Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Zacinające się wspomaganie kierownicy. Brak poprawy po wymianie pompy.


Recommended Posts

Vectra C 3.0 cdti 2005 rok czujnik kąta skrętu w cim 
Witam.Od pół roku zacinało się wspomaganie kierownicy . Czyli kwadratowa kierownica.
Dodam,że czasami potrafiło działać normalnie i było słychać pompę wspomagania. 
Więc teraz postanowiłem wymienić pompę na regenerowaną. Po wymianie wystąpił błąd ,, kierownica +!'' i błąd ,, zły sterownik pompy''.
Vectra trafiła do serwisu opla w De , została zrobiona kalibracja czujnika kąta skrętu w module CIM i teraz nie ma kontrolki, ani błędu, ale
wspomaganie nadal nie działa prawidłowo. Piny na wtyczkach są całe, na każdy ruch kierownicy jest reakcja pompy czyli słychać jak pracuje.
Tylko, że przez chwile pracuje normalnie a nagle ma przycięcie tak, jakby mechaniczne i już mam brak wspomagania.Pytanie czy spotkał się już 
kiedyś ktoś z takim przypadkiem? I czy może być za to odpowiedzialna maglownica?

Link to post
Share on other sites

Jutro postaram się coś sprawdzić, tylko tu jest problem ,że w 3.0 v6 nie ma gdzie nawet ręki wsadzić 😕 Spróbuje unieść koła i  w powietrzu  sprawdzę czy zacina się bez oporu opon na włączonym i wyłączonym silniku .

Link to post
Share on other sites

Po prostu spryskaj go porządnie wd40 jak się poprawi to masz winnego.

Link to post
Share on other sites

Witam. Bardzo dziękuje za diagnozę . Strzał w 10 . Krzyżak od strony maglownicy zatarty i z małymi luzami. WD40  + kilkanaście obrotów kierownicy , później  biały smar w sprayu i działa. Teraz czas na nowy krzyżak lub cały wałek.

Link to post
Share on other sites

Jak byś prędzej zadał pytanie to były by nie potrzebne koszty w postaci wymiany pompy :D ale dobrze że się udało.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP