Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Wymiana wału czy silnika?


Recommended Posts

Witam.

Obróciła mi się panewka korbowodowa na pierwszym cylindrze. Panewka na drugim cylindrze widać ze też nie za ciekawie wygląda.

Moje pytania brzmią... Jaką opcje remontu wybrać? Kupić wał korbowy używany  z zestawem panewek (ewentualnie kupić nominalne), czy wymienić silnik na inny używany?

Czy jest możliwość, że panewka podczas obracania zjechała korbowód w miejscu w którym znajdują się zamki??

Wał korbowy nadaje się do szlifu? jak tak to ile taka usługa kosztuje? 

Dodam, że remont będę wykonywać sam. 

Z góry dziękuje za pomoc

IMG-20200502-WA0000.jpg

IMG-20200502-WA0001.jpg

IMG-20200502-WA0002.jpg

IMG-20200502-WA0003.jpg

IMG-20200502-WA0004.jpg

Link to post
Share on other sites

Jak silnik ma tyle lat to ciężko znaleźć coś dobrego na rynku wtórnym. Jeśli góra była dobra to zrobisz wał i śmigasz dalej.

Link to post
Share on other sites

Są różne szkoły na ten temat , kolega miał identyczną przypadłośc , pojechaliśmy po silnik był rozebrany w celu weryfikacji poszczególnych części jest bardzo zadowolony z zakupu. Jeździ już 2 lata zrobił 40 tyś. km wszystko ok. 

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...
4 godziny temu, kysy91 napisał:

Wybaczcie, że odświeżę temat, ale mam pytanie. Czy wyciągnę wał korbowy nie wyciągając silnika? 1.8xe

Ja wyciagniesz skrzynie to wtedy wyciagnesz wal bez wyjmowania silnika.

Link to post
Share on other sites

Osobiście szukałbym drugiego słupka. Mniej roboty, koszta raczej podobne.

To nie jest jakiś unikatowy silnik żeby bawić się w naprawe wału. Pozatym naprawa wału jest trochę ryzykowna. I powinny to robić wyspecjalizowane zakłady. 

Tak samo przy montażu używanego wału, wystarczy mały bład, jakieś zanieczyszczenie, albo że źle dokręcone korbowody i wał znowu się zatrze.

Edited by kupier
Link to post
Share on other sites

kupno używanego słupka to trochę loteria. Ja poszedłbym w remont dołu. Jak zrobisz tak jak książka pisze to nic złego się nie stanie. Tylko trzeba mieć trochę pojęcia o mechanice. 

Link to post
Share on other sites

Dokładnie lepiej zrobić dół i wiesz co masz z używkami to zawsze loteria .  

Link to post
Share on other sites

Podpiszę się pod wypowiedziami @dare40@chalabala robisz regenerację,tylko nie  w stodole.Oddaj ,to w  ręce profesjonalnego zakładu.

Link to post
Share on other sites

Postanowiłem sam dół zrobić na używanym wale plus nominalne panewki.

Kolejne moje pytanie brzmi czy wyciągnę tłok z korbowodem dolem (oczywiście jak wyciągnę już wał)?

Przy przekręceniu się panewki widziałem że zamek panewki lekko zjechał gniazdo w którym powinna się znajdować na korbowodzie. 

Uszkodzenie widać na drugim zdjęciu 

Link to post
Share on other sites

Hmmm używany wał i nominalne panewki ,Ty tak poważnie? ,może lepiej mie bież się za to jak nie wiesz czy tlok wyjdzie dolem .

Link to post
Share on other sites
14 minut temu, dare40 napisał:

Hmmm używany wał i nominalne panewki ,Ty tak poważnie? ,może lepiej mie bież się za to jak nie wiesz czy tlok wyjdzie dolem .

Popieram @dare40,no ale niech kolega @kysy91 modzi.Nominalne panewki i używany wał jak to się ma jedno do dtrugiego.

Edited by darioG73
Link to post
Share on other sites

Rozbierałem już silnik ale na stojaku, pytam z lenistwa gdyż nie chce mi się góry rozbierać. 

Co do używanego wału i nominalnych panewek.... Taki zabieg robiłem w swojej renowce Megane. Do starego wału nominalne panewki korbowodowe wrzuciłem i już 50kkm za mną. 

Pisząc tu liczyłem się z hejtem no ale nie jestem Alfa i omega w porównaniu co tu widzę do niektórych. 

Pozdrawiam. 

Link to post
Share on other sites

No to sam sobie odpowiedziałeś skoro jesteś taki leniwy , a dwa po cholerę zaśmiecasz forum głupimi pytaniami skoro i tak zrobisz jak uważasz bo już tak robiłeś 

Link to post
Share on other sites

Kolego @kysy91 nikt tu Cię nie hejtuje,pytasz to staramy się odpowiedzieć.Zrób remont zgodnie ze sztuką,a nie drutuj..Z resztą to Twoje auto i zrobisz jak uważasz.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP