Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

jamal8000

Demontaż maglownicy- vectra przedlift-poradnik

Recommended Posts

Posted (edited)

Cze

Edited by jamal8000

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Na początek zdjęcie z narzędziami użytymi do naprawy

Na rysunku brakuję tylko lampki do doświetlania miejsc , kloców(kobyłek) i gumek z haczykami którę były potrzebne do podwieszania chłodnicy

Please login or register to see this attachment.

Edited by jamal8000

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

No to zaczynamy od podniesienia auta, odkręcenia kól z obu stron i ich demontażu. Samochód oczywiście ustawiamy na kobyłkach/klockach.

Dodatkowo odpinamy klemy na aku.

Please login or register to see this attachment.

Edited by jamal8000

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja u siebie posadam kanał oraz taki wyciag do unoszenia np. silnika.  Silnik zaczepiłem o uchwyt na silniku ( przed tą czynnościa demontaż pokrywy silnika) dodatkowo aby maska nie opierała się o wyciąg odpięty został siłownik maski a maska zabezpieczona przed przechyleniem.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Silnik zabezpieczony przed upadkiem. Działamy dalej. Demontujemy końcówki  drązków kierowniczych ze zwrotnicy. Ja użyłem do tego Yato YT-0615. Aby nie porwać gum posmarowałem olejem. Demontujemy z obu stron po wcześniejszym odkręceniu nakrętki samohamownej- u mnie klucz 19

 

Please login or register to see this attachment.

Edited by jamal8000

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Kolejny krok to odkręcenie końcówek stabilizatora. Potrzebny klucz 19 i 17.

Odkręcamy z obu stron. 

 

Please login or register to see this attachment.

Edited by jamal8000

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

To następne demontaż swożni wachacza z obu stron. Odkręcamy śruby i pociągamy wachacz w dół.

Please login or register to see this attachment.

Edited by jamal8000

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejny krok to demontaż rury kolektorowej/wydechowej. Odkręcamy śruby od kolektora wydechowego 3 szt M8, wyciagamy wtyczkę od sondy lambda któa jest za katem oraz odkręcamy obejme na łączniku.

 

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejny krok to odkręcenie lub wyjecie kołków z mocowania(osłony dolnej ) chłodnic. Zależnie od wieku albo będą tam wkręty albo kołki.  po odchyleniu będzie trzeba wypiąć ze sanek  przewód ,który jest on do niej zamocowany.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

A o to przewód. Ze względu na starość spinki na pewno połamią się. Należy zaopatrzyć się w nowe. Mi uchroniły się dwie.  Demontowałem Yato YT-0841. Jest to przedów zasilający pompę wspomagania i idzie on prawą stroną po sankach do pompy.

Please login or register to see this attachment.

Edited by jamal8000

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zabieramy się za odpięcie kostek od pompy wspomagania. Po lewej należy wcisnąć zatrzask palcem a duża kostkę należy podważyć płaskim śrubokrętem. Po odpięciu kostek ta co była zostaje przy wiązce a druga, czyli zasilanie wyciągamy. Po to było odpięcie spinek od sanek aby mozną było go łatwo zdemotować. Wyciagamy go aż będzie w okolicach halogenu od strony kierowcy.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejny krok to podwieszenie chłodnic na belce przedniej. ( sory brak foty).  Chłodnice są oparte na elementach które są przykręcone do sanek. Gdy będziemy odjeżdzać sankami w dół aby nie wusały na przewodach. Podłużcie jakiś papier na dolną część chłodnicy aby nie poniszczyć lamelek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejny krok to demontaż osłony dolnej chroniącej pasek osprzętu od np. wody. Od dołu mocowane na 3 śruby i na 1 wewnątrz nadkola od strony kierowcy.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koleny krok to demontaż śruby mocującej krzyżark do maglownicy. Śruba M8. Potrzebna długa przedłużka i nasadka. Odkręcimy podchodząc od strony kierowcy. Warto potraktować  śrubę preparatem typu wd-40. Krzyżak jak i śruba niczym nie zabezpieczone, więc korozję spotkacie napewno. Mi udało się odkręcić. Po odkręceniu lekko podważamy aby krzyżak wyskoczył z osi. Pamiętać warto gdy już regenerujemy aby sprawdzić stan krzyżaka lub pomimo braku luzu ale wystepującej korozji wymienić go.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Już coraz bliżej opuszczania sanek. Sprawdzamy czy mocowanie silnika tj. wyciag trzyma ok. Zabieramy się za odkręcenie dwóch poduszek silnika. Po demontażu weryfikujemy ich stan. Jeżeli budżet pozwala a są w stanie agonalnym wymieńmy je.  Przednia poduszka Torx nasadowy z tego co pamiętam E20 i klucz 19 tylna tylko torx E20 nasadowy.

Please login or register to see this attachment.

Edited by jamal8000

Share this post


Link to post
Share on other sites

I szykujemy się na opuszczenie belki,magla i pompy na dół. Ja to zrobiłem przy pomocy dwóch podośników hydraulicznych i popuszczałem raz jedna raz drugą stronę. Belka jest gówlnie przykręcona na 4 śrubach. Odkręcamy torksem nasadowym E20. Dodatkowo tylne śruby sanek mają jeszcze takie trójkąty i tam były z tego co pamietam torksy nasadowe E16 i E14. Polecam jak ktoś nie ma zakupić zestaw YATO YT-0521.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro wszystko ustawione i odkręcone to opuszczamy na dół belkę raz z jednej raz z drugiej powioli. Całość waży około 40 kg, więć bez obawy.  Gdzy juz na dole można odkręcić stabilizator od sanek. Łatwiej wyciągnąć magiel a przy okazji warto sprawdzić stan gum stabilizatora lub poprostu je wymienić. Gdy zjechaliśmy na dól, warto poprosić drugą osobę aby wytargać całośc z kanału aby w spokoju odkręcić magiel.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdy całośc poza kanałem, odkręcamy magiel od sanek. Klucz 19 i nasadka 19 do odkręcenia dwóch śrub. Magiel wolny. Odkręcamy pompę i dwa przewody . Przy okazji sprawdzamy w jakim stanie olej. Lekko czyścimy i szykujemy do serwisu który się tym zajmuję.  Powodzenia

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakie były objawy zużycia maglownicy.
Dobra porada, tylko dopisz że to do przedlifta.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Magiel się wyjmuje bez demontażu sanek, wystarczy odkręcić łączniki i podwiesić pompę jak na maglu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W czym jest różnica w demontażu magla ? bo mi wydaje się że żadna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

We wszystkich wersjach silnikowych i skrzynie MT,AT magiel wyjdzie bez demontażu sanek w VC???

Edited by Rysu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z 1.9 150 AT i 120 MT wychodzi tak samo, różnica przed i polift to miejsce montażu pompy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...