Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Skutki "przeciągania" wymian oleju silnikowego


Recommended Posts

 Witam,po tym jak padła turbina w mojej Vectrze postanowiłem permanentnie rozprawić się z nagarem w silniku i wymyć cały dolot.Poniżej fotki spod dekla górnego. Zdemontowałem go i zdjałem blachę która jest w deklu tak jakby zanitowana,a pod nią błoto i szłam,można było sobie lać płukanki a olej ciągle był czarny po ok 5 tyś km. Blachę oczywiście założyłem na swoje miejsce,rozwierciłem oryginalne nity,nagwintowałem i przykręciłem na śrubki wcześniej posmarowane klejem do gwintów ,czerwonym. Pod blachą znajdowały się jakby sitka plastikowe,które zostały także starannie oczyszczone.Trzeba sobie zdać sprawę z tego, iż cały ten syf spod dekla,ma krótka drogę (przez odmę)do turbiny,która to wszystko wciąga.

IMG_20200424_181426.jpg

IMG_20200424_184404.jpg

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP