się nikomu tego nie chciało poprawiać...

Link to post
Share on other sites

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. W poście poprzedniego kolegi została podana ta sama porada w czytelniejszej formie :)
Problem mam z numerowaniem pinów. Czy tak jak ja to zrobiłem pokrywa się z tym co napisali w tej poradzie? Szkoda, że nie podali obrazka tak jak ja, w którą stronę je liczą.

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites

Wtyczki są ponumerowane, będziesz miał wszystko na wierzchu, to nie będziesz się musiał zastanawiać.

Mogę Ci podpowiedzieć, żebyś nic nie ciął, czy lutował, tylko przełóż piny z jednej wtyczki do drugiej.

 

A co do chińskich znaczków, to się znalazł taki jeden, co to już naprawił...

Link to post
Share on other sites

Ostatnio kupiłem wyimaki bo elektrykę na szyby zakładałem z tyłu i stare wiązki ze szrotu były popękane na łączeniu - lutowania co nie miara, przewód na łączeniu oczywiście nowy :) Przydadzą się i teraz - dzięki za wskazówkę.
Wracając do głównego tematu. Szukałem numerków na wtyczce i nie znalazłem. Podpowiesz gdzie powinienem ich szukać? Ślepy byłem czy co... :)

 

8 minut temu, Sizon napisał:

A co do chińskich znaczków, to się znalazł taki jeden, co to już naprawił...

Hehe dzięki, teraz spojrzałem i ta instrukcja jest trochę obszerniejsza :)

Link to post
Share on other sites

Przypatrz się uważnie, po zewnętrznych stronach będą numerki.

Link to post
Share on other sites

Numerki znalezione :)

Spoiler

509142395_Numerypinw.jpg.a1f304683ae6ac34ff764e9a8ec5714e.jpg

 

Więc tak:

Wtyczka od wyświetlacza i rozpiska przewodów:

35832926_WtyczkaTID.jpg.dcca1c33fd13c79f278d2b17cb940c40.jpg

351403284_PrzewodyTID.png.f17b4e1aec6c290d5fc70b2de41c0203.png

Więc u mnie brakuje tych sygnałów w kostce 26 pin (kolor czerwony):

Spoiler

1. Plus akumulatora

2. Masa

3. Czujnik temp. zewnętrznej -- masa

4. Czujnik temp. zewnętrznej

5. Zapłon włączony

6. Sygnał obrotów silnika

7. Oświetlenie regulowana jasność

8. Radio włączone

9. SCL

10. MRQ

11. SDL -- 9,10,11 -- radio

12. Sygnał przebytej drogi

13. Sygnał niskiego poziomu oleju

14. Diagnostyka

15. Wyłącznik - światło stop

16. Bezpiecznik świateł stop

17. Czujnik świateł przednich/tylnych

18 . Czujnik świateł stop

19. Czujnik grubości okładzin hamulcowych

20. Niski poziom płynu chłodzącego

21. Przycisk kasowania wskazań ®

22. Przycisk wyboru funkcji (F)

23. Błąd skrzyni automatycznej

24. Sygnał poziomu paliwa

25. Sygnał zużycia paliwa

26. Niski poziom płynu spryskiwacza

 

Wtyczka od licznika i rozpiska przewodów:

753743376_Wtyczkalicznik.jpg.a6d8b2bb576d78fde33457626cffb312.jpg

 

Przewody-Licznik.png.3903d6f5cfbc5536120e2286faefa8be.png

 

Teraz gdy są numerki porada ma sens :) Wygląda na to że pod czujnik płynu chłodzącego (pin 20 w kostce) mam poziomowanie xenonów (przewód czarno-biały). Jeszcze wpadnę jak przyjdzie ekran, może będzie z czymś problem to będę się radził.

Pozdrawiam. Forum naprawdę klasa :)

Edited by dragolice
Link to post
Share on other sites

Jak już dajesz MID to zrób od razu całość razem z czujnikami zwłaszcza poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym... 

Link to post
Share on other sites

Czyli musiałbym podjechać na złom i poszukać zbiorniczka z czujnikiem od Vectry? Podobnie bym chciał zrobić ze spryskiwaczem. Czy jest możliwość montażu samych czujników?

Trochę posiedziałem nad tymi połączeniami, bo chciałem mieć wszystko w jak najbardziej czytelnej formie.
Wyszło mi coś takiego:

W aktualnej kostce od TID'a 26pin mam przewód od błędu automatycznej skrzyni biegów (jest manual) - pin 23 przewód brązowo-żółty.

W miejsce czujnika poziomu płynu chłodniczego mam wpięty ksenon - pin 20 przewód biało-czarny. Wnioskuję, że to ksenon, po kolorze przewodu (w kostce 32 ma właśnie takie barwy - pin 29).

Do MID'A z kostką 32 chciałbym doprowadzić sygnał opisany jako "Wyłącznik światła stop" - pin 15 kostki TID'a. Gdzie go szukać? U mnie ten przewód nie jest wyprowadzony.

 

252185592_PrzewodyTID.png.68e513260cf0e93e27a6a95389243152.png

1462165013_PrzewodyMID.png.30267748e51cd58f1e3f49d5ddb2a907.png

 

Pozdrawiam i załączam plik exela, który zrobiłem na potrzeby tych tabel.

Komputer pokładowy.xlsx

Edited by dragolice
Link to post
Share on other sites

Dobrze kombinujesz.Parę kabli poprzekładać kilka dołożyć dobre piwo godz.max dwie i temat masz ogarnięty. 

17 godzin temu, dragolice napisał:

Do MID'A z kostką 32 chciałbym doprowadzić sygnał opisany jako "Wyłącznik światła stop" - pin 15 kostki TID'a. Gdzie go szukać?  U mnie ten przewód nie jest wyprowadzony.

Wiesz co ,TID jakoś się aktywowało czy coś.Nie wiem czy było to w każdym TID czy tych wybranych.Mnie to nie interesowało wolałem dać MID. W obecnej vb jest fabrycznie w dieslu dokładałem mid + kpl. instalacji .Jest z tym trochę roboty zwłaszcza jak masz nie oryginalny hak.Wymiana zbiorniczka cieczy chłodzącej to pikuś-trochę więcej roboty jest z podmianą zbiornika od spryskiwaczy.Czujnik poziomu oleju u mnie w dieslu był fabrycznie a inst.nie było.Ale ten czujnik to lubi przekłamać bo jak na bagnecie miałem poniżej 3/4 wskaźnika i zaparkowałem na górce to wywalało błąd.

Link to post
Share on other sites

Więc tak - Pin 15 kostki TID odpowiada za wykrycie włączenia pedału hamulca ma kolor czarno-żółty i możliwe że mogę go wyciągnąć z tej dużej zielonej kostki (złącze X1), która znajduje się w dolnym boczku od miejsca kierowcy.

Mój kandydat na ten sygnał to pin 30.

96065775_KostkaX1Zielona.png.d9d7b481880507877c63420489e88025.png

 

Podpinałeś może coś pod pin 17 kostki MID'a? Czujnik uszkodzenia żarówek. Przewód zielono-biały. Fajny bajer, tylko czy potrzebny do tego jakiś moduł?

Tak sobie pomyślałem że podepnę sygnał np. z pinu 34 i będę miał przypominajkę, że nie włączyłem świateł.

Ciekawe jak wygląda sprawa z sygnałem od temperatury płynu chłodniczego - w liczniku przewód nr 2 niby za to odpowiada i ciekawe jak by się zachowało gdyby to podpiąć pod pin 31 kostki MID'a.

847537099_Kostkalicznika.png.43f6c6234176e8a536111b072b343b5b.png

Prosiłbym o info gdzie szukać czujnika poziomu oleju - może u mnie też będzie dostępny i uda się podpiąć :)

I ostatnie. Dokładam czujnik poziomu płynu chłodniczego idą do niego dwa przewody jeden z nich podpinam do MID'a, a drugi gdzie? Do czujnika temperatury z kostki MID'a idą dwa przewody plusowy i minusowy, a w tym przypadku idzie tylko jeden. Ten drugi podpiąć pod +12V po zapłonie?

Coraz bardziej mi się ta dłubanina podoba i postaram się obsadzić pełne złącze czujnikami, a co 😜

 

Dzięki za wskazówki i pozdrawiam.

Edited by dragolice
Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, dragolice napisał:

Tak sobie pomyślałem że podepnę sygnał np. z pinu 34 i będę miał przypominajkę, że nie włączyłem świateł.

To tak nie działa system sprawdza przez cały czas czy żarówki są dobre przepuszczając impuls 

Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, dragolice napisał:

Podpinałeś może coś pod pin 17 kostki MID'a? Czujnik uszkodzenia żarówek. Przewód zielono-biały. Fajny bajer, tylko czy potrzebny do tego jakiś moduł?

Tak sobie pomyślałem że podepnę sygnał np. z pinu 34 i będę miał przypominajkę, że nie włączyłem świateł.

Ciekawe jak wygląda sprawa z sygnałem od temperatury płynu chłodniczego - w liczniku przewód nr 2 niby za to odpowiada i ciekawe jak by się zachowało gdyby to podpiąć pod pin 31 kostki MID'a.

:)

I ostatnie. Dokładam czujnik poziomu płynu chłodniczego idą do niego dwa przewody jeden z nich podpinam do MID'a, a drugi gdzie?

Tak,podpinałem pin 17..moduł kontroli żarówek.Fabrycznie jest on za schowkiem pasażera to taka czarna kostka.

Jest z tym trochę roboty trzeba przeciąć i wpiąć się w inst.w złączach głównych.

A bayer jednak nie fajny-bo on tak naprawdę kontroluje tylne światła postojowe.Przednie są spięte z hakiem(jeżeli masz).

Sprawdziłem jeszcze starą wiązkę po dieslu-miałem dołożony przewód z pinu 2 licznika do pin 31 MID .

I ostatnie,do masy... .

 

Napisz czy masz hak-bo wtedy jest potrzebny dodatkowy odpowiedni przekaźnik...inaczej światła stop nie świecą w przyczepce.

Link to post
Share on other sites

Tak jest hak. Dużo mi wyjaśniłeś :), dzięki. Schowek kiedyś wyciągałem, 4 śrubki, ale nic nie zauważyłem w tej wnęce, jutro się przyjrzę dokładniej. Czyli pin 18 MID'a też można podpiąć opierając się o ten moduł (wykrycie uszkodzenia świateł STOP)?

W kostce X1 znalazłem takie przewody:


22. Szaro-czarny - Światło pozycyjne lewe moduł żarówek

24. Szaro-czerwony - Światło pozycyjne prawe moduł żarówek   

25. Czarno-żółty - Światło STOP prawe moduł żarówek

31. Czarno-żółty - Światła STOP lewe moduł żarówek

53. Czarno-żółty - Światła STOP przyczepa moduł żarówek

Znalazłem miejsce w którym powinien być moduł:
83592567_553971281930730_5325737628606136320_n.jpg.72ec0c0d5000b1b991292c5b95005062.jpg

Czyli trzeba dokupić :) Jedyny wątek o tym jaki znalazłem to ten:

Został przytoczony temat porady w której był jakiś błąd. Jeśli udało by się to zrobić bez popełniania błędów w instalacji byłoby super - nie chciałbym robić bałaganu :)

 

Dnia 1.06.2020 o 17:28, vikis napisał:

A bayer jednak nie fajny-bo on tak naprawdę kontroluje tylne światła postojowe.Przednie są spięte z hakiem(jeżeli masz).

 

Czyli światła mijania i stop nie pokazuje? To że mam ksenony robi jakąś różnicę?

Edited by dragolice
Link to post
Share on other sites
Dnia 1.06.2020 o 22:52, dragolice napisał:

W kostce X1 znalazłem takie przewody:


22. Szaro-czarny - Światło pozycyjne lewe moduł żarówek

24. Szaro-czerwony - Światło pozycyjne prawe moduł żarówek   

25. Czarno-żółty - Światło STOP prawe moduł żarówek

31. Czarno-żółty - Światła STOP lewe moduł żarówek

53. Czarno-żółty - Światła STOP przyczepa moduł żarówek

Znalazłem miejsce w którym powinien być moduł:
83592567_553971281930730_5325737628606136320_n.jpg.72ec0c0d5000b1b991292c5b95005062.jpg

Czyli trzeba dokupić :) 

 

 

Czyli światła mijania i stop nie pokazuje? To że mam ksenony robi jakąś różnicę?

Jak by co,mam wtyczkę do modułu z kawałkiem wiązki oraz zbiorniczek wyrównawczy z czujnikiem i wtyczką(brak zakrętki ale możesz dać swoją)

Ksenony jak jest błąd ksenonów(np.spali się silniczek lub uszkodzi się czujnik na zawieszeniu to wyświetli Ci błąd.

Spalona żarówka stop też wywali błąd.Tak samo z przyczepką.Tylko że tu musisz mieć ory przekaźnik bo zwykły np.ze skrzynki bezpieczników nie zadziała-wywali ci komunikat Światła stop a w przyczepce nie zadziałają.

 

To nie jest moduł-on powiniem być bardziej na prawo.To co na zdjęciu to podstawki pod przekaźniki.

Edited by vikis
Link to post
Share on other sites

Mógłbyś pokazać jak wygląda ta wtyczka? Po 10 bym zrobił u Ciebie zakupy :)

 

Zamontowane :) Problem mam z pokazywaniem spalania. Na trybie chwilowym pokazuje mi 38 litrów 😜

Mam taki sterownik silnik X18XE1:

20200603_135438.jpg.0df11b39c501c393087e9bcd8f42d52e.jpg

Wlutowałem się w przewód 24 (brązowo czarny, w rozpisce jest podany pin inny lecz kierowałem się kolorem przewodu:

20200603_133059.jpg.2fea8f74866adeff83c07406ab5c3164.jpg

Ten przewód może mieć inne kolory niż brązowo czarny? 

Jutro jeszcze spróbuje tak jak podali w poradzie do pinu 5.

Edited by dragolice
Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, dragolice napisał:

Ten przewód może mieć inne kolory niż brązowo czarny? 

Jutro jeszcze spróbuje tak jak podali w poradzie do pinu 5.

Wpiąłeś się nie tam gdzie trzeba.Jak otworzysz maskę to przy sciance grodziowej masz kanał kablowy-na wysokości skrzynki z przekaźnikami jest złącze chyba x7,tam się masz wpiąć.Przewód czarno-brązowy.Jak otworzysz ten kanał to kabelek masz u samej góry.Nie jestem pewien,ale Ty chyba wpiąłeś się w sterownik ABS/TC ... .

 

Spoko wieczorem zrobię zdjęcie to Ci podeślę.

Link to post
Share on other sites

Właśnie wpiąłem się w tą skrzynkę ze zdjęcia (siemens) idą do tego dwie kostki. Po wpisaniu w Google wyskakuje sterownik silnika.

Chciałem wpiąć się bezpośrednio pod wtyczkę. No cóż sprawdzę jutro na podszybiu.

Link to post
Share on other sites

Ale Ty dodatkowo pomyliłeś kolory kabli .Przeczytaj co Ci wyżej napisałem.

Masz złącze do tego modułu.

Nie potrafię sobie przypomnieć jak było ze światłem stop do przyczepki.Wiem że musi być czarny przekaźnik i był on spięty ze złączem modułu... .

 

 

moduł (1).jpg

moduł (2).jpg

Link to post
Share on other sites

Zdjąłem plastik górny i wygląda na to że nie mam tam złącza (x7). Podejrzewam, że złącze występuje jeżeli ECU jest umieszczone w innym miejscu niż przy silniku.

20200606_104259.jpg.50b936e11a71beb4fa66a86ba4925918.jpg

 

Wypiętą wtyczkę od ecu nazwałem "Wtyczka 1". Ta pod nią jako "Wtyczka 2".

20200606_121610.jpg.6ff61bc2bda3b122aa8b1effac33c04f.jpg

Wtyczka 1 (podejrzewam że to ta ponieważ idzie w stronę wtrysków).

1. Niebieski

2. Niebieski

3. Brak

4. Biały

5. Biały

6. Brak

7. Brązowy

8. Czarno biały

9-12. Brak

13. Czarny

14. Brak

15. Brązowo czerwony

16. Brak

17. Zielony

18. Zielony

19. Brak

20. Żółty

21. Żółty

22-23. Brak

24. Brązowy

25. Brak

26. Żółto fioletowy

27-28. Brak

29. Brązowo czerwony

30. Brak

31. Czarno brązowy

32. Czarno niebieski

33. Brązowo czerwony

34. Brązowo biały

35. Brak

36. Czarno czerwony

37. Szaro czarny

38-39. Brak

40. Szaro czarny

41. Brązowo biały

42-43. Brak

44. Czerwono czarny

45. Czerwono szary

46. Brak

47. Szary

48. Żółty

49. Brązowo zielony

50. Brązowo czarny

51. Brak

52. Czarno fioletowy

53. Szaro czerwony

54-56. Brak

57. Czerwono niebieski

58. Brązowo zielony

59. Brak

60. Brązowo niebieski

61. Czerwono biały

62. Brak

63. Niebieski

64. Zielono biały

 

Wtyczka 2 (na zdjęciu wpięta).

