Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Ubytek płynu chłodzącego i zgrzew


Recommended Posts

Cześć, pewnego dnia podkusiło mnie aby sprawdzić poziom płynu chłodniczego i był poniżej max. Myślałem, że na spokojnie musi się wrócić i wszystko będzie dobrze, po tym jak temperatura gwaltowanie zmieniła się z minusowych/bliskich zera na 10-20 zauważyłem większy ubytek płynu zawsze około 0.7-1cm z przodu i około 1.5cm z tylu zbiorniczka (od grodzi silnika). I teraz niezależnie czy doleje mu na poziom max i tak poziom zejdzie do tego, o którym pisałem. Zauważyłem też, że zgrzew zbiorniczka jest lekko podlany płynem. Teraz pytanie czy zmieniać zbiorniczek na ori a później jeśli nie pomoże ori korek czy szukać czegoś innego? Ogólnie nie widzę nigdzie wycieków na żadnych rurkach, mam lpg ale trójnik jest metalowy (podobno plastikowy może przeciekać). Temperatura często dochodzi do ~93 i włącza się wiatrak wiec pewnie musi być wieksza. Podczas jazdy spada nawet do 83 stopni. Normalnie podaje ciepłe powietrze, nie dymi nigdy i poziom oleju nie podniósł się. Wczoraj miałem właśnie ubytek dolałem po zagrzaniu auta poziom był nawet lekko wyższy niż max dziś rano znowu delikatny ubytek. 

Link to post
Share on other sites

No to masz typowe objawy drobnej nieszczelności, najtrudniejszego do zdiagnozowania bo sączy się na tyle mało, że wyparowuje, nie zostawia mokrych plam itp. Zbiorniczek z korkiem warto zmienić skoro na zgrzewie jest mokro.

Link to post
Share on other sites

Zastanawiam się tylko czy nie jest to przypadkiem zapocenie z mojej nieuwagi. Czytałem kiedyś, że podobno te zbiorniczki maja jakieś wypustki którymi płyn wylewają właśnie na okolice zgrzewu i podczas dolewania trzeba trafić idealnie lub lać przez lejek. Nie wiem na ile to jest prawda ale właśnie polał mi się zbiorniczek. No nic, jak narazie zamówię zbiorniczek i go wymienię później ewentualnie dokupie ori korek i zobaczę jak będzie i ewentualnie będę dalej się radził. Części na jakiej stronie kupujecie? Chce mieć pewność, że to oryginalne części będą. 

Edited by Qeer
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Odkopię bo rozwiązałem problem (paczki szły strasznie długo). Dziś wyciągnąłem płyn, wymieniłem zbiornik na zamiennik ale dobrej firmy i wrzuciłem oryginalny korek. Po tej akcji odpowietrzyłem układ (w sumie nie wiem czy trzeba było ale to zrobiłem). Mogę powiedzieć, że auto lepiej trzyma temperaturę nadal ma wahania ale mniejsze no i jak narazie nie widzę żadnych wycieków także dzięki za sugestie i pomoc :) 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP