Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Maly19922

Falujace Obroty

Recommended Posts

Posted (edited)

Witam. 

Jestem nowym posiadaczem Vectry Co z 2002r 1.8 benzyna (sama) 

Samochód mam jakiś miesiac, na wstępie zrobiłem pierwszy serwis, płyny filtry, rozrząd i świecę. 

Viki ogólnie w stanie dobrym, ale mam mały problem przy odpalenie rano, lub po dłuższym postoju, samochód strasznie świruje na obrotach i tak jak by pierdzial, sytuacja trwa może jakieś 40sekun a później jest ok, i każde ponowne uruchomienie też ok, zdążyło się może że z 3 razy zgasła po od paleniu nie mogła wskoczyć na obroty. 

Czytałem już dużo na forum ale nic konkretnego, mam wrażenie że viki też dużo pali i brakuje jej mocy. 

Dokrecalem świecę (wy czytane z forum) nie pomogło. 

Dziś byłem na com. I wyskoczył błąd że to egr. 

Pytanie brzmi czy ktoś wymieniał już EGR i czy to pomogło. 

Bo mam zamiar zainwestować w nowy i wyczyścić przepustnice, ale chce wiedzieć czy to przyniesie jakiś efekt. 

Pozdrawiam. 

Edited by Maly19922

Share this post


Link to post
Share on other sites

A może przepływka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego,przyczyn może być kilka.Musisz od czegoś zacząć by znaleźć powód takiej sytuacji.Zacznij od wyczyszczenia przepustnicy i egr.Jesli masz skąd dorwać,to podmień też przepływomierz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tygodni wymienię EGR, wy czyszczę przepustnice i sprawdzę świecę. 

Zobaczymy czy to coś pomoże. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przed porannym rozruchem odłącz przepływomierz. Jak będzie dobrze to masz winowajcę, jak będzie tak samo to przynajmniej wykluczysz przepływkę. Przerabiałem podobny temat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A możesz podesłać jakieś zdj gdzie on, się znajduje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po lewej stronie przy dolocie

Tak na szybkiego coś znalazłem, żebyś miał orientację

Please login or register to see this image.

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=https://5.allegroimg.com/s1024/0c9eae/d5a0b0cf4c68ad6d2b9001f863e5&key=2a691f6686d74035c2fdf4558a6fed7dc802e22e6270f5bc45c80bcb3965dcbb" />

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki ci bardzo jutro jak wrócę z nocki to sprawdzę, ale jeszcze jedno. 

Jeżeli od łącze wtyczkę od przeplywki i będę próbował odpalić to nic się nie stanie z samochodem. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega

Please login or register to see this link.

podpowiedział. Nie bój się o auto. Nic się nie stanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. 

Panowie dziś odpiąłem przeplywomierz icpo od paleniu samochodu obroty utrzymywały się na poziomie 1100 a po chwili wskoczymy na normalna pracę tak jak zawsze tzn.normalną prawidłowa. 

Być może że znalazłem powód, ale jeszcze sprawdzę za jakiś czas jak będzie przy podpietej być może jeszcze tem.otoczenia była inna. 

Ale mam jeszcze Pytanie jaki przeplywomierz kupić??. 

Jedyne co udało mi się z czytać z tego co mam na aucie to nr. 200203.

Przeplywka może być jakaś tansza czy lepiej droższa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki kolego, ale z kad masz pewność że ta będzie pasować, na mojej nie ma żadnych numerów poza 200203, chyba że są jakieś pod spodem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jeszcze jedno czy przeplywki się czyści. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pewno Siemens / VDO będzie działać, bo to chyba najbardziej udane połączenie z oplem

Co do czyszczenia, to nie wiem dokładnie. Czytałem, że sprajem czyszczą ale nie stosowałem. Coś podobnego

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie sądzę aby czyszczenie pomogło,przepływomierz to czułe ustrojstwo.Jeśli to jest winowajca to kup nowy,a nie idź w używkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakiś rok temu kupiłem oryginalną używkę za kilkadziesiąt złotych, okazała się sprawna i do dzisiaj jeździ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z używkami, to jest w ciemno. Parokrotnie kupowałem części używane i w większości albo nie działały, albo na krótką metę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obejrzyj do końca zobaczysz co da czyszczenie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego

Please login or register to see this link.

może masz gdzieś w okolicy kogoś z tym silnikiem na podmiankę przepływki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie przed chwilą byłem znowu sprawdzić, ale już na podpietej przeplywce i efekt taki jak zawsze tzn, falujace  obroty i smród benzyny. 

Znalazłem używek niedaleko mnie Siemensa podjade i zapytam czy mogę kupić na 24h na sprawdzenie. 

Ale i tak jeszcze rozważam wymianę EGR i czyszczenia przepustnicy że względu na duże spalanie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to zdaje się znalazłeś problem. Jak podmienisz na próbę to już będziesz na 100% pewien. U mnie falowały obroty sporadycznie i delikatnie, czyszczenie przepustnicy załatwiło sprawę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Majstry, wczoraj kupiłem przeplywke, używana Siemensa, dzisiaj rano samochód przy od paleniu wskoczy na na dosłownie 2sekundy na 2000obr, bez szarpania czy czegokolwiek, zrobiłem mała trasę około 20km, jedyne został zauważyłem samochód teraz ma cały czas obroty na poziomy 1000, nieraz ale rzadko spadają poniżej tzn, tak na 700,600.

Zaobserwowałem też że Viki jak by lepiej przyspiesza i ma chęci jeździć lewym pasem. 

No ale te obroty jak by chodził na ssanie??. 

Dodam że w czwartek jestem umówiony na wymianę EGR i czyszczenia przepustnicy. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...