1. Brak

2. Zielony

3-16. Brak

17. Niebieski czerwony

18. Czerwono żółty

19-20. Brak

21. Czerwono czarny

22-23. Brak

24. Czarno brązowy

25. Czarno niebieski

26-30. Brak

31. Czarny

32. Czarny

33-36. Brak

37. Brązowo niebieski

38-43. Brak

44. Brązowo biały

45-46. Brak

47. Brązowo żółty

48. Czerwony

49. Brązowo fioletowy

50-52. Brak

53. Brązowo zielony

54-59. Brak

60. Czarno czerwony

61-62. Brak

63. Czarno biały

64. Brak

Pin 31 we "Wtyczce 1" jest czarno brązowy. Czarny przewód z cieńkim brązowym paskiem. Mój główny kandydat. Na zdjęciu na samym dole. Jednak dalej mi to nie pasuje do rozpiski, która była w poradzie.

20200606_114701.jpg.7e3ee464dc4a0ccfc48a700825f62aaa.jpg

 

Niestety to samo. Po odpaleniu samochodu pokazuje spalanie chwilowe 16.6l/h. Gdy ruszę do przodu zmienia się na 39.8l/100. Gdy przyspieszam spalanie maleje i spada do 22/100. Gdy zwalnia znowu rośnie do 39. Dziwne to strasznie.

Podejrzewam że bez rozpiski sterownika się nie obejdzie... Ktoś ma dostęp do takich informacji?

Według porady powinienem się wpiąć w pin 5 ECU. Lecz ma on kolor biały (wtyczka 1, we wtyczce 2 brak pinu 5).

 

Wlutowałem się w pin 5 (przewód biały). Spalanie pokazuje prawidłowo (chyba, jeszcze kwestia kalibracji), natomiast pojawił się inny problem.

Wyświetlacz gaśnie po gwałtownym dodaniu gazu. Może sygnał jest za mocny? Bardzo dziwnie to wygląda, załączam film:

Zmierzyłem napięcie miernikiem i sygnał oscyluje między 12/13V. Dziwne bo pokazuje w porządku tylko nie wiem za duże napięcie? Poprzednio jak podpinałem czarno-brązowe przewody mierzyłem napięcie i było w okolicach 3-4v i spalanie 39.8 na postoju i wyświetlacz zachowywał się normalnie. Teraz niby w normie, ale przygasa ekran. Wcześniej tego nie było, jedyna zmiana to zmieniony pin ECU. To nie wina wyświetlacza, podpinałem drugi i jest to samo.

Jakby ktoś mógł to proszę o podanie napięcia ( mniej więcej bo to sygnał prawdopodobnie prostokątny ).

 Najlepsza była by rozpiska tego ECU, szukam.. szukam, ale kiepsko idzie :).

Edited by dragolice
Link to post
Share on other sites

Pomyliłeś wtyczki. Tam gdzie brak pinu 5 to właśnie tam masz się wpiąć, dołożyć ten brakujący pin. Nie ma go bo fabrycznie nie było MID-a. Ogólnie na schemacie wygląda to tak, wpinasz się w pin 5 w złączu X51.

x51.png.6a3e982b4ce80344eafc75ff50a66b70.png

ecu.png.def76fd6396536f93c5ed5df4f092ff7.png

Po czym poznać? X51 to ta kostka z której wiązka idzie wgłąb auta, ta druga X51 idzie praktycznie na silnik (wtryski, cewka i inne czujniki). Na pewno poznasz. Radzę nie kombinować na ślepo po samych kolorach bo można narobić bałaganu ;) 

Link to post
Share on other sites

Dzięki wielkie :) . Więc muszę dołożyć jeden pin, rozebranie tej kostki to jakaś masakra :) Poćwiczę na tej ze złomu. Pin 5 w tamtej kostce to sterowanie cewką zapłonową. To prawda z tym bałaganem, od razu powinienem zacząć od schematu. 

 

Zastanawiałem się czy samo ECU ma wprowadzony ten sygnał, po zdjęciu sądzę że tak:

20200607_142436.jpg.c448221142364b020b77555c7d80bebf.jpg

Dziękuję jeszcze raz, sam bym do tego nie doszedł za chiny :)

Jeszcze dopytam, bo temat bardzo ciekawy, te schematy są gdzieś dostępne, czy tylko w programach serwisowych (słyszałem o TIS 2000)?

Edited by dragolice
Link to post
Share on other sites

W programie TIS2000 a sam program....

W internecie jest wszystko ;)

Na pewno ma wyprowadzone i na pewno zadziała bo kiedyś w x18xe1 u siebie robiłem i nie było problemów.

Link to post
Share on other sites
  • Cretux pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP