Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Recommended Posts

Siemanko Vectro-maniacy, :D 

Pacjent Vectra C kombi 2.2 direct 2004 (przed lift).
W wyżej wymienionym aucie zaistniał problem ze wspomaganiem kierownicy, manewrowałem na parkingu, maksymalnie skręcając do oporu kierownicą (już teraz wiem, że raczej nie jest to zbyt zdrowe :P), ustawiłem auto jak trzeba i w momencie gaszenia silnika usłyszałem dziwny dźwięk dochodzący z przodu auta, jakby taki specyficzny strzał, od razu mnie to zaniepokoiło. Po jakichś 30 min odpaliłem samochód, a przy zegarach pojawiła się kontrolka kierownicy z wykrzyknikiem, wspomaganie przestało działać, na kierownicy jest odczuwalny duży opór. Wyjąłem i sprawdziłem bezpiecznik F9 7.5A brązowy - jest ok. Od tego momentu kontrolka już się nie świeci ale problem oczywiście nadal istnieje :(.
Po wstępnej konsultacji z kilkoma elektromechanikami prawie każdy stwierdza, że najprawdopodobniej przestała działać pompa wspomagania. Na konkretną diagnozę do warsztatu udaję się za parę dni. Przygotowując się chciałbym zapytać czy jest ktoś z Was zorientowany jaka wersja pompy zamontowana jest w moim modelu? Znalazłem informacje, że jest niby 6 rodzajów tych elektryczno-hydraulicznych pomp wspomagania do Vectry C/Signum, m.in.:
• na dwie wtyczki aktywne, montowana pod zderzakiem z prawej strony auta; czujnik kąta skrętu w module cim
• na dwie wtyczki aktywne, montowana na przekładni kierowniczej; czujnik kąta skrętu w module cim
• 
na trzy wtyczki aktywne, montowana pod zderzakiem z prawej strony auta; czujnik kąta skrętu w przekładni kierowniczej (maglownicy)
Czy w razie coś ta część od Brytyjczyka Vauxhall'a będzie kompatybilna?
Koszt używanej zregenerowanej z gwarancją od firmy z dobrymi opiniami na ten moment oscyluje w granicy 450-500 zł.
Poza tym czy wie ktoś jaki płyn/olej do wspomagania powinien być oryginalnie zalany do tego auta? Czy jednak nie sugerować się tym i dolać czy wymienić na ten, który obecnie jest? Doradzacie jakiś ze średniej półki? :) PS. Umiejscowienie tego zbiornika to jakaś paranoja...
Z góry bardzo dziękuję za wszelkie rady i chciałbym nadmienić, że w sprawach mechaniki samochodowej niestety jestem laikiem.

Pozdrawiam!
 

Link to post
Share on other sites

Pompa ja bynajmniej mam tę pierwszą więc ty raczej też może być od Anglika tu nie ma różnicy a co do płynu jest specjalny zobacz na YT bodajże Janusz zagórzak wymiana płynu wspomagania Vectra c signum on tam dokładnie opisał jaki jest płyn

Link to post
Share on other sites

Regeneracją to sciema, uzywka ładna nie po przebiegu 300+ u mnie 250zl

Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Rafalg napisał:

Regeneracją to sciema, uzywka ładna nie po przebiegu 300+ u mnie 250zl

Ogłaszasz się może z częściami na jakichś serwisach (jeżeli tak to uprzejmie proszę o linka tutaj bądź w wiadomości prywatnej) czy prowadzisz sprzedaż bezpośrednią? Bo w sumie skoro jak twierdzisz regeneracja to ściema to po co przepłacać. ^_^

Edited by slavko9o
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP