Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Problem z oponami


Recommended Posts

Witam. Mam w vectrze kolaa r17 215 50. Nówki opony kupione i założone w marcu. Przelatalem na nich 5000 km i zauważyłem że na przodzie równomiernie na obu kołach jest bardziej środkowy bieżnik zużyty. Ciśnienie takie jak na naklejce 2.2 no było i czasem 2.4 przez rozszerzalność temp. Ale i tak wydaje mi się że nie powinno to mieć wpływu bo nie wielka różnica. Czy to od tego mogły się ściąć środki? Sprawa tylko przedniej osi dotyczy. Tył ok. 

Link to post
Share on other sites

Jeśli zbieżność i ciśnienie jest sprawdzone, to szukałbym luzów w układzie kierowniczym.

Druga sprawa. Jeśli środek opony ścina, to zbyt duże ciśnienie. Jakiej firmy opony założyłeś ?

edit;

Zapomniałem dodać, że na takim samym rozmiarze jeżdżę i pompuję do 2.5

Edited by Cretux
Link to post
Share on other sites

Jeśli środkowa część jest bardziej zużyta niż na brzegach,to oznacza że jeździłeś ze zbyt wysokim ciśnieniem.Powinieneś jak najszybciej skorygować ciśnienie do odpowiedniej wartości.Pamiętaj,że dopuszczalna różnica wysokości bieżnika,to maksymalnie 1,5 mm.Jeśli ta wartość została przekroczona,to opony nadają się do w wymiany.

Link to post
Share on other sites

tylko środkowy pasek opony . Opony Dębica presto UHP. Ciśnienie 2.2 2.3 bara. Nie ściąga, nie trzesie kierownicą. Tylko i wyłącznie bardziej zużyty środek na lewej i prawej z przodu. Boki opony ok

Link to post
Share on other sites

Mam identyczne opony jak ty, drugi rok na nich jeżdżę i nie zauważyłem różniący w wysokości bieżnika. Jedynie wyrażałem koła bo po zmianie tyłu na przód czuć było bicie

Link to post
Share on other sites

Już Ci kolego napisałem i nie ma innej opcji.

Link to post
Share on other sites
29 minut temu, darioG73 napisał:

Już Ci kolego napisałem i nie ma innej opcji.

Skorygowałem Ciśnienie i będę pilnował do 2.2 max. Też innej opcji nie widze bo jak zbieżność by była to brzegi by cieło. Zresztą dziś przegląd robiłem na stacji to i na płycie by wyszło że coś ze zbierznością jakby była nie ok.

Link to post
Share on other sites

Jeśli auto jest zbieżne lub rozbieżne, to tnie zewnętrzną lub wewnętrzną stronę opony i wtedy trzeba działać, bo na sto procent że zbieżnością coś nie tak. Natomiast jeśli mamy zużyte amortyzatory to występuje tzw.ząbkowanie opony.To tak w skrócie. Pozdrawiam. 

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, mates08 napisał:

 Zresztą dziś przegląd robiłem na stacji to i na płycie by wyszło że coś ze zbierznością jakby była nie ok.

od kiedy na przeglądzie sprawdzają zbieżność?🙄

Link to post
Share on other sites

W nowoczesnych SKP i OSK wynik geometrii na wydruku widnieje

Edited by Rysu
Link to post
Share on other sites
Dnia 28.05.2020 o 22:29, mates08 napisał:

Witam. Mam w vectrze kolaa r17 215 50. Nówki opony kupione i założone w marcu. Przelatalem na nich 5000 km i zauważyłem że na przodzie równomiernie na obu kołach jest bardziej środkowy bieżnik zużyty. Ciśnienie takie jak na naklejce 2.2 no było i czasem 2.4 przez rozszerzalność temp. Ale i tak wydaje mi się że nie powinno to mieć wpływu bo nie wielka różnica. Czy to od tego mogły się ściąć środki? Sprawa tylko przedniej osi dotyczy. Tył ok. 

Moze byc ze amortyzatory sa juz do wymiany.Pouginaj troche przod auta i obserwuj czy amortyzatory wygasza szybko bujanie przodu.

Link to post
Share on other sites

Lub uszkodzony manometr w domowym kompresorze który bardzo zaniża wartość ;) 

Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, matoslaw napisał:

Moze byc ze amortyzatory sa juz do wymiany.Pouginaj troche przod auta i obserwuj czy amortyzatory wygasza szybko bujanie przodu.

amory na przegladzie wczoraj wyszły 80%

Po za tym to chyba by wyząbkowało opone

Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Curtis napisał:

Lub uszkodzony manometr w domowym kompresorze który bardzo zaniża wartość ;) 

Sprawdziłem dla pewności wczoraj ciśnienie na kompresorze na Lotosie i skorygowałem przód do prawie 2,2 bara i tył 2,2

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, darioG73 napisał:

Jakie były wskazania przed??

2,4 przód 2,3 tył . Aczkolwiek pamiętam że troszkę mniej nabijalem ale pod wpływem rozezezalnosci cieplnej musiało skoczyć do tych wartosci. Wgl to muszę i chyba zainwestować w nowy ciśnieniomierz bo ten co mam to jeszcze radziecka szkoła 

Edited by mates08
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Tak dla potomnych. Ciśnieniew kołach zawsze sprawdza się na ZIMNYCH oponach. Producenci samochodów i opon podając wartości ciśnień uwzględniają to że opony w czasie jazdy się rozgrzewają i przez to ciśnienie się zmienia.

Edited by oriencik
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP