Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Z20NET - problem niskiego ciśnienia w kolektorze dolotowym


Recommended Posts

Witajcie,

Pytanie dotyczy Signum 2.0T Z20NET, modelowy rocznik 2004 + LPG. Seryjne wtryskiwacze, zregenerowane turbo, które lało olej do dolotu i na silnik oraz miało wydmuchany zawór bocznikowy.

Problem na chwilę obecną polega na niskiej wartości ciśnienia absolutnego w kolektorze dolotowym. Wartość wskazywana w jakimkolwiek sofcie to prosta kreska na wykresie na wartości 120kPa podczas buta w podłodzie. Powoduje to krótkie czasy wtrysków i jak mniemam obcięcie kawałka mocy.

  • Wykluczyłem czujnik MAP za przepustnicą - czujnik MAP od instalacji gazowej wskazuje taką samą wartość,
  • Wykluczyłem przepływomierz - wartość na postoju przy wyłączonej klimatyzacji waha się w okolicach 30-32kPa (nie zwróciłem tylko uwagi jakie max wartości są osiągane przez ten czujnik w momencie buta w podłogę – ktoś może mi podrzuci taką wartość?)
  • Turbo dmucha max 0,45bar według TECHa.
  • Sprawdziłem szczelność dolotu na odcinku za filtrem powietrza do przepustnicy – bez żadnego syczenia (puszka po sprayu od strony filtra, butelka od strony przepustnicy i powietrze wpompowane w układ od strony cienkiego wężyka, który idzie od turbo do rury pomiędzy filtrem powietrza, a zimną stroną turbo)
  • Zaktualizowałem i resetowałem ECU. Więc na chwilę obecną mam seryjne mapy. Sytuacja nie zmienia się po resecie ECU.
  • Przepustnica pracuje prawidłowo.

Byłbym wdzięczny za sugestie co mógłbym jeszcze zweryfikować, bo pomysły mi się skończyły. I w głowie mam teraz demontaż dolotu i szukanie pęknięć (przy okazji wymiana uszczelnień oraz weryfikacja montażu instalacji gazowej).

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP