Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Vectra b 1.6 x16xel regeneracja rozrusznika


Recommended Posts

Zaczęło się od tego że Wiki zostawiona w gorący dzień na słońcu nie chciała odpalić. Obecnie nie odpala wcale.

Po wyeliminowaniu kostki stacyjki zostały kable i rozrusznik, słychać elektromagnes więc muszę sprawdzić tylko kabel od zaplonu. Więc zacząłem od odłączenia akumulatora i sprawdzenia kabli.

IMG_20200502_164921.jpg.13b1e2e5b09f150d9ccf68181954c408.jpg

Przygotowalem zestaw pomiarowy z multimetru i kabla z zaciśniętymi wtykami. Multimetr ustawiony na symbol diody po zamknięciu obwodu piszczy i pokazuje 000, a gdy jest przerwa 1.

IMG_20200502_164714.jpg.58aca08eb2cc3a3b6799520c467c4fd9.jpg

Wtyk męski wsadzamy w gniazdo kostki w cześć odpowiedzialną za zapłon, po rozebraniu kostki i wstecznej inżynierii doszedłem do wniosku że to pierwsza blaszka z przodu u góry. Wtyk żeński zakładamy na jeden próbnik multimetru.

Jeżeli auto mamy na kanale lub kobyłkach drugi próbnik możemy przyłożyć do kabla przy rozruszniku. Rozrusznik jest nad miska olejowa w tylniej części silnika.

IMG_20200502_133854.jpg.d92dd5efe8dba384bec5db5d56aa4145.jpg

Kabel rozruchu jest podłączony z tyłu ale jest połączony z dolną śruba do której podpięta jest miedziana plecionka szczotkotrzymacza. Jeżeli pomiar wskazuje że obwód jest zamknięty kabel jest ok. Drugi kabel masowy jest przykręcony do śruby mocujacej rozrusznik do silnika, sprawdzamy czy jest połączony do ujemnej klamy (odpietego akumulatora!)

Jeżeli kable są dobre przystępujemy do wykręcenia rozrusznika który trzyma się na dwóch śrubach, tylnia jest trudno dostępna a z przedniej wystaje gwint mocujący kabel masowy. Potrzebujemy grzechotkę, przedłużkę, głęboka nasadkę 13 i 10. Warto też założyć grube rękawice żeby nie pociąć sobie rąk gdy puści zapieczona śruba i długi płaski śrubokręt do podważania nasadek kabli.

Polecam zacząć od odkrecenia wszystkich śrub z elektromagnesu żeby łatwiej było ściągnąć kable. Potem odkręcić tylnia śrubę mocująca i na końcu kabel masowy i przednia śrubę.

Po odkręceniu trzeba trochę pomęczyć się żeby całość wyszła z silnika i ściągnąć wszystkie kable bo jest tam dosyć ciasno, przeszkadza tez rura wydechowa i kilka przewodów chłodniczych.

Nowy rozrusznik kosztuje ok 100 zł, ale ja postanowiłem rozkręcić stary, trzeba tylko uważać żeby nie zgubić żadnej zębatki, czy sprężynek szczotkotrzymacza. W porównaniu do wyciągania, rozbieranie jest proste i przyjemne.

IMG_20200502_152303.jpg.1a59c32675b2f7b33dfc1e8981df36b1.jpg

Tak wygląda efekt końcowy. Szczotki są  przyspawane do szczotkotrzymacza, lutowanie odpada bo przy prądzie 1.1kw każdy lut się roztopi. Jeżeli macie spawarkę nowe szczotki kosztują 10 zł, cały szczotkotrzymacz 40 zł więc ja zamawiam druga opcje.

Mam nadzieję że komuś pomoże mój post.

 

PS. Jak się zmienia dział? Wybierałem elektrykę ale widzę że trafiłem w nadwozie z góry proszę admina o wyrozumiałość.

 

 

Edited by p4x
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP