Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

vikis

Z22SE brak mocy iśmierdzi BP

Recommended Posts

Cześć.

Silnik po dodaniu gazu na postoju wkręca się poprawnie na obroty.

Odpala od strzału pracuje gładko cicho.

Tylko że w czasie jazdy wchodzi max.2500rpm i przy mocniejszym bucie brak reakcji na gaz i dodatkowo silik szarpie jak by miał zgasnąć ale nie gaśnie.

 

Wymienione świece sprawdzona kompresja(cyl.1-2-4 ok.19.1bar cyl.3 19bar.).

Moje podejrzenia to usterka listwy DIS(ponoć uszkodzona nie wywala błędu) ew. sonda lambda(błedu nie wywala ale zapach paliwa by na nią wskazywał).

EGR wykluczam zrobiłem emulator a problem jest dalej.

Błędów naturalnie brak... .

Share this post


Link to post
Share on other sites

19bar to chyba nie bardzo możliwe. Zacząłbym od sprawdzenia katalizatora. Przy pełnym bucie sonda nie ma nic do powiedzenia

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak zrobiłem swap dti na z22se to miałem delikatny wyciek oleju (albo płynu) pod kol.wydechowym .A że głowica była zdjęta to dałem tłoki od wersji YH czyli kompresja 19 bar jest w tym przypadku ok. .

 

Co do kata to luzowałem delikatnie wydech przed katem usterka nie ustąpiła.

 

Skoro sonda lambda wykluczona to na placu boju zostaje listwa DIS i wtryski...

Share this post


Link to post
Share on other sites

I te tłoki na pewno nie mają z tym nic wspólnego? Układ zapłonowy jeśli już to pokazuje problemy przy niskich obrotach na dużym obciążeniu

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdzieś-albo i na forum czytałem,że po podmianie tłoków silnik jest trochę mocniejszy...nikt nie pisał o żadnych skutkach ubocznych...

 

Chciał bym jeszcze na odpalonym silniku wypiąć wtyczkę od wtrysku i poobserwować pracę silnika.

Jak wyjąć te wtyczki na wtryskach?

Próbowałem ale coś mi nie idzie a nie chcę niczego pouszkadzać...

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sumie to tłoki nie mają nic do gadania bo po wymianie UPG oraz tłoków zrobiłem ok.700km .i było czuć że silnik ma trochę więcej mocy.

A ten brak mocy pojawił się nagle-stałem na czerwonym a jak ruszałem to silnik nie miał mocy...

Wymieniłem jeszcze raz świece(na poprzednich zrobiłem ok.700km) a dziś na nowych ok.30km. Świece zarówno stare jak i nowe są okopcone od sadzy i czuć je benzyną.Pierwsza sonda też jest okopcona.Wtryski to raczej nie mogą być bo chyba nie psują się wszystkie na raz...no chyba że... .

 

Autem wprawdzie da się jeździć ale max.2tyś.rpm bo wyżej silnik szarpie...mam wrażenie że silnik jest zalewany paliwem bo wg.pokładowego na 30km spaliłem 6L wachy...natomiast wcześniej wychodziło ok10/100...a o tym że z tłumika wali benzynką to nie wspominam...

 

Co jest pomoże ktoś?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu już trzeba podejrzeć korekty paliwowe i odczyt wartości z przepływki i sondy

Wysłane z mojego SM-A605FN przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z nudów zrobiłem z sąsiadem test .

Sąsiad jechał moim autem a ja za mim drugim.

Jak kazałem sąsiadowi(przez telefon) dodać gazu by było min.200rpm. to z rury wylatywały szare chmurki.

Z tego co czytam na necie to szary dym z benzyniaka oznacza za bogatą mieszankę... .

 

Kolego chichy przepływki z Z22SE nie ma-albo ja jej nie widzę.

Jak bym zrobił filmik z op-com'a w czasie jazdy to dał byś radę określić co mogło się uszkodzić?

Na jakich parametrach się skupić?

Albo zrobić reset ecu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik odpala ale nie od obrotu wałem a musi trochę pokręcić rozrusznik.Po odpaleniu delikatnie drzy.Na postoju mar.2500rpm w czasie jazdy max.2000rpm.Silnik gaśnie jak jadę z górki(automat) a jak się silnik rozgrzeje to ledwo jedzie na 1biegu na 2 na płasim da radę delikatna górka i silnik gaśnie.Spalanie ok.16L/100 .Błędów naturalnie brak. Chyba listwa DIS kaput... .

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to na wyjściu filtra powietrza? Nie wiem co tak się uczepiłeś tej cewki skoro wiadomo że problem jest w zbyt bogatej mieszance. Przepływomierz i sondę można odczytać opcomie, ale korekty pokazuje tylko krótkie a potrzebne są też długie. Można je odczytać elmem

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to na wyjściu filtra powietrza? Nie wiem co tak się uczepiłeś tej cewki skoro wiadomo że problem jest w zbyt bogatej mieszance. Przepływomierz i sondę można odczytać opcomie, ale korekty pokazuje tylko krótkie a potrzebne są też długie. Można je odczytać elmem

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to na wyjściu filtra powietrza? Nie wiem co tak się uczepiłeś tej cewki skoro wiadomo że problem jest w zbyt bogatej mieszance. Przepływomierz i sondę można odczytać opcomie, ale korekty pokazuje tylko krótkie a potrzebne są też długie. Można je odczytać elmem

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to na wyjściu filtra powietrza? Nie wiem co tak się uczepiłeś tej cewki skoro wiadomo że problem jest w zbyt bogatej mieszance. Przepływomierz i sondę można odczytać opcomie, ale korekty pokazuje tylko krótkie a potrzebne są też długie. Można je odczytać elmem

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to na wyjściu filtra powietrza? Nie wiem co tak się uczepiłeś tej cewki skoro wiadomo że problem jest w zbyt bogatej mieszance. Przepływomierz i sondę można odczytać opcomie, ale korekty pokazuje tylko krótkie a potrzebne są też długie. Można je odczytać elmem

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to na wyjściu filtra powietrza? Nie wiem co tak się uczepiłeś tej cewki skoro wiadomo że problem jest w zbyt bogatej mieszance. Przepływomierz i sondę można odczytać opcomie, ale korekty pokazuje tylko krótkie a potrzebne są też długie. Można je odczytać elmem

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to na wyjściu filtra powietrza? Nie wiem co tak się uczepiłeś tej cewki skoro wiadomo że problem jest w zbyt bogatej mieszance. Przepływomierz i sondę można odczytać opcomie, ale korekty pokazuje tylko krótkie a potrzebne są też długie. Można je odczytać elmem

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to na wyjściu filtra powietrza? Nie wiem co tak się uczepiłeś tej cewki skoro wiadomo że problem jest w zbyt bogatej mieszance. Przepływomierz i sondę można odczytać opcomie, ale korekty pokazuje tylko krótkie a potrzebne są też długie. Można je odczytać elmem

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to na wyjściu filtra powietrza? Nie wiem co tak się uczepiłeś tej cewki skoro wiadomo że problem jest w zbyt bogatej mieszance. Przepływomierz i sondę można odczytać opcomie, ale korekty pokazuje tylko krótkie a potrzebne są też długie. Można je odczytać elmem

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to na wyjściu filtra powietrza? Nie wiem co tak się uczepiłeś tej cewki skoro wiadomo że problem jest w zbyt bogatej mieszance. Przepływomierz i sondę można odczytać opcomie, ale korekty pokazuje tylko krótkie a potrzebne są też długie. Można je odczytać elmem

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to na wyjściu filtra powietrza? Nie wiem co tak się uczepiłeś tej cewki skoro wiadomo że problem jest w zbyt bogatej mieszance. Przepływomierz i sondę można odczytać opcomie, ale korekty pokazuje tylko krótkie a potrzebne są też długie. Można je odczytać elmem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli nie ma przepływki to jest mapsensor. Nie wiem co tak się uczepiłeś tej cewki skoro wiadomo że problem jest w zbyt bogatej mieszance. Przepływomierz i sondę można odczytać opcomie, ale korekty pokazuje tylko krótkie a potrzebne są też długie. Można je odczytać elmem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli nie ma przepływki to jest mapsensor. Nie wiem co tak się uczepiłeś tej cewki skoro wiadomo że problem jest w zbyt bogatej mieszance. Przepływomierz i sondę można odczytać opcomie, ale korekty pokazuje tylko krótkie a potrzebne są też długie. Można je odczytać elmem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli nie ma przepływki to jest mapsensor. Nie wiem co tak się uczepiłeś tej cewki skoro wiadomo że problem jest w zbyt bogatej mieszance. Przepływomierz i sondę można odczytać opcomie, ale korekty pokazuje tylko krótkie a potrzebne są też długie. Można je odczytać elmem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli nie ma przepływki to jest mapsensor. Nie wiem co tak się uczepiłeś tej cewki skoro wiadomo że problem jest w zbyt bogatej mieszance. Przepływomierz i sondę można odczytać opcomie, ale korekty pokazuje tylko krótkie a potrzebne są też długie. Można je odczytać elmem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli nie ma przepływki to jest mapsensor. Nie wiem co tak się uczepiłeś tej cewki skoro wiadomo że problem jest w zbyt bogatej mieszance. Przepływomierz i sondę można odczytać opcomie, ale korekty pokazuje tylko krótkie a potrzebne są też długie. Można je odczytać elmem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...