Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Duże wibracje silnika Z19DTH 150KM


Recommended Posts

Cześć, wiem że jest wiele takich tematów, ale nie wiem czy aż tyle osób wymieniło tyle osprzętu by pozbyć się problemu.

Opel Signum
2005 Przed lift
Z19DTH 
~180-190KM (nie wiem ile konkretnie gdyż po mapie został wymieniony przepływomierz, a tunerowi nie było zbyt po drodze dokonać korekty)
~390-410NM
Do rzeczy, od dłuższego czasu borykam się z wibracjami auta, odczuwalne zawsze gdy dodajemy gazu, bardziej odczuwalne kiedy auto jest pod obciążeniem(więcej pasażerów lub jazda pod górkę), czuć je na całym aucie, a zwłaszcza na kierownicy. Jest to naprawdę irytujące i nie mogę z tym sobie poradzić.

-Dwumasa, sprzęgło nowe,
-Skrzynia po regeneracji, prawie jak nowa, przed regeneracją nie była jakoś mocno zużyta,
-Kolektor zaślepiony, bez klap, został jedynie mechanizm który nie ma fizycznego kontaktu.
-Turbo regenerowane rok temu,
-Czujnik ciśnienia turbo wymieniany rok temu.
-Rozrząd nowy,
-DPF wycięty, elektronicznie i mechanicznie (pusta puszka),
-EGR wyłączony,
-Wtryskiwacze są ok, nie są najlepsze i nie są najgorsze,
-Poduszki silnika również są ok,
-Łączniki stabilizatora nowe
-Koła wyważone
-Jest lekki luz na maglownicy

Czytałem wiele tematów i wszyscy wskazują na kolektor, a jak nie kolektor to dwumasa, tyle że u mnie obie rzeczy są zrobione, jeżeli nie one to co?..
Bardzo proszę was o pomoc gdyż kończą mi się już pomysły, no chyba że źle zrobiony kolektor, ale nie wiem czy to jest możliwe.

Edited by marcx35
Link to post
Share on other sites

Op comem możesz zmierzyć każdy wtrysk najlepiej by było posprawdzać pod opciążeniem  jego parametry na razie tylko to mi przychodzi do głowy silnikiem może trząść jak by wtrysk łał lub jeden cylinder nie miał kompresji ale mogę się mylić

Link to post
Share on other sites
33 minuty temu, marcx35 napisał:

odczuwalne zawsze gdy dodajemy gazu

Na  postoju ? czy w czasie jazdy ?

Link to post
Share on other sites
48 minut temu, Harry 168 napisał:

Op comem możesz zmierzyć każdy wtrysk najlepiej by było posprawdzać pod opciążeniem  jego parametry na razie tylko to mi przychodzi do głowy silnikiem może trząść jak by wtrysk łał lub jeden cylinder nie miał kompresji ale mogę się mylić

Postaram się sprawdzić w tym tygodniu 

 

30 minut temu, wigo napisał:

Na  postoju ? czy w czasie jazdy ?

i na postoju i w czasie jazdy

Link to post
Share on other sites

poduszke pod akumulatorem wymieniales??

przeguby nowe a jaki producent??

Edited by Rafalg
Link to post
Share on other sites

Też pomyślałem o przegubach wewnętrznych, ale kolega pisze że na postoju również trzęsie więc to to raczej nie przeguby.

Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Rafalg napisał:

poduszke pod akumulatorem wymieniales??

przeguby nowe a jaki producent??

Wybaczcie, przeguby nie były wymieniane, ale ponoć są ok, wszystkie poduszki również wyglądają ok, już edytuje post. Jutro na geometrii jeszcze raz zerknę z mechanikiem

Link to post
Share on other sites

Ja bym zaczął od podmiany polosiek

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Cześć, wybaczcie że tyle czasu to trwało, ale mechanicy też nie mieli kiedy wszystkiego porobić. Niestety wibracje nadal występują, mam wrażenie że nawet większe oraz silnik przy napędzaniu w zrobił się głośniejszy.
Aktualny przebieg: 292000

Do rzeczy

Zmieniłem mapę, auto ma teraz 195 km 420 nm, nie jest katowane więc można darować że poniższa część się uszkodziła wskutek za dużego momentu obrotowego. Okazało się też, że EGR działał kiedy była dziadkowa jazda, nie za dużo gazu, nie duże obroty, zamykał się kiedy dodawaliśmy gazu, jeździłem na tym przez rok, a auto miało wcześniej mapę tzw. "procentówke", gdzie zwiększyli dawkę paliwa w każdym zakresie obrotów przez co więcej się go zbierało przy dziadkowej jeździe, po dodaniu gazu puszczał sporo dymu. Zastanawiam się nad sprawdzeniem jeszcze układu dolotowego, jak bardzo jest zanieczyszczony.

Wymieniłem obie półosie, przez jakiś czas nie czułem żadnych drgań przy przyspieszaniu na kierownicy, ale po miesiącu prawa półoś(długa) już była do wymiany(ma luzy). Koszt 900zł a miesiąc nie wytrzymała, tacy producenci :)
Wymieniłem wszystkie poduszki silnika i mam wrażenie że jest gorzej, przednia poduszka jak i poduszka od skrzyni jest meyla, prawa jest od febi, lewa pod akumulatorem już nie pamiętam. Zastanawiam się czy silnik jest dobrze ułożony na tych poduszkach.
Zrobiłem regeneracje wszystkich wtryskiwaczy oraz wymieniłem wszystkie kostki na niebieskie, pierwszą i drugą miałem żółtą, trzecią i czwartą niebieską. Niestety zauważyłem że po regeneracji wtryskiwaczy auto zaczęło głośniej pracować przy napędzaniu w zakresie 1600- 2100 obrotów. 

Auto na zimnym pracuje okej, nie ma drgań które są irytujące oraz przy jeździe w okolicach 1600-2100 nie hałasuje aż takim klekotem, dopiero jak się rozgrzeje, czuć wibracje na pedałach, na kierownicy oraz głośniej klekocze w wcześniej wymienionym zakresie, występują one w czasie jazdy na biegu, jak i na biegu jałowym na postoju, gdy auto się toczy na jałowym nie ma ich wcale.

Byłem specjalnie w aso pytać się czy to jest normalne że auto tak pracuje, na jałowym jest ok, ale w czasie napędzania jest głośny, powiedzieli że na jałowym chodzi jak zegarek szwajcarski, a w czasie napędzania bronią się przebiegiem. Ostatnio śmignęła Vectra C z 1.9 cdti i z takim odejściem to musiała być wersja 150 koni po mapie, a nie słyszałem żeby silnik jakoś wył. 

Jutro albo pojutrze wrzucę wam filmik z pracy silnika w czasie jazdy, na zimnym oraz na rozgrzanym. Już kompletnie nie mam pojęcia co jest nie tak, w auto poszło kupa kasy a dalej jest coś nie tak, może jeszcze coś lipinie z kolektorem zrobione ale to by takich osiągów nie miał.
Już tylko pozostaje kompresje zrobić albo sprzedać, chociaż tyle poszło że już nikt tego nie zwróci.

Proszę was o pomoc, to już jest wręcz niemożliwe by było coś jeszcze do zrobienia a dalej występuje..
 

Edited by marcx35
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP