Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Ubytek płynu chłodniczego - proszę o pomoc


Recommended Posts

Dzień dobry,

to mój pierwszy post na forum, jednak pomoc tutaj to moja ostatnia nadzieja :)

W połowie marca br. kupiłem Vectre C FL, rok produkcji 2005, 1.9 CDTI 150 KM, przebieg 210 000. Po kilku dniach jazdy "wokół komina" zapaliła się kontrolka płynu chłodniczego- dolałem. Problem powrócił po ok. 2 tygodniach, a więc auto oddałem do zaufanego mechanika. Zlokalizowali wyciek - pompa wody, na której widoczny był ślad po płynie chłodniczym- widziałem na własne oczy. Pompa została wymieniona 7 kwietnia. Niestety nie rozwiązało to problemu, płyn nadal ubywa w ilości ok. 0,5 l na 400 km i dzisiaj miałem już drugą dolewkę od wymiany pompy. Dwóch mechaników z naprawdę dobrych serwisów samochodowych sprawdzało szczelność układu chłodzenia, ale bezskutecznie. Układ był już "napompowany" do 2 barów, brak wycieku. Ja pilnie obserwuję samochód ale nie dostrzegam wycieku.

Byłem już przygotowany na robienie UPG, jednak dwukrotnie wykonano test CO2, dzisiaj na silniku rozgrzanym do 100 stopni - płyn nie zmienił koloru. Mechanicy z dwóch niezależnych serwisów twierdzą, że na ten moment nie mają podstaw do wymiany UPG i nie zalecają mi tego, mam jeździć i obserwować.

Dodam, że auto pali na dotyk, nie kopci, nie ma masła pod korkiem oleju, nie ma oleju w zbiorniczku płynu chłodniczego, poziom oleju nie podnosi się, ogrzewanie jest w pełni sprawne, a dywaniki suche.

Proszę o pomoc specjalistów, ponieważ nie wiem już co robić. Jestem przygotowany na zrobienie UPG, ale szkoda będzie jeżeli po zapłaceniu 2-3 tysięcy problem nie zniknie.

P.S. prośba do tych, którzy w ostatnim czasie robili UPG o podanie ceny.

pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Cześć,zrzuć  osłonę dolną silnika i podłóż jakąś dyktę na noc może coś się pokaże,albo ubytek jest tak mały że rozgrzanym silniku płyn od razu odparowuje.Nic więcej nie przychodzi mi do głowy.

Link to post
Share on other sites

Może jak zmieniali pompę wody spuszczali płyn korkiem przy chłodnicy i tamtędy leci 

Z doświadczenia wiem że kranikiem trzeba trafić by nie leciało nie można przekręcić przy zakręcaniu

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Emil1105 napisał:

A oring na srubce na magistrali wodnej?b53f624051afe038dc4bc81759c34cb5.jpg

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
 

Nie wyszłoby to przy nadmuchaniu układu do 2 barów? 

Link to post
Share on other sites

U mnie puszczało pod uszczelką magistrali , jest to w takim miejscu , że płyn ubywa a pod autem go nie widać.

Link to post
Share on other sites

Miałem podobną sytuację w VB X18XE, tylko magistrala cała zaczynała się poddawać. Płyn ubywał, a ja nie mogłem zlokalizować, bo pod autem sucho, a w oleju ok. Jeździłem z zapasem płynu aż w końcu na tyle poszło, że zdołałem zobaczyć. W czasie jazdy pod ciśnieniem uciekało.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Panowie, dalszy rozwój akcji. 

Mechanik przy okazji ostatnich poszukiwań wycieku wymienił korek od zbiorniczka plynu chlodniczego, nie na nowy, a z innego auta. Następnie dolalem plynu pomiędzy napis kalt a cold, trasa 500 km, odrobinę puściło górną rurką zbiorniczka,chyba za dużo nalałem. Kolejne 100 km bez ubytku.

Wczoraj trasa 50 km,dziś rano patrzę, a tu na zbiorniczku plyn, na górnej części zgrzewu, więc to nie ubytek przez zgrzew. W załączeniu zdjęcie. 

Macie może jakieś pomysły? 

Z góry dzięki! 

IMG_20200524_094428.jpg

IMG_20200524_094421.jpg

Link to post
Share on other sites
56 minut temu, Tacowski napisał:

A nie wywaliło czasami rurką i od tyłu nie zaciekło na zgrzew? 

Tak to wygląda, ścieka do przodu bo auto stoi z górki. @Tacowski jakiś pomysł co do przyczyny w moim przypadku? 

Link to post
Share on other sites

Może gdzieś na wężach magistrali puszcza te obejmy oplowskie czasem puszczają jak się zagrzeję jest większe ciśnienie biały ręcznik papierowy w koło każdego łączenia może gdzieś się plama pokaże tylko uważaj żeby samochodu nie spalić

Link to post
Share on other sites

Kolego sprawdź szczelność zbiorniczka wyrównawczego,jak wiesz pod wpływem temperatury płyn się rozszerza i wzrasta ciśnienie.Może jest gdzieś nieszczelność,której nie widać gołym okiem.

Link to post
Share on other sites

Tak jak kolega wyżej napisał  i sprawdź zbiorniczek , ja tak miałem że płyn właśnie zbierał się na zgrzewie.

Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, darioG73 napisał:

Cześć,no i jak poszukiwania?

Cześć, jutro rano wymieniam zbiornik na nowy. Wydaje mi się, że znowu trochę płynu poszło tą rurką przy korku lub jakąś nieszczelnoscią z tyłu zbiorniczka, bo widzę więcej płynu na zbiorniczku. Jeżeli to nie zbiorniczek, to po prostu będę jeździł dalej i czekał na rozwój akcji. Przed wymianą korka od poziomu pomiedzy napisem kalt i cold do zapalenia kontrolki robilem jakies 300 km, po wymianie korka mam juz prawie 800 a plynu zeszło od poziomu pomiedzy napisami kalt i cold do zgrzewu. Wariacja. 

Edited by Mecenass
Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Mecenass napisał:

Cześć, jutro rano wymieniam zbiornik na nowy. Wydaje mi się, że znowu trochę płynu poszło tą rurką przy korku lub jakąś nieszczelnoscią z tyłu zbiorniczka. Jeżeli to nie zbiorniczek, to po prostu będę jeździł dalej i czekał na rozwój akcji. Przed wymianą korka od pełnego stanu do rezerwy robilem jakies 300 km, po wymianie korka mam juz prawie 800 a plynu zeszło od poziomu pomiedzy napisami kalt i cold do zgrzewu. Wariacja. 

Już nie łapie, to jaki masz stan płynu na zimnym?

Chyba właśnie powinien być na zgrzewie. Piszesz, że nalałeś więcej i Ci ubywa - moim zdaniem na dobrym korku to Ci wypluwa nadmiar przez odpowietrznik i płyn zbiera się na zgrzewie.

Edited by polansky
Link to post
Share on other sites

@darioG73 @polansky

 

Cześć, po demontażu zbiorniczka okazało się, że był z tyłu cały mokry na zgrzewie, nad i pod zgrzewem, musiało to ściekać za zbiorniczkiem, ponieważ były widoczne zacieki. Trudno powiedzieć, czy to płyn, który uszedł przez rurkę wyrównawczą, czy może przez zgrzew. W każdym razie zbiornik i korek mam nowe, płyn nalany do wysokości zgrzewu, zobaczymy co dalej.

Dzięki wszystkim za pomoc :)

Link to post
Share on other sites
Dnia 27.05.2020 o 08:41, Mecenass napisał:

@darioG73 @polansky

 

Cześć, po demontażu zbiorniczka okazało się, że był z tyłu cały mokry na zgrzewie, nad i pod zgrzewem, musiało to ściekać za zbiorniczkiem, ponieważ były widoczne zacieki. Trudno powiedzieć, czy to płyn, który uszedł przez rurkę wyrównawczą, czy może przez zgrzew. W każdym razie zbiornik i korek mam nowe, płyn nalany do wysokości zgrzewu, zobaczymy co dalej.

Dzięki wszystkim za pomoc :)

i jak udało się ?? bo ja własnie wróciłem do domu i nagle plama pod autem, sprawdziłem najpierw olej bo mechanik mówił , ze mam jedna uszczelkę do wymiany , ale okazało się ze w zbiorniczku pusto i świeci się lampka ostrzegawcza ze niski poziom płynu chłodzącego 😕 a zbiorniczek cały mokry 😕 

 

Link to post
Share on other sites

Jak ubywało, tak ubywa. Panowie, zauważyłem, że na górze zbiorniczka skrapla się płyn. Czy to co widać na zdjęciu jest normalne?

Dodam, że plyn nie bulgocze w zbiorniczku jak dodam gazu, jest minimalny ruch płynu. 

IMG_20200605_171257.jpg

IMG_20200605_171253.jpg

Link to post
Share on other sites

Płyn paruje i sie skrapla na ściankach naczynka . Normalne

Po dodaniu gazu silnik zwiększa obroty to i pompa kreci sie szybciej . Więc ruch w zbiorniczku też normalny. 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP