Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Obroty spadają do zera silnik wraca do pracy


Recommended Posts

Cześć i czołem! 

Z tym jeszcze się nie spotkaliście, moja Vectra podczas jazdy lubi sobie zgasnąć . Sprawa wygląda tak: Jadę około 50-80km/h nagle obroty spadają do 0 zapala się kontrolka od oleju i aku. Ale w momencie kiedy nacisnę pedał gazu (wciśnięte sprzęgło) obroty po 1s opóźnienia normalnie się podnoszą i wracają do normy silnik się podnosi i jadę dalej bez jakiegokolwiek szarpnięcia itp.

Robi się tak po około przejechaniu 3km drogi od zapłonu 

Proszę o pomoc bo jeżdżę w trasy i podczas wyprzedzania czy cos zgaśnie i nie chce wiedzieć co się stanie...

Błędów brak, jakiegos stukania pukania itp brak wszystko git 

Silnik Z18XE  +gaz 

Dodam że silnik był wymieniany parę tyg. temu. Nic się nie działo aż w tym tygodniu 2x taka sytuacja. 

Z góry dziękuję 

Pozdrawiam! 

Link to post
Share on other sites

Jesteś pewny że silnik gaśnie? Jeśli zgaśnie to nie możliwe jest żeby sam się uruchomił

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, cichy117 napisał:

Jesteś pewny że silnik gaśnie? Jeśli zgaśnie to nie możliwe jest żeby sam się uruchomił

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
 

Obroty spadają do zera i pala się kontrolki aku i oleju tak jak by mi zgasł, postaram się upewnić na 100%czy gaśnie. Ale wtedy co się z nim dzieje że obroty do 0 spadają 

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, cichy117 napisał:

Jesteś pewny że silnik gaśnie? Jeśli zgaśnie to nie możliwe jest żeby sam się uruchomił

Miał silnik wymieniany, może gdzieś na wiązce robi się krótka przerwa w zapłonie i silnik przestaje chodzić. Potem z biegu uruchamia ponownie.

Link to post
Share on other sites

Przy wciśniętym nie, ale zrozumiałem, że sprzęgło zostało wciśnięte i puszczone, bo dalej jedzie normalnie

Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, Cretux napisał:

Przy wciśniętym nie, ale zrozumiałem, że sprzęgło zostało wciśnięte i puszczone, bo dalej jedzie normalnie

Zdarzyło mi się to 2x więc ciężko mi jest opisać szerzej co gdzie i jak. Zrobiłem że tak powiem przy gazówkę jak spadły do 0 obroty to nacisnąłem sprzęgło dodałem gazu obroty wróciły i popuściłem powoli sprzęgło 

Link to post
Share on other sites
Dnia 25.04.2020 o 13:07, cichy117 napisał:

Czyli obroty nie spadły do 0 bo silnik nie odpali od samego wciśnięcia gazu. Obroty spadły do 0 jadąc na biegu?

Jechałem 50-80km/h 3bieg 3tys obrotów i nagle obroty spadły do zera zapaliła się kontrolka akumulatora i oleju, wcisnąłem sprzęgło następnie gaz(trzymając sprzęgło) i obroty się podniosly od 0 do około 3 tys(bo więcej nie dodałem) puściłem sprzęgło obroty zostały i jechałem dalej bieg cały czas był zapięty 

Link to post
Share on other sites

Ok, silnik mógł zgasnąć w takim sensie że nie wykonywał pracy, ale przy jeździe na biegu bez wciskania sprzęgła obroty (rzeczywiste, nie na obrotomierzu) nie mogły spaść do 0. Nie mogła też z tego powodu zaświecić się kontrolka ładowania i smarowania. Jeśli to byłoby możliwe to przy każdym hamowaniu silnikiem byłyby takie objawy, więc albo kolejność wydarzeń była inna albo silnik nie gaśnie a problem jest tylko w tym co pokazują zegary

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, cichy117 napisał:

Ok, silnik mógł zgasnąć w takim sensie że nie wykonywał pracy, ale przy jeździe na biegu bez wciskania sprzęgła obroty (rzeczywiste, nie na obrotomierzu) nie mogły spaść do 0. Nie mogła też z tego powodu zaświecić się kontrolka ładowania i smarowania. Jeśli to byłoby możliwe to przy każdym hamowaniu silnikiem byłyby takie objawy, więc albo kolejność wydarzeń była inna albo silnik nie gaśnie a problem jest tylko w tym co pokazują zegary

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
 

Jak zdarzy się jeszcze raz taka sytuacja to postaram się dokładniej zbadać sytuację o dziwo miałem tak narazie 2x więc ciężko mi o szczegóły 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP