Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Problem z rozruchem


Recommended Posts

Dzień Dobry/Dobry Wieczór.

Ponownie przychodzę z problemem dot. Opelka Vectry B z 2001, 125 kucy ecoteca. (Z18XE) Z inst. gaz.

Także od początku. Problem zaczął pojawiać się w lutym, a mianowicie raz na jakiś czas autko miało problem z odpaleniem.

Zamiast zapłonu, jedyne co było słychać to pracujący rozrusznik, tak jakby paliwo nie dochodziło do silnika, przez co nie było rozruchu. Nie mniej jednak, miał taki okres, że gdy odpalił, normalnie można było tydzień nim jeździć, nie miał kompletnie żadnych problemów, także jest to usterka występująca raz na jakiś czas. Dodatkową charakterystyczną cechą jest to, że jeżeli ma problem z odpaleniem, ale jednak odpali, po dłuższym kręceniu( z 5 sec), to samoistnie obroty lubią spaść po czym auto gaśnie. Nie raz była sytuacja taka, że trzeba było podbić obroty do kilku tysięcy aby tylko nie zszedł do 0, a i tak nie zawsze się to udawało. Uczucie takie, jakby ktoś odcinał dopływ paliwa , gdyż nie ma znaczenia jak mocno "depniemy" to i tak poczujemy nagły brak reakcji na pedał gazu. I tak jak napisałem wyżej, tutaj również były dwa wyjścia, albo po wbiciu kilku tysięcy obrotów uda się go utrzymać na obrotach i po chwili będzie już wszystko okej, albo właśnie sytuacja z odcięciem mocy w pedale gazu i natychmiastowe przerwanie pracy silnika.

Udało mi się skierować do gazownika, który uznał, że 100% winowajcą nie jest tutaj instalacja gazowa, mam wtryski gaz do wymiany, jednakże pomimo tej informacji uznał że nie tutaj powinno szukać się usterki. 
Trafiłem również do mechanika który wymienił rozrusznik(?) i rzekomo "masa od akumulatora była luźna, nie miała się czego trzymać". Auto odebrałem, pojeździło tydzień i ponownie wróciłem do punktu wyjścia , gdyż znów zaczęło miewać swoje problemy z rozruchem. Zostawiłem je w takim stanie do kwietnia, gdyż chciałem je zacząć ogarniać. Myślałem że to pompa paliwa zaczęła szwankować, także została wymieniona, również przekaźniki pompy paliwa, świece(przy okazji sprawdziłem czy nie są zaolejone, ale trzymają się w miarę) z pierdół to wymieniłem bezpieczniki odpowiadające za pompę. Po wymianie i kilku próbnych odpaleniach wszystko działało okej, lecz po powrocie w rejon domu i po "ostatecznej" próbie, wymiana tego wszystkiego nic nie przyniosła, gdyż problem nadal jest.

W zeszłym roku, w czerwcu, wymieniona została cewka, świece, które zostały zastąpione tyg.temu i czujnik wału korbowego, gdyż również miałem z nim problem, który tutaj opisywałem z wyłączaniem się auta, ale wymiana owego czujnika usunęła usterkę.

 

Błędy które udało mi się odczytać , załącznik.

Jedynie dodam, że błąd dolotu "wisi mi" od zeszłego roku, właśnie od wakacji, nie jest to przepływka bo również została wymieniona. Błąd odnośnie sondy (P0140) również wisi od początku, ale to z powodu gazu.

Być może ktoś z państwa miał problem taki bądź podobny, bo aktualnie to średnio wiem w co próbować atakować, w jaką część pojazdu :)

Pozdrawiam.

92273843_687181042050432_8007603272237973504_n.jpg

Link to post
Share on other sites

Przepływka orginalna? Sprawdź wiązkę. Jeśli błąd sondy jest od gazu to należy ten gaz naprawić a nie udawać że tak ma być. Zrób 100km na benzynie i zobacz czy problem z odpalaniem ustąpi

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Wiązka jest ok, przepływka oryginalna. Nie mniej jednak, błąd przepływy i lambda był wcześniej i nie podejrzewam tego o usterkę. Proszę nie odbierać tego jako "wisi mi to, jest i tyle" tylko po prostu nie jest to priorytetem, a auto zalicza się do klasy wołów roboczych, czyt dojazdów do pracy i tyle. Świetnie być nie musi, ważne żeby jeździł. Dzisiaj starałem się pokombinować co nie co, przede wszystkim z kostką od cewki, ale jednak to nie to. Przekopiuję państwu to co napisałem na grupce fb :


"Mała aktualizacja z dnia dzisiejszego. Sprawdziłem czy jest napięcie na kablach przy kostce cewki, bo były już raz przelutowywane przez kogoś, co wydawało mi się podejrzane, no ale nie, napięcie przechodzi, tutaj brak zastrzeżeń. Za to ciekawą rzeczą jest to, że po naciśnięciu guzika odpowietrzającego na listwie paliwowej, jest całkowity brak ciśnienia, paliwo w ogóle nie leci, nawet się nie sączy. Przy kręceniu silnikiem i trzymaniu tego "cypka" naciśniętego, dopiero paliwo zaczęło się wylewać. Po prostu wylewać, małym ciurkiem. Dorzucam filmik z brzmieniem tego kręcenia, może ktoś miał takie cudo, choć wiadomo na ten moment,że sprawa związana jest z brakiem dojścia paliwa."

https://megawrzuta.pl/download/4bab68e90c073139ff730a71ca25a967.html : Link do filmu, niestety nie mogę wrzucić w postaci filmu gotowego do włączenia, plik jest zbyt duży.
 

Link to post
Share on other sites

W takim razie musisz zakopać do pompy paliwa. Prawdopodobnie nie trzyma paliwa i nie podaje odpowiedniego ciśnienia paliwa, stąd problem z rozruchem. Jeśli chodzi o podejście do błędów to nie o to mi chodziło. Wielu ludzi dalej myśli że jest gaz to check musi się świecić, a to nie prawda

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP