Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Problem z wolnymi obrotami Z18xe


Recommended Posts

Witam. Moich problemów ciąg dalszy. Jak kiedyś opisywałem że zaczeło się od czyszczenia przepustnicy że miała za wysokie obroty wolne po czyszczeniu. Dolot i wszystko było sprawdzane i lewego powietrza brak. Podmieniłem drugą przepustnice od zafiry troche lepiej bo nie wyrzucało błedu zbyt uboga adaptacja paliwa. Dalej trzymała wyskokie wolne obroty. Spalanie chwilowe na luzie wynosiło 1,5l/h. Zrzuciłem głowice bo też już dawno kwalifikowała się do zrobienia. na jednym cyl było niższe ciśnienie. Głowica zrobiona kompleksowo wszystko co w niej było do zrobienia. Nowa UPG, ( stara też już puszczała), nowe uszczelki kolektorów, wtrysk jeden wymieniony bo stary był pękniety, pospawany kolektor wydechowy, nowe popychacze, rozrząd, olej zamiatst 10w40 wlany 5w30. Miała błąd od czujnika położenia wału, zmieniony na używkę orginał, . Aktualnie żadnych błędów silnik chodzi równiej, nie faluje już tak jak przed remontem głowicy, nie hałasuje. Wszystko lalka, oprócz tego że po rozgrzaniu w okolicach 60 stopni zaczyna na wolnych obrotach podnosić je do 1000 i cały czas od odpalenia od zimnego i czy zimny czy ciepły pokazuje 1,5 l spalanie, nawet jak zimny i przez chwile trzyma normalne wolne obroty. Podmieniłem na orginalny używkę przepływomierz bo pokazywał około 15kg powietrze, ale bez zmian. Drugi też tak pokazuje. Co może być bo już ręce opadają? Na bank lewego nigdzie nie łapie. Komputer? Aktualizacja map ? 

 

Link to post
Share on other sites

A jak pracuje sonda lambda? Przypadkiem po rozgrzaniu do tych 60 stopni nie pokazuje jakiegoś wąskiego zakresu wartości przez co sterownik dawkuje więcej paliwa, a jednocześnie myśli, że sonda działa poprawnie i nie wywala błędu?

Link to post
Share on other sites
5 minut temu, polansky napisał:

A jak pracuje sonda lambda? Przypadkiem po rozgrzaniu do tych 60 stopni nie pokazuje jakiegoś wąskiego zakresu wartości przez co sterownik dawkuje więcej paliwa, a jednocześnie myśli, że sonda działa poprawnie i nie wywala błędu?

musiałbym na zimnym nagrać filmik z op coma i wrzucić. ALe mimo wszystko to powinna i wtedy dawać 0.9l 1l na h a mimo że ma normalne obroty na zimnym to tez pokazuje 1,5l tak jak na rozgrzanym, tyle że na rozgrzanym dochodzą jeszcze obroty 1000 rpm na wolnych

Link to post
Share on other sites

Jeszcze zauważyłem jedną rzecz - ładowanie na filmiku 13.6-13.7V ? Trochę małe, chyba że włączone jest wszystko co się da to wtedy możliwe by były takie spadki napięcia, a i sterownik mógłby podbijać obroty na wyższe.

Link to post
Share on other sites

opcom pokazuje zasilanie ecu, a nie na klemach alternatora.

Edited by modrzey
Link to post
Share on other sites

jak na próbe bym dorzucił dodatkowy minus z aku na silnik, albo plus z aku na alternator? I wtedy wskazania powinny się zmienić?

A i dodam że jak włącze klimę to spalanie takie same ale obroty troszkę spadają i trzymają niżej

Edited by mates08
Link to post
Share on other sites

mógł ktoś podnieść obroty biegu jałowego, kliknij w opcom, test element wykonawczych, i wejdź w programowanie pred.biegu jał, i sprawdź jaka jest wartość żądana 

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Crazy napisał:

a możesz to sprawdzić ?

 Sprawdziłem te Zadane obroty w op comie. Wstawiam screena, Wstawiam również filmik z pracy na zimnym po zejściu ze ssania, tak jak ktoś sugerował żeby zobaczyć jak sondy pracują 

 

 

IMG_20200506_165729.jpg

IMG_20200506_170141.jpg

 

Link to post
Share on other sites

Pokaż korekty krótko i długoterminowe po rozgrzaniu na wolnych obrotach. Niestety opcom tego nie pokaże. Trzeba to zrobić elmem

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, cichy117 napisał:

Pokaż korekty krótko i długoterminowe po rozgrzaniu na wolnych obrotach. Niestety opcom tego nie pokaże. Trzeba to zrobić elmem

Już wstawiam

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Temat ogarnięty. Można zamknąć. Info dla potomnych. Cały problem rozwiązało na nowo wgranie spsa do ECU. Czyli tak jak podejrzewałem że problem leżał w sterowniku, ale na szczęście tylko wgranie od nowa oprogramowania i pomogło. Wszystko wróciło do normy 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP