Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Szybkość zużycia klocków i opon na tylnej osi


Recommended Posts

Drodzy :bry:

Chciałbym wyjaśnić dwa tematy. Nie potrafię znaleźć odpowiedzi na te pytania nigdzie w internecie ani na forum :mysli:

Kiedyś na forum przeczytałem w jakimś wątku chyba hamulcowym jakieś takie szemrane opowieści. Coś tam że VC hamuje najpierw mocniej tylnymi kołami, do granicy trakcji a potem zaczyna mocniej hamować przód i jakieś takie historie. Nie mogę tego teraz znaleźć, a wtedy wydawało mi się to trochę dziwne. Prośba do znających temat o wyjaśnienie. Przecież hamulce sterowane są mechaniczne, czy możliwe, że podczas normalnej jazdy ESP miesza i robi takie akcje? W ogóle hamowanie bardziej tyłem wydaje się trochę nieodpowiedzialne pod kątem nadsterowności itp.

1. Koniec końców wniosek jest z tego taki, że tylne klocki się szybko zużywają, prawda to?

Z tego poniekąd wynika kolejne pytanie, w sumie bardziej istotne dla mnie. Zakładamy, że mamy w 100% sprawną VC, powiedzmy nowa z salonu. Zakładamy normalny styl jazdy kierowcy:

2. Która para opon zużyje się szybciej: przednia czy tylna?

Liczę na pomoc :rolleyes:

Pozdrawiam,

Edited by najt154
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, najt154 napisał:

Przecież hamulce sterowane są mechaniczne,

W VC hamulce sterowanie sa elektronicznie.

 

3 godziny temu, najt154 napisał:

Która para opon zużyje się szybciej: przednia czy tylna?

Przednie zuzyja sie szybciej.

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, matoslaw napisał:

W VC hamulce sterowanie sa elektronicznie.

 

Przednie zuzyja sie szybciej.

Okej czyli ABS/ESP cały czas modyfikuje rozdział hamulców tak? Masz wiedzę i możesz rozwinąć szerzej ten temat faktycznego mocniejszego hamowania tylna osią o czym pisałem wcześniej? 

2 godziny temu, cichy117 napisał:

A skąd takie bajki wyczytałeś?

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
 

No właśnie tu na forum 🙃

Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, najt154 napisał:

Okej czyli ABS/ESP cały czas modyfikuje rozdział hamulców tak? Masz wiedzę i możesz rozwinąć szerzej ten temat faktycznego mocniejszego hamowania tylna osią o czym pisałem wcześniej? 

Podłącz op-coma i podejrzyj ciśnienie na poszczególnych kołach w trakcie hamowania. Zakładając, że tylne w początkowej fazie hamują mocniej/szybciej, a średnica tylnych tłoczków jest mniejsza, to ciśnienie powinno być wyraźnie większe.

Link to post
Share on other sites
11 minut temu, pietros napisał:

Podłącz op-coma i podejrzyj ciśnienie na poszczególnych kołach w trakcie hamowania. Zakładając, że tylne w początkowej fazie hamują mocniej/szybciej, a średnica tylnych tłoczków jest mniejsza, to ciśnienie powinno być wyraźnie większe.

No właśnie nigdy nie przyszło mi do głowy patrzeć w ten moduł w czasie jazdy, a jedynie na postoju. Dopiero teraz zaczęło mnie to intrygować i poruszyłem wpierw temat na forum 😉 Jak będę miał czas to pojeżdżę z podpiętym op-comem i popatrzę z ciekawości 🙃

Link to post
Share on other sites
Dnia 23.04.2020 o 21:03, najt154 napisał:

Okej czyli ABS/ESP cały czas modyfikuje rozdział hamulców tak?

Tak.Czujniki czytaja predkosc obrotowa kazdego kola.Dodatkowo komputer na podstawie zyroskopu sprawdza pozycje auta i na tej podstawie system ESP rozdziela hamowanie na dane kola.Moze nawet hamowac jedno kolo.ABS tez moze rozdzielac sile hamowania na kolo ktore ma wieksza przyczepnosc.

Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, matoslaw napisał:

Tak.Czujniki czytaja predkosc obrotowa kazdego kola.Dodatkowo komputer na podstawie zyroskopu sprawdza pozycje auta i na tej podstawie system ESP rozdziela hamowanie na dane kola.Moze nawet hamowac jedno kolo.ABS tez moze rozdzielac sile hamowania na kolo ktore ma wieksza przyczepnosc.

Inaczej.

Ja rozumiem jak działa ABS i ESP. Nie rozmawiamy o hamowaniu na zakręcie, z częściowa utrata stabilności itp.

Mi natomiast chodzi o standardowe hamowanie, takie po prostu. Na prostej drodze, po prostu załóżmy dojeżdżam do światel i hamuje. Wtedy chyba ESP rozdziela siłę hamowania w dosyć standardowy sposób. I o to właśnie mi chodzi. W jaki sposób jest rozdzielana siła hamowania podczas takiego zwyczajnego hamowania na prostej drodze? 

Link to post
Share on other sites
5 minut temu, najt154 napisał:

Inaczej.

Ja rozumiem jak działa ABS i ESP. Nie rozmawiamy o hamowaniu na zakręcie, z częściowa utrata stabilności itp.

Mi natomiast chodzi o standardowe hamowanie, takie po prostu. Na prostej drodze, po prostu załóżmy dojeżdżam do światel i hamuje. Wtedy chyba ESP rozdziela siłę hamowania w dosyć standardowy sposób. I o to właśnie mi chodzi. W jaki sposób jest rozdzielana siła hamowania podczas takiego zwyczajnego hamowania na prostej drodze? 

Na pewno podczas zwyklego hamowania z normalna przyczepnoscia tylne kola nie hamuja bardziej niz przednie.Podczas zwyklego hamowania to sile rozdziela system ABS.Dopiero w sytuacjach awaryjnych wchodzi do gry ESP.

Link to post
Share on other sites

No i właśnie o to mi chodziło. Ale daje słowo że to co pisałem w pierwszym poście przeczytałem z rok temu tu na forum i dlatego chciałem to wyjaśnić bo wydawało mi się to trochę dziwne.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP